Nog ongeveer 1 weekje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Nog ongeveer 1 weekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 19:18

Vandaag kreeg ik een telefoontje van Vasco zijn eigenares. Ze vroeg of ik wat info kon opzoeken over castraties bij hengsten die al wat ouder zijn. Ik had dus gekeken bij emmeloord en haar weer teruggebeld. Belt ze me net terug, morgen maakt ze een afspraak en als het goed is word Vaisco volgende week gecastreerd Bloos .
De reden waarom is dat bij de stal waar Vasco staat alleen deze zomer nog 2 landjes zijn. Vasco staat meestal op de een en de rest van de paarden op het andere land. Volgend jaar gaat de gemeente huizen bouwen op het land waar Vasco staat (dit was in bruikleen gegeven aan de pensionbaas) en dan blijft voor Vasco dus alleen de stal over en sávonds een uurtje als de rest binnen staat.
Verder is een ruin iets makkelijker als je op wedstrijd bent.
Als alles goed gaat kan Vasco einde van de zomer alvast met de ruinen op het land (nu jaagt hij ze alleen maar op) om te wennen en volgend jaar kan hij dan gewoon met de rest het land op.

Aan de ene kant ben ik blij dat hij geruind word maar aan de andere kant heb ik geen moeite met hem als hengst. Het is wel prettig dat hij dan niet meer alleen hoeft te staan.

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:24

ja dat lijkt me ook wel gezellig als hij dan met de andere paardjes het land op kan. hij kan na z'n castratie nog een tijdje dekken heb ik gehoord. ook kan je paardje erg veranderen na de castratie maar het is in jouw geval (en ik denk dat hij het er ook wel mee eens is) beter om hem toch gewoon te castreren.

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 19:26

'Na 1 maand gaat hij eerst met de ruinen van stal op het land, en eind van de zomer dan pas met de merries erbij. Gelukkig dat er maar 2 merries zijn.