Alleen lange bosritten maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Alleen bosritten maken?

Ja hoor, geen probleem! Kan uren weg blijven alleen!
50 (100%)

Totaal aantal stemmen: 50


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Alleen lange bosritten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-02 14:42

Ik maak echt vaak in m'n uppie lange bosritten met m'n paard (3 uur en langer..., endurance training). Ik heb altijd m'n mobiel bij me, ik ken en vertrouw m'n paard voor 99,9% en ik ken het bos goed. Ik vind het heerlijk zo alleen, lekker rustig, je eigen weg en tempo bepalen, heerlijk!
Ik heb er totaal geen problemen mee, en doe het al jaren zo. Maar nou sprak ik een vrouw, en die stond echt versteld dat ik dat deed!

Wat vinden jullie er nou van? Doen jullie dat ook, of vinden jullie het echt roekeloos?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 15:17

doe ik ook weleens hoor, dan ga ik helemaal naar m'n vriendin toe rijden via de polder en samen met haar en haar pony (wat oudere pony) ga ik dan nog een beetje rijden, en daarna weer terug door de polder/bos. Zo ben ik soms wel 3 uur onderweg, vind ik heerlijk en m'n pony ook!! ze heeft de conditie er zeker voor. ik heb ook altijd m'n mobiel bij me en meestal ook een shabrak met zo'n tasje voor wat spulletjes die je nodig kunt hebben. Toen ik 13 was maakte ik al in m'n eentje lange buitenritten met Evita. Ik vind dat ik haar goed genoeg ken om dat te kunnen doen en ik weet wat ze kan, als ik er af zou vallen dan blijft ze altijd bij me in de buurt en op zondag zijn er ook heel veel mensen aan het wandelen, dus mocht er wat gebeuren dan is er bijna altijd wel iemand in de buurt die me kan helpen.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 15:23

Heerlijk. Ik zou het zo met Dennis doen. Ik doe het al langs de weg omdat ik zelf geen mogelijkheid heb om naar het bos te gaan. Het kan wel, als ik genoeg tijd heb. Als ik stappend en stukjes dravend naar het bos ga doe ik er 3 kwartier over. Ik heb er alleen geen tijd voor om 2X 3 kwartier te rijden en dan nog eens in het bos. Ik rijd wel eens naar het bos en terug als "training". Dat is dan ook met lekkere stukken galoperen er in. Dat is dan net leuk. Gewoon wat meer actie en hem niet te hoeven sparen voor de bosrit, vind Dennis ook leuker. Ik kom wel in het bos maar niet alleen. Ik ga dan al met de trailer en mag zelf nog niet autorijden en ben van andere afhankelijk. Maar zodra ik mag autorijden+trailer ga ik vast wel lekker alleen naar het bos. Wel met GSM mee.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 15:25

ik doe het weleens, nou ja niet naar het bos (dat hebben we hier niet) maar naar het strand.

Maar ik ga zeker niet te ver als ik alleen ben, ik heb een keer een stapritje met flair gemaakt en toen was ik dus al een heel eind weg en toen wilde ik terug gaan en het werd al bijna donker dus ik ging even een stukje draven toen kwam ik erachter dat ze kreupel was, ik had toen nog geen mobiel ook.

ja dan is het wel even heel erg minder dat je alleen bent, ik voelde me echt hulpeloos..

maar nu als ik ga altijd mobieltje met een volle batterij mee

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 15:30

als ik m'n paard echt zou vertrouwen zou ik het wel doen.Maar Ling vertrouw ik niet genoeg daarvoor.
Ik zou wel altijd een mobiel meenemen!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 15:32

Ik rijd bijna altijd alleen buiten. En dan blijf ik ook rustig een dag weg, heerlijk.

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 15:36

Ik rij ook vaak alleen, ook wel in als we met de trailer ergens heen gaan dus in een onbekende omgeving ga ik rustig een uur of 5 op pad. Zorg wel atijd voor een mobieltje bij de hand, geld en een kaartje met me telefoon nummer aan het hoofdstel.
Verder heb ik wat eerste hulp mee, kan ik veilig het bos onveilig maken *LOL*

Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 15:38

Met Floor deed ik het ook vojnd het geweldig.
Met lodewijk doe ik het heel zeldzaam en dan alleen korte ritjes ik vertrouw 'm wel maar word zo moe van 'm als ik alleen ga ziet ie alles , schrikt overal van en rijd ik gewoon niet lekker

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 15:56

Met enige regelmaat aan een dag niet eens genoeg. Ik ben bang dat het er komend jaar niet meer van zal komen. Even kijken hoe de gezondheid van m'n paardje zich ontwikkeld.
Maar als de mogelijkheden er zijn, dan ben ik er weg van. Er staan niet veel mensen op stal die mee willen, maar goed, alleen is ook geen probleem.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 16:11

De eerste keer(herrinner me dat als de dag van gister) dat ik met felix naar buiten ging wou er niemand met me mee.
Ik had het al een paar keer gevraagd maar niemand wou mee een stukje langs de weg.
Dus had de verhuurden van Felix mij een beetje overgehaald en ben ik dus alleen geweest.
Sindsdien rijd ik zelden met mensen mee, ook omdat felix dan alleen maar hard wil en ik alleen maar loop te vechten met hem.
Ik vind alleen ook veel lekkerder eigenlijk.
Rustig tempo rijden, zo lekker alleen in het bos.
Ik hoop dat ik van de zomer met danno ook naar het bos kan.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 16:53

Ja hoor, ik ga bijna dagelijks alleen met hem langs de weg naar de bak, alleen het bos in doe ik wel eens maar ik heb liever dat er iemand meegaat op de fiets (d'r zijn hier in de buurt geen ruiters die bij mij in de buurt wonen en meewillen }> Huilen ).


Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 17:39

Haha,ben ik als enigste die NEE heb gekozen?
Ja dus.....Maargoed...Als er iets gebeurd heb je niemand...En helemaal niet na vanmiddag ga ik alleen op pad (zie verslag v/d dag)

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 18:39

ik ga ook 9 van de 10 keer alleen. Dit doe ik al jaren, maar vind het steeds minder leuk om in mn eentje te gaan.
ik ga ook met 'vreemde' paarden zo het bos in, alleen. Op dat gebied ben ik erg ervaren, ik heb zowat alles meegemaakt wat er in een bos kan gebeuren en voel me er ook erg op mn gemak. Beter dan in de bak iig.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 18:41

vervang bosritten even door polderritten (er is hier namelijk helaas geen bos) en dan het 1e antwoord.

Ik rij eigenlijk practisch altijd alleen als ik naar buiten ga

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 18:48

Ik ga wel eens alleen naar buiten, maar heb wel als eis: CAP OP en MOBIEL MEE. Als er iets gebeurt heb je niemand... Stel je paard rent weg.. etc. Iwaldo is juist schrikachtiger als ik alleen ben, omdat ie zich normaal heel erg aan een ander vast klampt zeg maar. Maar ik vind dat het moet kunnen, mits je GOEd kan rijden en dus cap en mobiel hebt en een betrouwbaar paard!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 19:14

Ik reed met IJsco ook urenlang buiten, maar dan had ik idd wel altijd mijn mobieltje mee.
Ook erg handig als je verdwaalt en het wordt langzaamaan donker Schijnheilig

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 19:54

Ik rijd dus ook eigelijk altijd alleen. Geen problemen mee.
Sja, het is me wel eens overkomen dat ik er naast pleurde en niet meer weet hoe ik thuis gekomen ben..... Lichte hersenschudding.
Maar goed. Ik zou niet weten met wie ik moest rijden, er zijn wel veel ruiters, maar ik vind het vervelend om iets af te spreken. Moet je weer wachten, je aanpassen aan het tempo van een ander ed.
Ik rijd veel liever alleen. Ik heb overigens geen mobiel bij me. Lachen Ik heb iets tegen die dingen, gebruik ze niet vaak. En ach, stel dat ik ernaast ga, val ik op dat ding, kan ik hem alsnog niet gebruiken *LOL*

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 20:55

heerlijk lekker een uurtje of langer lekker buitenrijden, vooral in de zomervakantie, lekker veel tijd... lekker veel stappen en draven heerlijk... daar wordt ik nou gelukkig van, ff alleen zijn met mijn pony, en zij geniet er ook van lekker buiten te zijn.... en het is heerlijk om haar te zien genieten Lovers Lovers Lovers

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 21:02

Helaas heb ik (nog) geen eigen paard, en woon ik niet echt in de omgeving om een lekkere bosrit te gaan maken (zie mijn woonplaats <=)

Maarrr...heb wel vaker ook in andere bosrijke plaatsen gereden. En dat was werkelijk waar fantastisch...dan wel niet alleen (je gaat toch op andermans paard)...maar toch buitenritten blijven fantastisch Dromen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 21:13

hoi, ik vind niet dat je echt veel mogelijkheden in de poll hebt, maar zelf maak ik nooit alleen lange bosritten of zo'n trektocht is wel om te Kwijl maarruh alleen Verward ik ga altijd wel met iemand, dan is het wel m'n moeder die meerent of fietst of een groepje van de manege. Wij wonen ook niet in zo'n bosrijke omgeving dus gaan we heel soms met de trailer. Maar je moet het zelf weten Knipoog Ik vind het totaal niet roekeloos maar om nou altijd in je eentje rijden, ik zou ook wel eens dan iemand meenemen. Maar ja das mijn mening.

-xx-
Sanne

[i] zelfs het beste paard struikelt wel eens

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 21:36

Ik vind het niet raar of vreemd om alleen buiten te rijden, maar als ik all een op pad ga ziet mijn beestje altijd spoken en gaat ze overdreven hard lopen... echt leuk is da dus nie! Ik ging altijd met zijn tweeen omdat ik een jong paard bij me had die wel eens heel raar kon doen en met een ander paard erbij gaat het meestal beter. gr gabrycha Knipoog

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 21:41

Ja, durf ik wel, maar hangt er wel vanaf met welk paard!
Met m'n eigen doe ik dat wel, maar dan pas ik m'n rijden er op aan. Met name in het begin (dan is ze erg enthousiast) doe ik dan rustig aan.
Hard galopperen enz. doe ik eigenlijk nooit in het bos met Miga, dat durf ik dan weer niet aan. Handgalopje en soms middengalop, meer niet.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 22:07

Ik ga dr ook rustig in mn eentje op uit hoor... maar ik heb een hele goeie vriendin en haar pony kan ook heel goed met mijn pony opschieten (da's zeldzaam voor beide!! Clown ) Maar dan rijd ik toch liever met haar, lekker wat kletsen, we hebben dezelfde intresses enz enz.. en het leuke is toch ook dat de ponies zo goed met elkaar kunnen opschieten, we kunnen uren lang met onze benen tegenelkaar rijden zonder dat die vreemde beesten ook maar een stap vanelkaars zijde wijken! Met zn 2en zijn ze echt nergens bang voor... we kunnen zo de snelweg op ofzo...

Maar ik ga niet met anderen buitenrijden, tenzij ze onbekend zijn dan wil ik altijd weer even kijken of Goldy met dat paard ook zogoed kan opschieten... nog nooit gebeurt... maar dan nog de meesten waar ik mee kan rijden verschillen ook teveel van mijn pony, of ik moet heel langzaam of de ander of juist heel snel.. nix aan, bovendien is de rest ook een stel saaie trutjes die menen dat ze al heel wat kunnen.. of mijn zusje, die kan ook nog wel eens mee op sybrich dat gaat ook wel aardig behalve als ze weer eens sjago is...
Maar alleen rijden is juist heel relaxed... deed ik ook wel eens als ik spijbelde.. en dan ook nog lekker langs school gaan... nee dan worden de leraren niet eens boos... ze willen een ritje zgn mijn 'straf' .... Tong uitsteken

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 11:47

Met Mzzl ga ik eigelijk nooit alleen over straat, wij hebben dus ook geen bos in de buurt Verdrietig En Mazzel is nogal fris als tie buiten is, en als ik zelf rij op hem, schrikt hij vrij snel. Maar als hij aangespannen is, en oogkleppen op heeft, schrikt ie eigelijk nergens van Verward

Maar iig, als ik over straat/polder ga, gaat mn vader altijd mee.. Toch zou ik het wel willen hoor, lekker in het bos rijden.. Haha!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 15:00

Mijn antwoord staat er niet tussen. Ik kan best 1 x in de week gaan buitenrijden een uurtje misschien 2/3 uur maar dan vind ik het ook lang zat en dan heb ik het weer gezien voor een poosje. Buitenrijden is best leuk maar het is een straf voor me als het elke dag moet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, MvdBroek1 en 44 bezoekers