meisje van 15 krijgt kind

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

meisje van 15 krijgt kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 10:39

Gisteren belt Cathy me op het werk op, een vroeger vriendinnetje van haar is afgelopen weekend bevallen van een baby. Niets raars zul je zeggen, maar Cathy is 15 jaar en haar (ex) vriendinnetje is dat ook, die wordt op 27 november pas 16.
Het meisje schijnt tussen haar 13de en 14de al 2 abortussen achter de rug te hebben gehad. Niet te geloven toch....
Op school verdween ze zomaar uit de lessen om vervolgens een uurtje later weer in de klas te zitten. Niemand durfde er iets van te zeggen, want dan werd madam agressief. Leraren weigerde haar les te geven, ze was hantastelijk naar die mannen toe enz enz.
Waarom grijpt de kinderbescherming niet in bij zo'n gezin.
Haar broertje gaat dezelfde kant op, is 9 jaar en schopt, scheld en slaat van zich af.
De moeder van het meisje is 33 jaar en de oma is nog geen 50, de appel valt niet ver van de boom zullen we maar zeggen. Geen mens wil toch op haar 49ste jaar al overgrootmoeder zijn.

Gratis af te halen mooie jonge katten


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:43

geef de kinderbescherming anders een anonime tip.... dit is ind niet "gezond"... vind het toch al niets dat kinderen voor hun 16de/18de sex hebben maar als ze dan ook nog zwanger raken nou bne ik er zelf ook vroeg bij met mijn dochter maar 21 is toch even wat verder

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 10:49

Is al gebeurd, maar ze doen er niets mee. School, oude basis school enz.
Althans ze grijpen niet direct in.
Hoorde gisteren ook hoe ze zwanger is geraakt en dat niemand weet wie de vader is.
Haar school is in de buurt van het plaatselijke ziekenhuis, de dame in kwestie zocht gewoon een leeg kamertje op in het ziekenhuis en 10 minuten later verliet ze het pand weer, een opmerkende ziekenhuis medewerker is haar ens gevolgd en heeft haar betrapt. Ook hier veel agressie en weg was ze. De school is toen ingeseind en ze is voorlopig naar huis gestuurd.
De oma (overgrootmoeder) woont sinds kort schuin tegenover ons en hangt de nette madam uit, doet niets en laat het broertje rustig tot 's avonds laat rond dwalen door de buurt en samen met zijn veel oudere vriendjes de zaak treiteren.
Waar de moeder uithangt is niet duidelijk.
O ja we wonen in een heel gewone nette nieuwbouw wijk met leuke aardige mensen, van verschillende achtergrond.

Gratis af te halen mooie jonge katten

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:56

je lijkt van alles te 'horen' van anderen, maar waar blijft het verhaal van het betreffende meisje?

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:57

Arm kind. Dat is de eerste gedachte die bij mij opkwam.
Het is gewoon de opvoeding van die meid die net deugd. Ik snap ook niet dat de school geen stappen heeft ondernomen. De is 16 dus nog minderjarig. School had de kinderbescherming in kunnen schakelen.

Ik hoop dat dat kindje bij een ander gezinnetje wordt geplaatst en een goede opvoeding krijgt. Zoniet zie ik dat kindje net zo'n figuur worden.

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 11:01

Heeft de school ook gedaan..... maar voorlopig is ze gewoon thuis met haar kindje.
Nee ik heb haar nog niet gesproken, maar daar ook niet echt veel behoefte aan.
Heb in de tijd dat ze met Cathy, mijn dochter, optrok (via de buitenschoolopvang) ook al eens een melding gedaan, maar ze doen er niets mee. Heb in die tijd het meisje meerdere keren aangesproken op haar gedrag en ook de moeder daarop gewezen, helaas die was te druk met vriendjes en andere zaken.
Ik vind dat mijn verantwoording daar op houdt, ik heb het druk genoeg met mijn eigen zaken.
Ja ik hoop ook dat dit kindje elders mag opgroeien.

Gratis af te halen mooie jonge katten

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:05

hanna schreef:
Geen mens wil toch op haar 49ste jaar al overgrootmoeder zijn.


vind dit wel erg respectloos naar mensen toe die jong kinderen hebben gekregen.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:30

persoonlijk vind ik het niet zo schokkend hoor. ken ook wel iemand die op zjin 15de een kind heeft gekregen. jammer is als het kind het kind niet kan opvoeden. moeilijke kwestie.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:41

Miep"]
[quote="hanna schreef:
Geen mens wil toch op haar 49ste jaar al overgrootmoeder zijn.
vind dit wel erg respectloos naar mensen toe die jong kinderen hebben gekregen.
[/quote]

Ik vind het hele verhaal een beetje respectloos, het is leuk om verhalen te vertellen van horen zeggen, maar wat is er nu daadwerkelijk waar. Hoe komt het dat..., hoe komt 't dat dit....En deze bovenste opmerking viel mij ook een beetje zwaar op de maag.

- Offline -

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:51

mobick schreef:
persoonlijk vind ik het niet zo schokkend hoor. ken ook wel iemand die op zjin 15de een kind heeft gekregen. jammer is als het kind het kind niet kan opvoeden. moeilijke kwestie.

op jeugdhonk waren ook al twee of drie zo'n jonge meisjes zwanger.
tja....
ik wacht er nog wel ff mee hoor Haha!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:05

Miep schreef:
je lijkt van alles te 'horen' van anderen, maar waar blijft het verhaal van het betreffende meisje?


Helemaal mee eens OK dan!

Als zo'n gerucht eenmaal de ronde gaat wordt er
van een mug een olifant gemaakt..... Tuurlijk is het niet goed
van zo'n meisje, maar aan de andere kant heb ik ook wel weer respect
voor haar....om dit kindje te houden...
Je zegt zelf al dat het schijnt dat ze al twee abortussen heeft gehad..

BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:06

beautyfull_mickey"]
[quote="mobick schreef:
persoonlijk vind ik het niet zo schokkend hoor. ken ook wel iemand die op zjin 15de een kind heeft gekregen. jammer is als het kind het kind niet kan opvoeden. moeilijke kwestie.

op jeugdhonk waren ook al twee of drie zo'n jonge meisjes zwanger.
tja....
ik wacht er nog wel ff mee hoor Haha!
[/quote]


Hahah heel verstandig OK dan!
Clown

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:11

tuurlijk is het altijd verstandig om pas aan iets te beginnen als je er klaar voor bent.

BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:20

Daar heb je helemaal gelijk in Mobick.....maar soms
is het geen kwestie van plannen. Of er aan beginnen als je er klaar voor bent......Tuurlijk het is een moeilijke kweste,maar als voorbeeld gebruik ik 2 van mijn vriendinnen ze zijn allebei 18 één heeft al een kindje van een jaar en die ander is 4 maanden zwanger....ze zijn allebei door de pil heen zwanger geworden...En dan kan je zeggen dubbel dutch (pil + condoom) maar ik zie het aan mezelf als je al zo lang een vriendje hebt dan vertrouw je op de pil...(wat ook niet altijd goed is want je kan hem vergeten)

Zelf vind ik wel als je de verantwoordelijkheid neemt om met iemand naar bed te gaan, moet je ook je verantwoordelijkheid nemen om het kindje op te voeden....ongeacht leeftijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:59

Flower schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in Mobick.....maar soms
is het geen kwestie van plannen. Of er aan beginnen als je er klaar voor bent......Tuurlijk het is een moeilijke kweste,maar als voorbeeld gebruik ik 2 van mijn vriendinnen ze zijn allebei 18 één heeft al een kindje van een jaar en die ander is 4 maanden zwanger....ze zijn allebei door de pil heen zwanger geworden...En dan kan je zeggen dubbel dutch (pil + condoom) maar ik zie het aan mezelf als je al zo lang een vriendje hebt dan vertrouw je op de pil...(wat ook niet altijd goed is want je kan hem vergeten)

Zelf vind ik wel als je de verantwoordelijkheid neemt om met iemand naar bed te gaan, moet je ook je verantwoordelijkheid nemen om het kindje op te voeden....ongeacht leeftijd.



helemaal eens met allebij de dingen die je noemt!! Ik ben ook door de pil heen zwanger geworden.. en ind als jejezelf "groot" genoeg vind om sex te hebben moet je ook voor een kind kunnen zorgen!!

BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:27

Vind ik ook hoor Debo en ik zie aan mijn vriendin dat ze er
prima voor kan zorgen......Nu moet ik wel zeggen dat zij het
fincieel goed heeft...dat speelt natuurlijk ook een grote rol, maar de
ouders van dat meisje zullen haar toch wel helpen. Mijn moeder heeft altijd al gezegd dat als het zou gebeuren me zou steunen.

Jij kan er makkelijker over meepraten nu je een gelukkig mama
bent geworden Haha!

En wat ik al eerder zei spelen de roddels ook mee ;j

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 14:28

Ik ben gewoon geschrokken, mijn dochter Cathy is ook 15, moet er niet aan denken dat haar dit zou gebeuren.
Overigens is het betreffende meisje wel degelijk bevallen van een baby. En wat ik erg vind is dat de moeder en oma van het betreffende kind haar niet hebben voorgelicht en beschermd. Ze heeft gewoon een verkeerd voorbeeld van huisuit meegekregen moeder en oma zijn precies zo. Blijft al met al een triest verhaal.
Tot voor 3 jaar terug (ze waren toen 12) heb ik getracht het betreffende meisje enig inzicht in normen en waarden bij te brengen, maar dat kwartje is niet gevallen, net zomin als dat van vele opvoeders en leerkrachten voor en na mij.

Gratis af te halen mooie jonge katten

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:35

ze kan haar kind niet es opvoeden denk ik.. echt heel zielig!

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 14:40

Nee, dat denk ik ook. En dan mag je je afvragen waar de fout ligt?
Triest genoeg.

Gratis af te halen mooie jonge katten


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:43

Als deze trend zich voortzet is ze op haar 75 ste overgroot oma Haha! Haha!

Zonde van zon kind

BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:16

Het is ook wel zonde van zo'n kind....en de fout komt van thuis af dat is wel duidelijk, maar toch blijf ik erbij als je met iemand naar bed gaat....weet je ook wat de gevolgen zijn (dus dan weet je ook dat je veilig met iemand naar bed moet gaan).....dat meisje weet heus wel dat baby's niet door de ooievaar worden gebracht Haha! Ik vind dat ze nog van geluk mag spreken dat ze zwanger is voor hetzelfde geld krijgt ze aids....

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:20

Miep"]
[quote="hanna schreef:
Geen mens wil toch op haar 49ste jaar al overgrootmoeder zijn.


vind dit wel erg respectloos naar mensen toe die jong kinderen hebben gekregen.
[/quote]

Ja idd als voorbeeld, als jouw moeder op haar 24ste van jou bevalt en jij krijgt op je 22ste een kind... dan is je moeder op haar 46ste oma... big deal!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:23

hanna schreef:
Ik ben gewoon geschrokken, mijn dochter Cathy is ook 15, moet er niet aan denken dat haar dit zou gebeuren.
Overigens is het betreffende meisje wel degelijk bevallen van een baby. En wat ik erg vind is dat de moeder en oma van het betreffende kind haar niet hebben voorgelicht en beschermd. Ze heeft gewoon een verkeerd voorbeeld van huisuit meegekregen moeder en oma zijn precies zo. Blijft al met al een triest verhaal.
Tot voor 3 jaar terug (ze waren toen 12) heb ik getracht het betreffende meisje enig inzicht in normen en waarden bij te brengen, maar dat kwartje is niet gevallen, net zomin als dat van vele opvoeders en leerkrachten voor en na mij.


Ik zat jou verhaal nog eens goed na te lezen, maar jij verteld dat het
betreffende meisje niet goed is voorgelicht..........
Ze zit toch ook op school...biologie lessen, daar krijg je op de middelbare school zover ik me kan herinneren sexuele voorlichting Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:26

denk dat iedereen tegenwoordig wel weet waar de baby's vandaan komen.... T meisje is gewoon de verkeerde kant opgegaan , wat heel waarscheinlijk door haar opvoeding zal komen.. Maarja denk dat je er weinig aan kan doen...

wat voorligting betreft heb ik ook nooit van mijn moeder gehad , maar ben niet doofstom en kijk tv, daarbij leer je op school ook t een enander over sex...
Vind niet datje het daar op kan gooien krijg meer het iedee dat t meisje gewoon aandacht te kort krijgt van haar moeder.

BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:30

Debo schreef:
denk dat iedereen tegenwoordig wel weet waar de baby's vandaan komen.... T meisje is gewoon de verkeerde kant opgegaan , wat heel waarscheinlijk door haar opvoeding zal komen.. Maarja denk dat je er weinig aan kan doen...

wat voorligting betreft heb ik ook nooit van mijn moeder gehad , maar ben niet doofstom en kijk tv, daarbij leer je op school ook t een enander over sex...
Vind niet datje het daar op kan gooien krijg meer het iedee dat t meisje gewoon aandacht te kort krijgt van haar moeder.


Debo wat bedoel je met de laatste zin........


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Black_Moon, brennie85, Drico, Flying_Angel, fohadie, Gee, Googlebot, Maanon_, maava, Niobe, Urona447, xJolijn en 168 bezoekers