Evita niet goed, volgende week naar de kliniek ;(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Evita niet goed, volgende week naar de kliniek ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 17:55

ik weet niet wat het is.. ze heeft de afgelopen 5 jaar nooit problemen gehad met haar gezondheid, en nu ineens meerdere dingen tegelijk...

Ze heeft nu een tijdje wat last van haar luchtwegen, daarom zou ik binnenkort naar de kliniek gaan om een bronchoscopie te laten doen.. zodat ik precies zou weten wat er aan de hand is.

Tot dat ik vorige week een buitenritje ging maken zonder zadel, ik heb wat gedraafd over de harde weg en toen viel me op dat ze niet helemaal 100% liep voor mijn gevoel. daarna heb ik even aan de hand gedraafd en er was niks te zien.. een paar dagen later heb ik nog eens gekeken met wat stalgenoten en toen zagen we dus wel dat ze op 1 van haar achterbenen iets onregelmatig liep.

vandaag kwam dus de veearts (ook, in eerste instantie, om naar haar longen te kijken). eerst heeft hij naar haar longen geluisterd, dat klonk niet slecht.. hij hoorde wel een lichte irritatie, maar niet ernstig en ze kneep ook niet met haar flanken.
Daarna heb ik even met haar heen en weer gedraafd en het was wel te zien dat ze niet helemaal goed liep op haar rechter achterbeen. Hij heeft een buigproef gedaan en toen liep ze dus echt stokkreupel Huilen het was echt niet om aan te zien..
hij heeft nog wat gevoeld aan haar been en het was helemaal niet warm of dik, maar ze reageerde wel erg als hij in de diepe buigpees kneep. Nou moet ik volgende week dus naar de kliniek komen om een peesscan te doen, en misschien verder onderzoek. Hij denkt aan een peesprobleem of spat. in het "beste geval" is het spat, omdat dat met pijnstillers en speciaal beslag nog te behandelen is..

Evitaatje moest nu eigenlijk op boxrust Scheve mond maar omdat ze de hele stal afbreekt als ze alleen binnen moet staan mag ze toch het land op... ik had een klein stukje land voor haar afgezet, zodat ze daar samen met een andere pony met peesproblemen kon staan zonder dat ze gaan rennen.. helaas was Evita het er niet mee eens en is ze door de omheining heengebroken om bij haar vriendinnetje te kunnen Verdrietig
ik weet echt even niet wat ik er mee moet, ze is zo ontzettend druk nu ze niet mag rijden/rennen in het land..
nouja, ik hoop maar dat de uitslag volgende week niet al te ernstig is Scheve mond eerst nog vervoer zien te regelen.. Scheve mond


Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 18:36

Balen zeg, ik wist al wel over die longen ja, daar hadden we het nog over. Mooi dat dat dus niet zo ernstig is. Maar dan dit er bij. Zit niet mee zeg.

Arme tut, die begrijpt er natuurlijk ook niks van, ken het hoor Marilyn was precies zo toen ze op rust moest. Ik hoop voor je dat het spat is.

Veel succes met je meissie

22 Januari verwachten we ons kleintje

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:54

he bah zeg............nog iets erbij. vervelend en veel sterkte !!!


hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 20:34

wat vervelend! staat ze op half voer....dat hielp bij mijn paardje ook onwijs goed

ff wat heel anders..is je paardje misschien familie van mijn merrie? ze heet nevita en haar moeder is hevita

Chocolate /3 M dressuur, B springen, M eventing
Dexter }:) Z dressuur

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 20:37

Jeetje dat gaat niet zo best, veel sterkte voor jou en Evietje! Ach gut

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 20:58

hetismij schreef:
wat vervelend! staat ze op half voer....dat hielp bij mijn paardje ook onwijs goed

ff wat heel anders..is je paardje misschien familie van mijn merrie? ze heet nevita en haar moeder is hevita


ze krijgt nog maar een handje brok, ze is van zichzelf al snel dik en energie heeft ze ook altijd genoeg Haha!
evita haar ouders zijn niet bekend, dus ik denk niet dat ze familie is Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyJamess, Ann, Change3x, Diortje_vds, Fly_high, Icelandshet, Ilayla, journee, Miekie74, sas27, siloux, Syzygy, turtlelito en 26 bezoekers