Stamboom uitpluizen -> tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Stamboom uitpluizen -> tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 23:51

Ik hoop dat mijn post hier op zijn plaats is, zo niet, dan merk ik dat vanzelf Lachen

Ik krijg morgen Kelvins papier in handen, als Sandra er tenminste aan gedacht heeft een kopie te maken. Ik wil al heel lang gaan uitzoeken wat voor paarden zijn voorouders nou eigenlijk zijn, welke tak van de sport, etc etc.

Om even een voorbeeldje te noemen: Kelvin heeft Makelaar in de moederlijn (meen ik). Als ik bv op 'KWPN (?) dekhengst Makelaar' zoek, dan krijg ik dus hits met 'dekhengst' 'V. Makelaar', 'KWPN-...'. Maar geen combinatie van die drie.

Mijn vraag is dus nu eigenlijk of ik Kelvins (voor)ouders toch gewoon via de zoekmachines moet proberen te achterhalen, of dat daar speciale sites voor zijn...?

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 00:02

Probeer: Makelaar KWPN of Makelaar Sable Skinflint xx

Of vraag MissHIS Schijnheilig

Makelaar 113 Stb (ex Sturm II Holst)
Rijpaardtype
Geboren: 30-04-1971
Kleur: Bruin
Stokmaat: 1.66 m

Verrichting 1974
Rijproef (x3) 6.643
Springen vrij (x4) 7.5
Springen ohz (x1) 5
Aangespannen (x1) 7
Terreinproef (x3) 6
Karakter (x3) 7
Trainingsrapport (x5) 5

Totaal 125.93 punten
Klasse C
Plaatsing 22e van 27

Fokker: P. Boie, Trennewurth, BRD

Sable Skinflint xx x Uhrendorf v. Loggor x Flade v. Gauner x Nemi v. Orion x Beste v. Friedland x Gerda v. Philipp x Ursel v. Falb x Calanda v. Brilliant x Brame v. Hannibal x Liesch v. Alex

Stam 18 A2

Verrichting Sleen 1974 (na-examen, wegens kreupelheid 27-11-1974)
Aanvankelijk goede vorderingen, bereidheid om te werken en aanleg, vooral voor springen, aanwezig. Stalgedrag normaal. Gewillig en temperamentvol. Aangespannen normaal. Karakter voldoende.
Rechtsvoor kreupel, röntgenologisch toonde linksvoor meer afwijking dan rechtsvoor. Na enige tijd rust is Makelaar op therapeutisch beslag weer getraind. Na-examen, linksvoor nog gevoelig.

Afstammelingen 1977 (volledige collectie)
Veulens voldoende goed van type. Beenstanden hier en daar nog wat jeugdig. Voorstand een enkel maal iets steil. Bij merrieveulens kon schoudervrijheid iets groter. Achterhand werd redelijk goed ondergebracht. Hengstveulens sterker met meer ruimte in bewegingen dan merrieveulens. Enters minder goed dan veulens en twenters. Halzen van enters vaak iets ingestoken, terwijl ook op bouw en stand achterbenen nogal eens aanmerkingen moesten worden gemaakt. Twenters uniform met goede maat. Goed naar voren gebouwd. Stap goed. Draf achter kon sterker.

1982 keur

1988 (na dekseizoen) afgevoerd wegens chronische aandoening aan de luchtwegen.

Dekstations
1974-1984 Maatschap Heringa, Harkstede
1985 F. Morssink, Hegelsom & Comb. Kuypers, St. Oedenrode
1986 K.I. Station, Stroe
1987 W. van Dongen, Wagenberg
1988 S. v.d. Mei, Opeinde

Fokregistratie
Totaal ... veulens uit 1087 dekkingen.

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

Makelaar is volle broer van Komeet.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 00:07

Daar liep het dus niet zo goed mee af Scheve mond

Maar wat ik nou even niet helemaal begrijp Bloos Heb je dit nu overgetikt uit 'Het Complete Hengstenboek' of heb je het van internet af (iig alvast bedankt)? Dit was nl maar een voorbeeldje (van wat me nog bijstond, de rest weet ik niet uit mijn hoofd). Heb dus nog heel wat speurwerk te verrichten Lachen

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 00:08

Typmiepje tikt alles over!

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:02

Als je sec naar voorouders wil gaan zoeken is www.allbreedpedigree.com een leuke site. Hier staan echter alleen stambomen in en geen verder info over de paarden

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:28

Ja daar heb ik ook heeel veel vanaf gehaald! En natuurlijk mbv Misshis! Haha!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:11

Maar weten jullie soms ook sites waar je foto's kunt vinden? En de foto's van de merries zijn zeker onvindbaar?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 13:12

ricoh schreef:
En de foto's van de merries zijn zeker onvindbaar?


Zo'n vermoeden begin ik ook langzaam aan te krijgen Scheve mond

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:15

Foto´s van merries zijn inderdaad heel moeilijk te vinden, het beste kan je dat proberen via de fokker. Alleen van hele bekende merries vind je wel eens een foto op het internet.