deken zonder bilriemen,blijft dat liggen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

deken zonder bilriemen,blijft dat liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-02 10:52

hoi,
ik heb een nieuwe winterdeken overgekocht via internet,
heel mooi en nieuw allemaal,MAAR er zitten geen bilriemen aan blijft hij nou wel goed liggen en wsat kan ik er aan doen
om e.v.t erz elf bilriemen aan te maken?
groetjes diana

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 10:57

Ik heb geen enkele deken met van die kruisende bilriemen,
gewoon een simpele ---------- die de dekens van achter verbind en die blijft prima liggen hoor, zonder dat riempje/touwtje kan de deken makkelijker omhoog waaien of na het rollen omhoog kruipen.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Petra1
Berichten: 103
Geregistreerd: 03-09-01

bilriemen nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 11:03

Veel dekens blijven vanzelf goed liggen met kruissingels en een enkele riem die achterlangs de dekendelen verbindt. Mocht je toch de voorkeur geven aan bilriemen, kijk dan of er wel oogjes op de deken gemaakt zijn. Zo niet, moet je die er eerst op (laten) maken. Bij Divoza kun je voor ca. 10 euro elastische bilriemen kopen, of bij je eigen ruitersportzaak misschien.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-02 11:16

er zit helemaal bij de staart zeg maar een touwtje waar is dat voor?

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 11:22

Dat touwtje kun je van de ene kant van de deken onder de staart door naar de andere kant laten lopen (daar zit een lusje of een haakje) en op die manier maak je de deken aan de achterkant vast. Al mijn dekens zijn zo en ze blijven prima liggen.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 14:13

Ik denk dat het er een beetje aan ligt hoe je paard zich gedraagt. Die van mij ligt ontzettend veel te rollen in zijn stal en dan heb je echt wel een deken met bilkoorden nodig, anders hangt hij op half 7.


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 15:33

bij mijn pony blijft het niet liggen, maar ik ken wel paarden die geen bilriemen aan hun dek hebben, die hebben wel een staartlusje zodat de achterkant van het dek toch enigzins vastligt

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 15:39

Ligt een beetje aan het dek en aan het paard. Bij Whop blijft het ene dek wel liggen zonder bilriemen en de ander weer niet. Dus ik zou het gewoon is een nachtje proberen.

Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 19:34

bij mij zit het er wel bilriemen bij maar als ik ze wil vast maken krijg ik een lel met zijn hoef dus laat ik ze maar gewoon zo en zijn deken blijft ook zo liggen

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 20:01

fleur heeft dus ook een mooie superdeluxe deken ( ja babat echt waar) maar ook zonder bilriemen. laatst toen het heel hard waaide toen bleef het niet echt goed liggen toen waaide het een beetje omhoog om sloeg het om.
verder heb ik niet echt last an, het lijkt me wel handiger mèt.
Ik geloof dat je ze wel los kan kopen en er op kan klippen.

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: charootje en 33 bezoekers