de overgang van vegetarisch naar -niet vegetarisch

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

de overgang van vegetarisch naar -niet vegetarisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 20:49

ik ben nu ongeveer 1 jaar vegetarisch, maar krijg ineens het gevoel dat het nergens voor nodig is.
waarom niet gewoon vlees eten?
en dat gevoel van : arme beestjes, dat heb ik ook niet meer.
is het moeilijk om ineens te stoppen?en zijn er voor-en nadelen aan ofzo?

*I am seeing in me now the things you swore you saw yourself*


Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 20:55

maar als je het nu niet meer zielig vond waarom toen wel?? ik vind het nog altijd super zielig als ik vlees zie begin ik al erge beelden voor me tezien enz...
ik weet nog wel wat sites pb me maar als je ze wil weten
maar het is jou keuze he
maar ik zou nu nooit echt meer een dier kunne opeten... krijg het gewoon niet over mijn hart

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 20:59

ik denk niet dat er voor of nadelen aan zitten. ben zelf ruim 6 jaar vegetarisch geweest. ik eet sinds een paar maanden af en toe weer vlees. maardan wel alleen biologisch vlees.
" normaal " vlees zal ik nooit meer eten.

maar ik had ook nergens last van of zo hoor, toen ik weer vlees at.

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:24

Ik ben ook een hele tijd vega geweest en ben toen ook weer begonnen,eerst flink gekotst maar was mss meer ff om aan het idee te wennen? nu nergens last meer van maar eet ook nog niet alles.

Wanestha RIP !!


Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:50

Ik ben zelf hypocriet vegetarisch, dus ik eet wel af en toe vlees, als ik bij anderen thuis eet of soms hebben we thuis biologisch vlees. Dat gaat allemaal goed, ik moet alleen geen grote hoeveelheden gaan eten, dan wordt ik wel misselijk. Maar misschien ben ik ook niet representatief, want van de helft van de vleesvervangers (oa Quorn) ga ik nog erger kotsen, dus....
als ik jou was, zou ik gewoon geleidelijk gaan omschakelen als je overtuigd bent van je besluit. En dan beginnen met lichte dingen als kipfilet bijvoorbeeld.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 22:00

Je bent vegatarisch of je bent het niet .. Verward 3

(zelf ben ik het al 12 jaar)

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 22:04

Ook ik heb nog nooit gehoord van mensen die ziek werden of iets dergelijks van weer vlees gaan eten. M'n zusje heeft na drie maanden vegetariërschap er in ieder geval niets aan over gehouden.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 22:33

Denk niet dat je er iets aan over houdt, als je opeens weer vlees gaat eten Het kan natuurlijk nooit kwaad om het weer rustig op te bouwen Knipoog

Maar waarom was je toen wel vegetarisch en wil je nu weer vlees gaan eten? (pure nieuwsgierigheid)

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 22:43

Ik vind vegetarisch ook een beetje overdreven. In snoep zit ook beenmeel van dieren en gaan jullie ook niet op een leren bekleding zitten. Maja ik zou het rustig opbouwen al denk ik dat het geen kwaad kan hoor.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 22:52

Lijkt me raar als je er echt iets van zou krijgen.
Zou alleen wel willen weten wat je er vroeger zielig aanvond en nu niet meer Verward

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 22:55

Stephanie100 schreef:
Ik vind vegetarisch ook een beetje overdreven. In snoep zit ook beenmeel van dieren en gaan jullie ook niet op een leren bekleding zitten. Maja ik zou het rustig opbouwen al denk ik dat het geen kwaad kan hoor.


Tuurlijk gebruik je nog wel dierlijke producten als je geen vlees eet. Maar helemaal mijden is (in deze wereld) vrijwel onmogelijk. Daarbij, alle beejtes helpen Knipoog

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 23:02

Gewoon weer gaan eten. Lijkt me ook een stuk gezonder aangezien je volgens je profiel 14 jaar bent en je lichaam zich dus nog verder moet ontwikkelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 08:23

Gewoon weer normaal gaan eten. Maar ik snap eigenlijk niet zo goed dat jouw ouders dit toestaan (dat vegetarisch zijn). Je bent pas 14 jaar en kan alle voedingsstoffen goed gebruiken. Maar goed dat staat buiten dit topic.

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 09:26

Ik ben vegetarisch opgevoed, ik bleek als kind exceem te hebben en allergisch te zijn voor vooral varkensvlees. Om solidair te zijn is toen het hele gezin vegetarisch geworden. Mijn ouders en mijn broer (en zelfs zijn vrouw is het geworden) eten nog steeds geen vlees. In mijn studententijd ben ik begonnen weer af en toe kip te eten en nu eet ik gewoon ook af en toe weer "gewoon" vlees. In het begin voelde ik mij daar behoorlijk schuldig over en schaamde ik mij tov mijn ouders. Nog steeds vind ik het raar om in bijzijn van mijn ouders vlees te eten. Wel probeer ik zoveel mogelijk scharrelvlees te kopen. Van mijn exceem heb ik overigens totaal geen last meer.

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:24

Ik ben een tijdje vega geweest, maar ik kreeg er alleen maar hoofdpin van, en werd snel misselijk, dus ik moest weer vlees gan eten van m@n ouders..

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:27

typisch voorbeeld van iemand die vegetarisch wordt omdat ze het zielig vind voor die beestjes. Het is heel nefast voor jonge kinderen en tieners voor hun groei en ontwikkeling om vegetarisch te eten. Ik vind vegetariërs er altijd zo bleek uitzien t.o.v. mensen die wel vlees eten.

batje

Berichten: 10559
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:30

Ik heb als kind eigenlijk nooit vlees gegeten, en dan is de overstap naar wél vlees eten best lastig. Ik heb in elk geval een paar maanden best veel maagklachten gehad.
Na een jaartje vegetarisch geweest te zijn zou ik me nergens druk over maken, je darmen weten heus nog wel raad met vlees Knipoog

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:32

ik, ben al 5 jaar vegetarier... heb pas een hele gezonde dochter gekregen en mankeer zelf ook niets (nouja niets wat daardoor kan komen)
Dat vega's niet gezond zouden zijn vind ik onzin...

vind het vreemd dat je ineens wel weer vlees gaat eten.. eigenlijk een beetje "zwak" net als iemand die gestopt is met roken en er weer aan begint omdat ie t toch mist... Ik mis het soms ook als ik een biefstukje voor mijn vriend aan t bakken ben dat ruikt heerlijk, maar moet er niet aan denken het op te eten... dan zijn al die jaren voor niets geweest...

maar het is jouw keuze.. denk er eerst eens goed overna zou ik zeggen...

(... ps ... voor de vegas onderons die een plakje worst op hun brood missen .... er is tegenwoordig vegaboterhamworst!!!!!!!! echt DE uitvindinmg van de eeuw!! Haha! )

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:20

Dat het ongezond is, is Niet waar. (weet ik van mijn moeder die dietiste is)
Het kan ongezond zijn als je geen vervangende produkten eet zoals quorn, soja. je moet er op letten dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt, en ook noten zijn gezond.
Veganistisch eten is daarentegen wel ongezond.

Ik ben zelf al een jaar of 5 vegetarisch, maar ben nu ook aan het nadenken of ik weer wat vlees ga eten. Ik zal nooit echt ieder dag vlees eten, maar af en toe misschien. Het is alleen zo onnatuurlijk geworden voor mij om vlees te eten, dat ik uit gewoonte vegetarisch blijf.

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:22

Citaat:
vind het vreemd dat je ineens wel weer vlees gaat eten.. eigenlijk een beetje "zwak" net als iemand die gestopt is met roken en er weer aan begint omdat ie t toch mist


Ik vind het absoluut geen teken van zwakte. Eet gewoon lekker wat je wilt!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:28

Hangt het er vanaf waarom je bent gestopt met vlees eten, en waarom je nu weer vlees gaat eten, of ik het een teken van zwakte vind. Maar op die vraag hebben we nog geen antwoord gekregen Lachen
Dat het ongezond is, is idd niet waar Stoppen met vlees eten, is pas ongezond als je geen vleesvervangers gaat eten. Maar zolang je dat wel netjes doet is er geen enkel probleem.
Overigens, ben ik echt niet bleker dan de rest van mijn familie, die allemaal gewoon vlees eten Knipoog

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

assie

Berichten: 9484
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:32

Vegetarisch kan ongezond zijn, maar dat hoeft het zeker niet te zijn, als je dus genoeg vleesvervangers eet. Ik ben ook niet bleker, heb juist altijd rode wangen. Bruin word ik niet, maar dat heeft imo niets met vlees eten te maken Knipoog .

Ik ben nu al zo'n 4 jaar vegetariër. Niet omdat ik het zielig vond voor de dieren dat ze dood moeten, maar om 2 andere redenen. Ik ben het er niet echt mee eens hoe de dieren worden gehouden, dat kan in mijn ogen veel ruimer en beter.
En reden 2 is misschien ontzettend kinderachtig, maar voor mij toch belangrijk (vooral in het begin). Op de kinderboerderij stond een koe, Francien. Dat was echt mijn grote vriendin. Zoiets wat sommige paarden of honden voor jullie zijn. Die koe was zo lief, zo geweldig Lovers . Heb uren in de wei met haar zitten knuffelen en ben zelfs een keer samen met haar in de zon in slaap gevallen. Ik heb haar toen beloofd dat als ze ooit dood zou gaan, ik vegetariër zou worden. Tsja, 4 jaar geleden ging ze dood en ik heb me aan mijn belofte gehouden Bloos .
Ik was al eerder vegetariër geweest, zo'n 3 maanden, toen ik 7 was en erachter kwam dat als ik vlees at er lieve beestjes doodgingen. Maarja, na die 3 maanden rook het spek toch wel heel lekker.... Tong uitsteken
Nu is het gewoon een gewoonte om geen vlees te eten en is het alleen af en toe nog lastig als ze bij ons thuis vlees eten wat ik echt heel lekker vind. Maar heb me nog kunnen bedwingen.

Als je weer vlees gaat eten zou ik het even rustig aan doen en dus niet meteen heel vet vlees gaan eten. Ik kan me voorstellen dat je maag daarvan gaat draaien en je evt aan de diarree gaat.
Maar verder ondervind je er volgens mij geen schade van.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 17:40

ik moest een jaar geleden heel veel tests doen om te kijken waar ik allergisch voor was.daardoor mocht ik 2 maanden geen vlees meer eten.na een tijdje ben ik er gewoon mee door gegaan, omdat ik het een, beetje 'gewoon' was om geen vlees meer te eten.nu ben ik echter zwakker en zwakker aan het worden en ik ben pas nog in het ziekenhuis opgenomen omdat ik ijzer (?) te kort kwam.daarom hadden ze mij aangeraden om toch maar terug vlees te gaan eten, en dat is dus de reden.
het heeft dus eigenlijk niets te maken met : arme beestjes Scheve mond

*I am seeing in me now the things you swore you saw yourself*

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:42

In dat geval vind ik het zeker geen teken van zwakte, en kan ik je keus heel goed begrijpen
Wat ik me dan alleen wel afvraag, heb je in de periode dat je geen vlees at, wel genoeg vervangende producten gegeten?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 17:47

ja Lachen vooral veel geitenkaasjes, en quorn enzo...
maar ik ben van nature uit niet echt op een goed gewicht ( een beetje te mager) maar ik eet wel heel goed.
het kan er natuurlijk ok aan gelegen hebben dat ik te veel sport doe, en te weinig rustige dingen kan doen (?)
en ik ben ook heel er snel ziek enzo....

*I am seeing in me now the things you swore you saw yourself*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: brennie85, Drico, Gee, Hiraeth, kaatje89, Niobe, SemrushBot, Urona447, xCherissa en 168 bezoekers