gelijk door naar de L1?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
janneke87

Berichten: 80
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: harmelen

gelijk door naar de L1?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 13:22

hai Bokkers!
ik zat me ff af te vragen wat jullie doen als je tien winstpunten hebt.. gaan jullie dan gelijk door naar een hogere klasse of rijden jullie de klasse helemaal uit? ik heb nou 11 winspunten in 4 wedstrijden
gehaald. ik ga nu waarschijnlijk heel de B uitrijden voor wat ervaring, dat zeggen er ook meer tegen mij, omdat je anders misschien vast loopt in de m1 ofzo..
Wat doen jullie??
xxxX janneke


happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:29

Ik heb nu ook 11 winspunten in de B. Ik ga nog drie B wedstrijden rijden en dan over naar de L1. Ik heb met mijn eigen pony de hele B en de hele L1 bijna uitgereden.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:34

Ik heb nu ook 10 WP in de B.
Dit weekend heeft mijn paard net haar eerste outdoor ooit gelopen, voor het eerst op gras tussen de bordjes, we hadden 3 wp. Het gaat dus prima, maar ik heb mijn merrie net afgelopen zomer (2003) zadelmak gemaakt.
Ik rijd nu nog 5 wedstrijden in de B (= 10 proeven) die ik toch al opgegeven had, en 12 juni starten we dan voor t eerst L1. Tenzij we voor die tijd al 20 wp hebben.. Knipoog

Ik vind het wel fijn om met mn jonge paard nog even wat ervaring op te doen tussen de bordjes op het gras, alvorens L1 te starten.
Alle L1 oefeningen kan ze al keurig, maar ik heb alle tijd met haar Lachen !

Met mijn vorige paard heb ik tot aan de M2 ook alle klasses grotendeels of helemaal uitgereden... dan nog ging het snel zat!

Je kan er natuurlijk voor zorgen dat je thuis in de training al een stuk(je) verder bent.

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:57

Ik rijd de klasses niet uit, wedstrijden zijn mij duurgenoeg. Als ik 8 euro voor 1 proefje moet betalen...
Zodra ik er 10 heb ga ik direct over. Mijn juf zegt of ik er wel of niet klaar voor ben... En anders start ik gewoon een tijdje niet, train ik hard en wanneer we er klaar voor zijn gaan we weer starten

:){

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:08

Per situatie verschillend volgens mij. Als je een paard hebt wat alles heel spannend vindt en duidelijk nog ervaring moet opdoen dan zou ik nog lekker even doorstarten in de B. Kan hij nog wat verder wennen aan het fenomeen wedstrijden. Knipoog

Hangt ook een beetje af op wat voor manier je je punten hebt gehaald, als het steeds net 156 is ben je denk ik nog niet helemaal klaar voor een L proefje (maar dat is in jouw geval niet zo volgens mij).

Heb je een ervaren paard en rij je dik winst in je proeven dan zou ik gewoon lekker L gaan starten, geen reden om in het B rond te blijven rijden toch?

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:13

dat verschilt per paard denk ik, als je paard een L proef kan lopen, en hij is braaf op wedstrijd zou ik ook over gaan...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:27

Ik heb alles uitgereden.
Daar heb ik ook geen spijt van gehad.
je ziet er toch veel vastlopen als ze te snel overgaan.
En dat heb ik daardoor voorkomen en lekker bijna elke keer winst kunnen rijden.

maar als zeker weet dat je de volgende klasse ook makkelijk kunt, kun je het natuurlijk wel doen Lachen

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:29

Sommige mensen lopen ook vast in de volgende klasse als ze 20 wp hebben gehaald Tong uitsteken

Maar ik zou als het goed gaat en je een L1 proef ook waardig doorkomt gewoon overgaan, het is al duurgenoeg.
Heb tot nu toe ook nooit meer dan 14 wp in een klasse gereden, en de eerste keer in een nieuwe klasse is sowieso altijd wennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:31

ja die heb je ook nog, maar die halen vaak elke keer net 156 als ze net een aardige jury treffen Lachen

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:36

Haha idd, en dan komen ze in een nieuwe klasse en zakken ze weer richting de 140-150 Haha!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:01

Wat waren je punten dan gemiddeld? Als je vaak rond de 156 blijft hangen zou ik nog niet gaan. Maar dat zal wel niet zo zijn als je in 4 wedstrijden 11 winstpunten hebt gehaald. De L1 is opzich goed te doen, en je groeit natuurlijk door. Ik zou gewoon de overstap maken.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:09

Als je 11 wp in 4 wedstrijden hebt, betekent dat dat je 3 wedstrijden met elk 3 wp en 1 met 2 hebt gereden.... dan lijkt het me overbodig om te vragen of je over moet gaan naar de L1........

Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:21

kimmy schreef:
Ik rijd de klasses niet uit, wedstrijden zijn mij duurgenoeg. Als ik 8 euro voor 1 proefje moet betalen...
Zodra ik er 10 heb ga ik direct over. Mijn juf zegt of ik er wel of niet klaar voor ben... En anders start ik gewoon een tijdje niet, train ik hard en wanneer we er klaar voor zijn gaan we weer starten

Precies, zo doe ik het ook.
Ik heb nu 11 winstpunten in de M1 en ik start pas 12 juni weer en dan meteen M2. Het kost me allemaal genoeg. En als het nog niet lukt, start ik dan gewoon weer een poosje niet om goed te kunnen trainen.
Uitrijden kost me echt teveel.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:39

misschien bedoelt ze met 3 wedstrijden, 6 proefjes. Dat zou logischer zijn. Maar ik ga ook wel snel over, en als ik nog niet klaar ben dan w8 ik nog een tijdje met starten. Dan ga ik even wat meer springen. Daarna ga ik dan over naar de volgende klasse

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:44

Het is net zo handig om je wedstrijden dan wat meer te spreiden, want tegen de tijd dat ik 10 wp heb dan kan ik wel over.Want het lijkt mij juist irritant om bv. 2 maanden niet te starten en dan opeens een klasse hoger.
Vooral niet als je een jong dier hebt, omdat deze waarschijnlijk nog niet eerder in tbuitenseizoen heeft gelopen.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:45

sophie_kurk schreef:
misschien bedoelt ze met 3 wedstrijden, 6 proefjes. Dat zou logischer zijn. Maar ik ga ook wel snel over, en als ik nog niet klaar ben dan w8 ik nog een tijdje met starten. Dan ga ik even wat meer springen. Daarna ga ik dan over naar de volgende klasse


dan nog is het veel, 11 wp..... Schijnheilig

janneke87

Berichten: 80
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 16:47

Bedankt voor de reacties!!!!

sophie_kurk schreef:
misschien bedoelt ze met 3 wedstrijden, 6 proefjes. Dat zou logischer zijn. Maar ik ga ook wel snel over, en als ik nog niet klaar ben dan w8 ik nog een tijdje met starten. Dan ga ik even wat meer springen. Daarna ga ik dan over naar de volgende klasse

ja ik heb 4 wedstrijden gereden dus 8 proefjes. de laatste wedstrijd had ik ook 4 winspunten. t gaat ook best wel goed maar er zijn dingen zoals uigestrekte draf en hals strekken die hij nog niet goed beheerst en hij is nog jong dus ik denk dat ik idd zoals de meeste hier de b gewoon grotendeels uitrijd
hij heeft trouwens ook nog nooit buitenwedstrijden gereden dus dat ga ik ook maar eerst ff proberen.
xxxxxx janneke

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:53

janneke87 schreef:
Bedankt voor de reacties!!!!
ja ik heb 4 wedstrijden gereden dus 8 proefjes.


Da's hier in het zuiden des lands niet zo vanzelfsprekend Knipoog Haha!

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:07

Vonnie84"]
[quote="janneke87 schreef:
Bedankt voor de reacties!!!!
ja ik heb 4 wedstrijden gereden dus 8 proefjes.


Da's hier in het zuiden des lands niet zo vanzelfsprekend Knipoog Haha!
[/quote]

Nee, zeker niet, ik rij er 4 PER JAAR !!! (Op De Vlerk in Someren Vonnie, die ken je vast wel)

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:06

Eventjes overleggen met je instructeur als je twijfelt. Als je twee winstpunten haalt in de B, kan je de L1 ook wel aan.
Zelf heb ik ook niet elke klasse uitgereden, in de B heb ik 5 wedstrijden(ook 5 proeven) gereden die meetelden voor winstpunten, en 7 winstpunten gehaald. In de L1 had ik 5 punten uit 4 proeven. Er komt een stukje wijken bij, en als je verder je paard goed onder controle hebt moet de L1 geen probleem zijn.
Rij anders een keer voor jezelf een L1 proefje, dan weet je waar je zwakke punten zitten, en waar je nog wat aandacht aan moet besteden.

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:33

Emeraldo schreef:
Eventjes overleggen met je instructeur als je twijfelt. Als je twee winstpunten haalt in de B, kan je de L1 ook wel aan.
Zelf heb ik ook niet elke klasse uitgereden, in de B heb ik 5 wedstrijden(ook 5 proeven) gereden die meetelden voor winstpunten, en 7 winstpunten gehaald. In de L1 had ik 5 punten uit 4 proeven. Er komt een stukje wijken bij, en als je verder je paard goed onder controle hebt moet de L1 geen probleem zijn.
Rij anders een keer voor jezelf een L1 proefje, dan weet je waar je zwakke punten zitten, en waar je nog wat aandacht aan moet besteden.



ik ga helemaal met je mee, ik overleg straks ook even met mijn instructrice of ik meteen over ga naar de L of dat ik nog een paar B wedstrijden rijd als ik mijn punten voor de L heb..

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:56

Ik ga zodra ik mijn wp heb over naar de volgende klasse. Dit omdat het eigenlijk nog erg makkelijk gaat en ik nog graag verder wil komen voordat ik 18 word en moet stoppen bij de pony's.

Waarschijnlijk weet je instructeur of je wel of niet klaar voor bent, je punten haal je wel zo te zien. Succes

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:57

Heb je al eens een L1-proef geoefend en hoe ging dat? Als dat redelijk goed ging, zou kunnen overwegen om al over te gaan. Je kan natuurlijk ook nog gewoon een paar x B starten om lekker ervaring op te doen, maar dat doe je ook in de L1.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:11

ik rij niets uit, met 10wp, hup op naar de volgende klasse, idd de wedstr zijn duur genoeg, of je moet zoveel prijzen rijden.. dan is het leuk om ff door te gaan. Maar als je 10wp heb ben je echt wel klaar voor de volgende klasse hoor, en wat is L1 nou moeilijker als b?? bijna niets hoor! succes he??

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

janneke87

Berichten: 80
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 13:51

Dank je!!! ik heb eigenlijk nog geen L1 proefje gereden dat ga ik wel ff een x doen... Mijn moeder betaalt gelukkig mijn wedstrijden dus dat het duur is heb ik geen last van... iig bedankt voor de reacties!!!!
xxxxx


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers