Nu heeft Orchidee echt haar veulen! (foto's)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Nu heeft Orchidee echt haar veulen! (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 13:54

Het is niet goed het is dus 2weken te vroeg geboren en het kan dus nog niet lopen. Ze moet nu met de fles worden gevoed. En hopelijk komt het goed het is vanochtend om 11 uur geboren (toen zat ik dus op school). Ik ga nu kijken en wat foto's maken. Verdere info en foto's over 2 uur ongevrr........

p.s. heeft iemand hier ervaring mee?


Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:01

Twee weken te vroeg hoeft in de meeste gevallen geen enkel probleem op te leveren, maar uiteraard is dit per geval verschillend. Het grootste probleem met premature veulens, is over het algemeen het nog niet voldoende ontwikkeld zijn van de longen.
Is er al een arts bijgeweest om het veulen aan een volledig onderzoek te onderwerpen ?
Voorlopig met de fles voeren is in principe geen probleem (het beste is om de merrie te melken, en niet om kunstmelk te geven), maar ik zou je aanraden om als het even kan (en als je assistentie hebt), het veulen ook zo af en toe eens aan te leggen bij de moeder (op de benen zetten en ondersteunen). Ben benieuwd wat de veearts zegt over dit geval.

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:08

Ach wat sneu......
Ben wel benieuwd naar de foto's....
Succes

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:57

Nou waar blijven die foto's Haha!
Zit maar te wachten....

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 17:00

Sabiy schreef:
Twee weken te vroeg hoeft in de meeste gevallen geen enkel probleem op te leveren, maar uiteraard is dit per geval verschillend. Het grootste probleem met premature veulens, is over het algemeen het nog niet voldoende ontwikkeld zijn van de longen.
Is er al een arts bijgeweest om het veulen aan een volledig onderzoek te onderwerpen ?
Voorlopig met de fles voeren is in principe geen probleem (het beste is om de merrie te melken, en niet om kunstmelk te geven), maar ik zou je aanraden om als het even kan (en als je assistentie hebt), het veulen ook zo af en toe eens aan te leggen bij de moeder (op de benen zetten en ondersteunen). Ben benieuwd wat de veearts zegt over dit geval.


Er is een arts bij geweest maar die zei je kan hem wel naar Utrecht brengen maar daar doen ze het zelfde als dat je thuis kan doen.

Nu krijgt hij dus elk uur een flesje moedermelk (dus van de moeder zelf) en hij wordt even op de been geholpen om bij de moeder te kunnen drinken ongeveer 5 min. Dus wat jij zei was dus al in gang Knipoog
Als het over een week nog niet kan staan moet hij wel naar Utrecht maar zoals het nu gaat toppie!!! Hij is al erg druk en wil alleen maar staan Haha! !!

Heel jammer is dat mijn digi kuren had nu heb ik foto's met de gewone cam gemaakt. Dus daar nog ff op w88 Ik zal de batt. eens goed opladen en dan morgen foto's maken van de kleine dondersteen!! Want dat is het! Dan wil hij gaan staat maar dat gaat dan niet maar hij blijft proberen Haha!

Het is dus een HENGST en geen kleine ook hij heeft 1 wit voetje en derest zal wel zwart worden. Ook heeft hij een best grote kol met een lijntje dan uit loop Kwijl Hij is nu een hele donkere vos maar nogniet echt bruin. Maar dat zal hij wel worden aangezien zijn vader (mermus R) en zijn moeder (orchidee zie profiel) allebei vrij donker zijn. Ook heeft hij al een zwarte staart en zwarte manen Lovers Hij is echt SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laatst bijgewerkt door Yvette90 op 26-04-04 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 17:34

Net weer even de fles gegeven mensen kinder die had honger Haha! hij had 1/2 L binnen no time op hij is echt zo geweldig hij gaat ook al hinniken als ik hem een flesje kom geven Lovers Orchidee vindt hem ook helemaal geweldig Ze zal hem in ieder geval niet afstoten Lachen

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:39

Ik weet niet goed Passoa of ik je moet feliciteren. Ik doe het toch maar. Van harte gefeliciteerd. Ik hoop dat alles. goed komt. Heb je al foto's

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:41

O wauwie gaaf!! staan ze buiten of al op stal??? ik scheur toch maa rff langs de wei al denk ik dat ze binnen staan, kijken of ik een glimp op kan vangen! Succes en sterkte de komende dagen, hopelijk is hetr een syterk manneke

Trotse mama van Tara Olivia *9-7-2011* en Tygo Joshua *23-9-2013*
FLASH 15-5-1989 / 18-11-2013 Rust zacht kanjer, ik zal je missen nadat je 24,5 jaar in mijn leven was.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:08

Gefeliciteerd en ik hoop dat alles snel goedkomt en dat er een hele gezonde vent over een paar weken op de wei rondgalopeert Party!!!

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 07:25

Ik hoop dat het komende dagen al op de wei kan Lachen Hij is sterk en wordt met de dat brutaler!! Hij wil alleen maar staan maar het lukt nog niet helemaal.

Yuri: Ze staan dus nog op stal ik zal je doorgeven wanneer ze naar buiten gaan en dan kan je die kleine bewonderen!

Ik moet zo naar school maar ik ben er van 4u tot 5u sowieso! Dus zin om langs te komen? Haha!

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 07:26

De foto's komen dus ook vanmiddag!!!!!!!!!!!

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:55

Passoa schreef:
Ik hoop dat het komende dagen al op de wei kan Lachen Hij is sterk en wordt met de dat brutaler!! Hij wil alleen maar staan maar het lukt nog niet helemaal.

Yuri: Ze staan dus nog op stal ik zal je doorgeven wanneer ze naar buiten gaan en dan kan je die kleine bewonderen!

Ik moet zo naar school maar ik ben er van 4u tot 5u sowieso! Dus zin om langs te komen? Haha!


moet vanmiddag van vier tot 6 autorijden. oliebol.... En ben je er morgen middag (rijd ik wel weer van vier tot 6 auto Boos!

Trotse mama van Tara Olivia *9-7-2011* en Tygo Joshua *23-9-2013*
FLASH 15-5-1989 / 18-11-2013 Rust zacht kanjer, ik zal je missen nadat je 24,5 jaar in mijn leven was.

fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:21

heey heel erg gefeliciteerd van je naamgenootje hoop dat je veel plezier aan hem mag beleven groetjes van Yvette

Strooigoed [o]

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:39

Ik zie helaas nog geen foto's, maar heel veel sterkte, ik hoop dat hij gauw kan staan.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:00

Ik had foto's verwacht.....
helaas, de titel is misleidend.
Sterkte met het jonge ding, ik hoop dat het snel beter gaat.


Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:27

Gefeliciteerd!! En natuurlijk sterkte. Maar van wat ik hier hoor, gaat het steeds beter en is hij sterk. Hopen dat hij het haalt en dat hij snel kan staan. Ik wacht zeker op foto's!

I'm not weird, I'm gifted!

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 15:31

Hij heeft het niet gehaald Huilen
Hij dronk niet meer.................. Je kreeg het er echt niet meer in en ik dacht nog zo dat hij zo sterk was
Hij is een uur geleden in geslapen en is 34 uur oud geworden...........
Helaas maar als hij nu nog had geleefd had hij miss. wel pijn gehad... Miss. is het maar beter zo...........

Dus ook helaas geen foto's ik ga geen foto's maken van een dood veulen

Waarom deed de digi het gisteren nu niet Huilen

gemske

Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 15:34

Oh wat erg! Sterkte meid...

Pineapple
A thing of beauty is a joy forever (Keats)

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 15:41

Heel veel sterkte, hebben jullie het veulen wel bij de merrie gelaten om afscheid te laten nemen?

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 15:45

Jeetje, wat verschrikkelijk!
Heel veel sterkte Ach gut

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 15:49

Jeetje meis, heb al een reactie gegeven maar wil je toch nog een keer sterkte wensen.
Dikke kus

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 16:03

o ik had net ook al geregeerd in ons topic van de meeting. wat balen zeg!
heel veel succes kuss


Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 18:22

Hij ligt nu nog bij de moeder. Ze moet afschijt nemen en als ze dat gedaan heeft gaat hij weg

Nog wat foto's kon het toch niet laten:

Afbeelding
Afbeelding
Hij was zo mooi Lovers

Hij was trouwens al 1.15m!!!

Andere foto's volgen morgen ik heb nu geen tijd meer moet weg!!

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 18:23

Dat bloed is om dat hij een spuitje heeft gehad

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 18:26

He wat sneu...hadden jullie niet beter naar een kliniek kunnen gaan? En misschien via Sonde kunnen voeren?

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _enna_, AM_Horses, anoushka, Daisdais02 en 34 bezoekers