Ezels zijn vet, maar ben ik de enige die dat vind?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Ezels zijn vet, maar ben ik de enige die dat vind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 14:40

Ik heb vroeger 2 verzorgezels gehad, Jakoba en Jakobus (nee, die namen heb ik niet verzonnen). Ze waren echt super de super en ik verlang terug naar die tijd dat ik als 10-jarig meisje rondhuppelde met een ezelhengstje ( *LOL* ). Wie heeft er nog meer een ezel-verslaving? Ik kan ff geen foto vinden, maar ik ken echt heel veel ezelmensen, gevonden door ezels en helemaal verslaafd. Ik ken Martine, Ior, Lientje en Dokus (eigenlijk Jadokus, ook wel Daan). Dokus is overleden na 3 maanden. Duzzz, houden jullie naast paarden ook van ezels, hebje zelf ezels of heb je een vraagje? Reageert u maar! *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* [/img]

I'm not weird, I'm gifted!


050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:44

Vanity hier op bokt heeft een muildier of -ezel en casanova hier op bokt heeft ook een ezel.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:49

Een ezelverslaving is wel een erg groot woord Tong uitsteken maar wij hebben altijd 2 ezeltjes gehad (toen ik baby was ook, maar toen die begonnen te bijten moesten ze helaas weg) waar ik ook op heb leren rijden.
Superbeestjes zijn het!! Wel stronteigenwijs, zo kon ik op roosje altijd maar 1 rondje door de wei rijden, met een 2e ging ik er gegarandeerd vanaf Schijnheilig
Soms was het zo erg, dan had ze een bok dag en flikkerde ik er van achter naar voor in de wei (in galop dan wel) wel 5x af ofzo, dan ging roosje stilstaan en stapte ik weer op *LOL*

Die goeie ouwe tijd Tong uitsteken

in mn profiel staan foto's

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 17:49

Ezels zijn vet !

Vrienden van ons, met een camping in Frankrijk *zucht* hebben een ezelhengst Turbo. Hij is echt supererg, op een keer gingen we met hem wandelen, en meneer rukt zich los en galopeert een kilometer weg Scheve mond
Hij bijt, hij trapt en hij is totaal niet opgevoed, maar ik vind hem leuk Haha!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 18:24

O, haha op die manier "vet". *LOL*

Ik vind ze wel leuk, maar ik zou ze niet willen hebben

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 18:27

hahahaha ik d8 dat ik de enige was Haha! !!! ik verzorg nu al 3 jaar bonny Lovers , een ezel op een kinderboerderij samen met nog 2 andere meisjes. vroeger heb ook een stuk of 7x op haar gereden maar ik werd al snel te lang (en nu dus ook te zwaar).
bonny heeft in die 3 jaar dat ik haar verzorg 2 veulentjes gekregen Haha! --->blitz en bowi. blitz was een hengstje en heb k niet zo heel lang verzorgd want ik begon pas met verzorgen van blitz en bonny toen blitz al een paar maanden oud was (en na een half jaar worden ze weer verkocht Verdrietig ). bowi (een merrie) heb ik geboren zien worden en heb ik vanaf toen ook gewoon verzorgd. bowi was echt onwijsss lief Lovers. bowi ging ook na een half jaar weg Huilen maar ze heeft nu een goed tehuis. met blitz ben ik contact met de eigenaar verloren en die eigenaar heeft blitz ook weer doorverkocht en weet daar het adres niet meer van Verward maar met bowi heb ik wel het adres dus ik ga binnekort vragen of ik een xtje mag komen kijken of het goed gaat . binnekort gaat bonny weer naar de hengst dus krijgt ze alst goed is volgend jaar ongeveer weer een veulentje. nu ik niet meer op bonny kan rijden ga ik redelijk vaak met haar lopen en heel af en toe met het karretje. ik zal kijken of ik een xtje foto's van bonny kan laten zien. ik weet namelijk niet hoe je ze hier op het forum zet want mn foto's staan niet op internet (dus als iemand het me kan uitleggen, pb me maar).

jeej, in mei naar tsjechie!!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 20:49

Ik vind ezels ook wel cool!
Waar mijn vader nu pas wootn daarnaast hebben ze ook een ezel..echt een schatje!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 20:51

Jasper hier op Bokt heeft ook twee (jonge) ezels, zoek maar eens op haar berichten.

En Fasel is ook gek van ezeltjes. Die heeft er zelf geen. Hoewel... Tong uitsteken

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

capopjekop

Berichten: 30646
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:10

ik heb er geen, maar ik vind ze er heel lief uitzien Haha!

vooral die oren die doen het um *LOL*

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:15

Fasel is crazy about donkeys. Ezeltjes roeleren. Zijn lief, eigenwijs en geweldig leuk Haha!.

En nee Ka, ik heb nog geen ezel Boos!

'Paint' it 'Black'

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:34

ja dat vind ik juist zo leuk aan ezels. ze hebben een eigen mening, zijn grappig, schattig, en zo kan ik nog wel een tijdje door gaan Knipoog voor foto's van bonny en bowi: pb me maar en geef dan je email niet te vergeten Lachen

jeej, in mei naar tsjechie!!


Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 22:48

Karin schreef:
Jasper hier op Bokt heeft ook twee (jonge) ezels, zoek maar eens op haar berichten.



Jawel mijn ezels Christoffel en Sebastiaan verschijnen af en toe op Bokt. Daarnaast ben ik de webmaster van de Vereniging "De Ezelvriend". Er staan heel veel ezels op de site. In mijn profiel staat het internetadres.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:54

Wij hebben er 3 en 1 loge, 3 zijn er drachtig Lachen

Fasel: Wij krijgen BABY ezels Tong uitsteken Schijnheilig

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Qweeny

Berichten: 558
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: (leidschenveen) Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:16

Ik vind ezels ook wel erg grappig maar ik heb liever een paard om op te rijden maar het lijkt mij wel grappig Haha! om een ezel te verzorgen.
Op vakantie waar ik heen was gegaan hadden ze daar ook een boerderij met allemaal ezels en er was een hele kleine en die was wel erg schattig Lachen.

_______.·:*´¨`*:·.YaLNiZKuRT.·:*´¨`*:·._________

Witney
Berichten: 169
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 20:51

Neej howr, je bent egt niet de enige, mjn stiefmoeder vindt ze ook vet!

Friendship Is Like A Glass, HandlE It WitH CarE oneS it'S brokeN it'S harD tO reparE!!

PeOpLe wHo dOn'T LikE CaTs MusT hAVe BeEN MoUSe In A PrEvIOuS LiFE!

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:54

nou ik vind ze neit zo vet het ligt eraan of je ze veel snoepjes geeft wat ben ik toch weer sadistisch(of hoe schrijf je dat)
maar ze zijn wel leuk hoor *LOL*

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 08:51

hebben we ook rij foto,s met ezels???? dat lijkt me wel leuk, euh jasper, je zegt dat ze onder het zadel gaan??ga je er dan recreatief mee ridjen, of zijn er echte ezelwedstrijden??? vind ezels geweldig vooral die oren

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 09:50

ik vind ze wel schattig maar mijn paard vind ze eng!! Als we een leuk rondje door de uithof rijden staat daar ook een ezel, eng dat ie is! Ook 2 andere paarden van stal vinden em eng, hihi
groetjes Marjolein

Groetjes, Marjolein

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:44

ik heb zelf geen rijfoto's van mij op bonny maar een meisje had een keer haar fototoestel meegenomen en heeft toen foto's gemaakt van mn vriendinnen op bella en bonny. ze komen volgens mij nooit op bokt en ze hebben ook geen scanner . voor de liefhebbers: 6 juni is er in blijswijk (hoe schrijf je dat Verward ) een ezelkeuring. bella en bonny doen er ook aan mee . ik ben dan helaas een weekend weg dus ik kan niet komen, maar ezelkeuringen zijn echt grappig heb ik gehoord Lachen

jeej, in mei naar tsjechie!!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:14

Ik vind ze wel lief, heb ook wel is ezel gereden, maar heb toch liever een paard Lachen Tong uitsteken vind wel dat ze er heel schattug uit zien Haha!

Obelix is gewoon stoer!

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:58

Ezels vond ik altijd al wel leuk, maar sinds we een paar jaar geleden in Frankrijk een ezelwandeling gemaakt hebben, ben ik helemaal verkocht.
We hebben een week lang door het Cevenne gebergte gewandeld, door een nauwelijks bewoond gebied waar we alleen 's avonds bij een gite kwamen om te eten en te overnachten. De rest van de dag liep je, en de ezel droeg de bagage. Alles bij elkaar hebben we zo'n 100-125 km door berggebied te voet afgelegd met Barnabé (de ezel) als vrolijke medewandelaar.

We hebben ons verbaasd over zijn verbijsterende eetlust (hij probeerde serieus in zijn uppie de hele route kaal te vreten en onze uitgebreide lunches lustte hij ook wel), zijn vrolijke karakter, eigenwijze streken en beschermende houding tegenover onze dochter die toen een jaar of 7 was.
Als zij even op hem zat (alleen in de pauzes als hij geen bepakking had) dan stopte hij voor takken die te laag voor haar waren. Met haar op zijn rug wilde hij geen steile helling af maar liep spontaan een heel eind om. Als hij over een kloof sprong (ik wist niet dat ze zo goed konden springen) dan wachtte hij tot zij goed uit de weg stond. Bij ons deed hij dat niet, wij konden zelf wel opzij springen volgens hem Lachen
En toen ze eens te dicht bij een (echt diepe) afgrond ging staan, wurmde hij zich tot onze grote schrik er tussen om haar terug naar het veiliger deel te duwen!

Ik weet niet of alle ezels zo zijn, maar Barnabé heeft een eigen plekje in ons hart gekregen. En als we wat meer ruimte zouden hebben zouden we er dolgraag een ezel bij willen hebben!

*Het leven is te kort om moeilijk te doen!*

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:56

ik heb mijn ezel ROMEO nu al 16 jaar!!
hij rijdt b/l dressuur,springt en rijdt graag buiten,ook is hij betuigd maar het liefst doet hij ''kinderen maken''.hij is nu 25 jaar en rijdt nog steeds met plezier,hij is erg beledigd als hij niet mee mag.


en nee,hij is niet koppig/eigenwijs,hij staat niet stil en is niet sloom..

maar.....ik hoef geen ezels of muildieren meer mocht hij overlijden...ik heb nog andere ezels en muildieren gehad maar kon er nooit veel mee...

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:05

droppie_18 schreef:
hebben we ook rij foto,s met ezels???? dat lijkt me wel leuk, euh jasper, je zegt dat ze onder het zadel gaan??ga je er dan recreatief mee ridjen, of zijn er echte ezelwedstrijden??? vind ezels geweldig vooral die oren


In Nederland zijn er helaas geen ezelwedstrijden. En met de paarden mag je maar al te vaak niet meedoen (de KNHS wordt helemaal bleek om de neus bij de gedachte alleen al en de WRAN kijkt je alleen maar meewarig aan). Dus het beste waar ik kan hopen is dat ze als 'demonstratie' mogen meedoen met een wedstrijd.

Hier wat plaatjes (uit Amerika en Canada) van bereden ezels:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:49

Die ezels stonden zeker op kinderboerderij Canteclear in Kampen Haha! Daar heb ik stage gelopen dus die ezeltjes ken ik ook wel Haha!

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:28

Ik verzorg zelf 3 ezels. Flap, Ka en Tim. Hier wat foto's van mijn schatjes:

Afbeelding
Tim, Ka en Flap
Afbeelding
Flap wil natuurlijk aandacht

Afbeelding
Flap
Afbeelding
Ka
Afbeelding
Tim
Afbeelding
Met z'n allen
Afbeelding
Flap

Ik wilde natuurlijk wel even mijn schatjes showen Haha!

Ik vind ezels ook VET hoor Haha!

» Never give up on the things that make you smile..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Colinda20, Dartel, Destinietje, GoogleAdsense, manonnevot, marte_kandia, Meert, Sas75, shaddy82 en 107 bezoekers