Moet Mirk nu op speciaal beslag? (artrose)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Moet Mirk nu op speciaal beslag? (artrose)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 17:21

Mirk heeft in zijn rechtervoetje artrose. Dit kan je duidelijk zien. Tijdens het rijden wanneer ik halthoud staat zijn rechtervoetje bijna altijd naar voren. Ook in het land, in de stal is dit het geval.

Het lijkt of hij tijdens het rijden geen last van heeft, hij loopt helemaal rad maar alleen tijdens het halthouden wil hij het gewicht niet verdelen over alle vier de beentjes. (ook in het land als hij aan het grazen is, staat zijn rechterbeentje altijd naar voren).

Ik weet niet of dit nu gewoon gewenning is of dat hij er echt last van heeft. Is nu speciaal beslag een optie? En wat is speciaal beslag nu eigenlijks? Wat is daar anders aan dan normaal beslag?

(Mirk staat nu op 'gewone' ijzers)

:){


Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 19:35

Dat kun je toch echt het beste met je eigen hoefsmid bespreken!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 19:38

irish_lady schreef:
Dat kun je toch echt het beste met je eigen hoefsmid bespreken!


Hoefsmid komt binnenkort, heb hem gebeld hij zou het dan met mij bespreken. Maar zijn er hier mensen die zoiets gelijks gehad hebben en na speciaal beslag verbetering zagen?

:){

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 19:56

Als hij verder gewoon goed loopt tijdens het rijden zou ik zeker niet aan speciaal beslag beginnen. Met halthouden kan je er wellicht eens opletten of je onbewust meer gewicht op een kant hebt (zijn en jouw gewicht). In het land gebeurt het vaker dat ze altijd hetzelfde voetje naar voren zetten, dat is een gewoonte.

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:02

ja ik ben het ook met kyona eens. vaak zie je bij mensen ook dat als je bijvoorbeeld je armen over elkaar doet je ook voorkeur hebt voor rechts of links onder (probeer is uit). ik zou niet zo maar aan speciaal beslag beginnen zonder het eerst te overleggen met je hoefsmid of dierenarts. weet je eigenlijk wel zeker dat het artrose is?

jeej, in mei naar tsjechie!!

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:56

Die van mij staat nu ook op speciaal beslag. Maar mijn pony liep in draf kreupel. Ze heeft nu ongeveer 7 weken het speciale beslag eronder. Helaas heeft het geen effect gehad.

Vanaf nu gaat ze met pensioen. Af en toe een stapritje en in het land. Stappen gaat nog wel goed.

Maar als die van jou nog goed loopt, zal speciaal beslag nog niet nodig zijn denk ik. Maar de hoefsmid weet daar alles van.

Succes groetjes mirjam


nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 09:15

mischien is bekappen op dr.stresser manier een optie!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 09:24

Een eggbar kan ook een optie zijn. Evt. in combi met een leertje. Maar zoals gezegd kan je hoefsmid dat het beste bepalen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers