Zaterdag weer naar een pony kijken...Een connemara

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Zaterdag weer naar een pony kijken...Een connemara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 07:52

Ik weet het, een connemara is iets heel anders dan een fell pony, maar mijn "zoektocht" beperkt zich niet tot 1 bepaald ras, het gaat erom dat het een goed betuigde pony is die braaf, lief en bomproof is..... Haha! Haha!

Afgelopen weekend ben ik weer een geschikt paard tegengekomen op internet, heb al meerdere keren met de eigenaresse gesproken, en het klinkt eigenlijk allemaal "too good to be true".... Maar dat gaan we aankomend weekend met eigen ogen bekijken, hij staat alleen helemaal in Belgie, in totaal bijna 800km heen en terug, dus heb maar besloten om bij mijn ouders te slapen.
We nemen gelijk het vrachtwagentje mee, het is gewoon te ver om voor je lol nog eens heen te gaan....
We gaan nu zaterdag kijken en rijden, en zondag gaan we terug, weer kijken en rijden, en wanneer het echt allemaal goed lijkt is het inladen en meenemen..... *LOL*

Het gaat om een 4 jarige ruin, stokmaat 1.52 en het is een cremello.....
Supergaaf! Ik weet het, je moet ervan houden, heel veel mensen gruwelen ervan, maar ik vind het echt supergaaf! Past hier ook heel goed bij de kleintjes waarvan er toch ook een aantal zijn met blauwe ogen en roze snuiten..... Cool

Duimen jullie voor me?

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:24

ik ga zeker voor je duimen
cremello is echt heel gaaf
ben benieuwd of het wat is

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:31

Klinkt super!!!!!

Succes hoor, en passen tussen jou kleintjes zal hij met dit kleurtje zeker doen Lachen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

BloemBloem

Berichten: 16557
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:58

Succes...
Hopen dat het wat is!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:28

heyyyyy mika!! ik zal de laatste zijn om je een connemara af te raden, heb er zelf twee, de tweede pas (ook na een lánge zoektocht) sinds 10 dagen!
en, ik heb die cremello óók gezien (staat hier voor mij wel vlakbij Haha! )! een leuk, lief beestje. nog niet helemaal uitgegroeid qua body, maar dat komt nog wel.
een hele mooie stoeterij ook, en leuke mensen, met een accommodatie om van te kwijlen Kwijl .
en, ik houd eigenlijk niet zo van cremello, maar ik vond hem (leuke toepasselijke naam : E.T Haha! ) wel echt mooi. hij heeft niet zo'n roze neus en roze oogleden als sommige cremello's, maar gewoon beige.

en waarom heb ik hem niét genomen? omdat zijn gangwerk 'te mooi' was! huhh?? Haha! ja, hij heeft namelijk ruime gangen (zeker voor een connemara) met een zeer aktief voorbeen, ik zag hem al helemaal voor de koets lopen OK dan! ! maar ik zocht er juist ééntje met vlakke gangen, die op wandeling ook makkelijk door te zitten zijn.

veel succes hoor, ben écht benieuwd!!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 09:39

ingeo schreef:
heyyyyy mika!! ik zal de laatste zijn om je een connemara af te raden, heb er zelf twee, de tweede pas (ook na een lánge zoektocht) sinds 10 dagen!
en, ik heb die cremello óók gezien (staat hier voor mij wel vlakbij Haha! )! een leuk, lief beestje. nog niet helemaal uitgegroeid qua body, maar dat komt nog wel.
een hele mooie stoeterij ook, en leuke mensen, met een accommodatie om van te kwijlen Kwijl .
en, ik houd eigenlijk niet zo van cremello, maar ik vond hem (leuke toepasselijke naam : E.T Haha! ) wel echt mooi. hij heeft niet zo'n roze neus en roze oogleden als sommige cremello's, maar gewoon beige.

en waarom heb ik hem niét genomen? omdat zijn gangwerk 'te mooi' was! huhh?? Haha! ja, hij heeft namelijk ruime gangen (zeker voor een connemara) met een zeer aktief voorbeen, ik zag hem al helemaal voor de koets lopen OK dan! ! maar ik zocht er juist ééntje met vlakke gangen, die op wandeling ook makkelijk door te zitten zijn.

veel succes hoor, ben écht benieuwd!!


Wat gaaf! Je kunt je wel voorstellen dat ik nu helemaal heel erg nieuwsgierig ben......... Je hebt niet toevallig foto's gemaakt toen je daar was? Ik heb je ondertussen ook al een pb gestuurd, want natuurlijk wil ik alles weten over E.T.......
Heb je hem ook gereden? Voor de koets gezien?

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:43

Super! Ik hoop dat de pony geschikt is! Past inderdaad mooi bij die kleintjes. Naast zoveel aparts, moet toch nóg iets aparts *LOL*

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 11:31

jantina schreef:
Super! Ik hoop dat de pony geschikt is! Past inderdaad mooi bij die kleintjes. Naast zoveel aparts, moet toch nóg iets aparts *LOL*


Eigenlijk wel he?? Haha! Haha!

Ik val ook wel heel erg op de aparte kleurtjes, en ben echt heel erg nieuwsgierig naar hem.........

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 11:39

foto????


staat hij nog op internet????

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 11:42

Hij staat nog op internet, en ik krijg nog een foto thuisgestuurd, de comp van de fokker is stuk, dus die foto is onderweg per post.........
De foto op internet is niet echt om over naar huis te schrijven.... Maar ik heb in eerste instantie ook gereageerd op het feit dat hij heel goed betuigd is, en ontzettend braaf en lief....

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

suuzjuh

Berichten: 77
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 15:02

Ik zal voor je duimen!

-xXx-Suzanne
Boyz crazy 4-live

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:15

Ik zal ook voor je duimen!
Ben benieuwd!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 20:07

Oe klinkt goed!
Zal voor je duimen!

http://www.lindasminiatures.com
Minipaarden met uitstraling, exterieur, beweging en een bijzondere kleur!


Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 20:12

Hier een foto:Afbeelding
en de verdere gegevens:
Naam E.T. Mount
Geslacht ruin
Kleur cremello
Stokmaat 1.52
Geb. datum 2000
Vader Ard Conneely
Moeder Tulira Ivy
Moeders Vader Skryne Dark Cloud

Bijzonderheden Bereden, betuigd, verkeersmak. Heeft ruime gangen

stond op connemara.nl, kijk er vaak, heb vroeger alleen maar op connemara's gereden, zo'n 8 jaar lang Haha!

Shadow12

Berichten: 79
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 20:32

ik ga zkr weten v0or je duimen OK dan!

lieve shadow, miss you every day more and more, I will never forget tha special moments..

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 21:03

kitjuh schreef:
Hier een foto:Afbeelding
en de verdere gegevens:
Naam E.T. Mount
Geslacht ruin
Kleur cremello
Stokmaat 1.52
Geb. datum 2000
Vader Ard Conneely
Moeder Tulira Ivy
Moeders Vader Skryne Dark Cloud

Bijzonderheden Bereden, betuigd, verkeersmak. Heeft ruime gangen

stond op connemara.nl, kijk er vaak, heb vroeger alleen maar op connemara's gereden, zo'n 8 jaar lang Haha!


Dat is 'em........... Haha! Haha!

Wou dat het al bijna zaterdag was... ben echt zo nieuwsgierig... Schijnheilig

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:31

Hij ziet er leuk uit joh!!:j
Je moet inderdaad van cremello houden, wij hebben een quarterhengst van mijn trainster op stal staan!!
Ikzelf moest wennen maar vooral in de zon is ie prachtig!! *LOL*
Heel veel succes zaterdag!!! Hopen dat dit het paardje is wat je zoekt!! OK dan!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 08:17

Alayda schreef:
Hij ziet er leuk uit joh!!:j
Je moet inderdaad van cremello houden, wij hebben een quarterhengst van mijn trainster op stal staan!!
Ikzelf moest wennen maar vooral in de zon is ie prachtig!! *LOL*
Heel veel succes zaterdag!!! Hopen dat dit het paardje is wat je zoekt!! OK dan!


Ik ken de cremello alleen vanuit de minipaarden wereld, daar heb ik ze vaker gezien, vooral in amerika....Van "grote paarden cremello's" ken ik alleen maar foto's, maar als ik die net zo mooi vind als de kleintjes en zijn karakter is goed, val ik waarschijnlijk als een baksteen voor 'em... Haha! Haha!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 09:38

Oooh wat een leuk beest, ik vind cremello's echt prachtig Kwijl

Ik hoop dat het klikt tussen jou en dit paardje !

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: b000tje, DotBot, Facebook, gillian, IASCrawler, Rijsa en 31 bezoekers