weer problemen met carina's standplek ..??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

weer problemen met carina's standplek ..??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-02 21:21

zal ff de titel verklaren Haha!

afgelopen zomer heeft carina in een weiland gestaan waar we geterroriseerd werden, hek losmaken. toen hebben we en fiks slot op het hek gezet werd de omheining gewoon afgebroken Boos!
daarop hebben we carina daar weggehaald en bij mensen een stal gehuurd met weiland erbij. daar staat ze inmiddels al weer een maand of 4, 5.

die mensen hadden een hooizolder vol met hooi, een gedeelte oud hooi van een jaar of 5,6 geleden, en een gedeelte wat van afgelopen zomer was. wij hebben eerst het goede hooi opgevoerd. daarna bleef er dus oud hooi over. de eigenaar van de stallen wilden geen nieuw vers hooi kopen dus konden we niets anders dan het oude hoi gaan voeren. toen hebben we de beste balen eruit gevist en dat hooi eerst goed uitgeschudt buiten en als het nodig was nog flink nat gemaakt.

nu zijn de meeste goede balen er wel uit en blijven de oudste en slechtste over, deze zijn erg muf en behoorlijk stoffig. dit willen we dus niet meer gaan voeren. mar die mensen willen geen nieuw hooi kopen...

andere mensen die zelf ook een stal huren daar die hebben nu tegen ons gezegt dat ze zelf hooi gaan kopen voor hun pony. wat nu dus betekend dat ik dat oude hooi in mijn eentje op zou moeten gaan voeren.
zelf heb ik zoiets van, we betalen f250,- per maand, met hooi en stro, daarvoor mag je toch wel iets goeds verwachten??

als we nu allebei zelf goed hooi gaan kopen is het voor die mensen allang best, zij hoeven geen hooi meer te kopen en zelf krijgen ze wel nog steds f250,- want hun zeggen dat het hooi wat er nog ligt nog goed is en gemakkelijk gevoerd kan worden...

in het andere geval, als ik dus geen hooi ga kopen voor mezelf zou dat betekenen dat ik in mijn eentje die oude zooi ga voeren aan carina. en op het moment dat het oude spul op is en die mensen wel nieuw hooi moeten kopen die andere huurders weer lekker mee kunnen voeren met het nieuwe verse hooi.

ik zit hier behoorlijk mee, vooral omdat we eigenlijk geen keuze hebben wil ik carina goed hooi te eten geven. bij ons in de buurt is geen andere stal waar ik terecht kan en welke ik ook kan betalen...

help me alsjeblieft en vertel me wat jullie zouden doen...

debbie

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 22:17

Wieberen, weg wezen, ophoepelen, kortom ik ging een andere stal zoeken, geen hand vol maar een land vol. Ik ben voor minder gegaan. Mensen die zo over voeren denken, denken ook zo over ziektes en andere zaken. Beter wat meer geld uitgeven en op een goede stal staan dan dat je vroeg of laat je pony dood in de stal vindt.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 23:30

Woeaaa, dat klinkt bekend, bij mij op stal voeren ze ook zulk hooi, geen spelt tussen te krijgen, niet over te praten.
Nu staan er bij ons over de 250 paarden en is de rotzooi binnen 1 seizoen weer op maar het nieuwe hooi wat dan komt is precies hetzelfde! Verschrikkelijk stoffig, vol met klei en zand of zwaar beschimmeld!
Verschillende mensen zijn hun eigen hooi gaan kopen en krijgen nog steeds geen korting op de stalling (wij betalen hier overigens het dubbele van wat jij betaald, maar dat ligt aan de plaats)
Ik begrijp heel goed hoe jij je moet voelen, ik denk dat er maar 1 ding opzit en dat is voorlopig ook eigen hooi kopen en het allemaal maar slikken en ondertussen op zoek gaan naar andere stalling.
Mensen die zo over het voeren denken doen het echt alleen maar voor het geld en daar heb je helemaal niets aan en carina zeker niet!

Succes!!

Groetjes, Tanja.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 09:48

Wat ben ik weer blij dat ik m'n stallen thuis heb en m'n eigen voer kan uitzoeken....

Maar goed, als ik jou was zou ik echt direct gaan vertrekken, want hoe kan je van je paard prestaties verwachten als je slecht voer geeft? Voer is heel belangrijk, en met name hooi, want slecht hooi kan ernstige luchtwegproblemen opleveren.

Hoe zijn de brokken daar? En het stro? Is dat ook allemaal zo slecht?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Kimmy-is-mijn-schatje
Berichten: 412
Geregistreerd: 30-12-01

weer problemen met carina's standplek ..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 12:59

[edit:BartVB]MEga quote verwijderd[/edit]

Hoi Deb,
Is dat de stal waar Janneke haar paard vroeger gestald heeft Party!!?
Waarom ga je dan niet op zoek naar een andere stal???
groetjes Astrid

carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-02 14:55

tja, zoals jullie wel merken vind ik het erg lastig.

ten eerste heb ik niet meer geld te besteden .

ten tweede moet het op de fiets te bereiken zijn.

deze winter vertrekken is denk ik geen optie, carina is nu aan de stal gewent dus zal zowiezo op stal moeten kunnen 's nachts. maar bij ons in de buurt zijn er niet zoveel stallen te vinden, en al helemaal niet als je niet zoveel te besteden hebt.

maar als ik jullie goed begrijp is het eerste advies om te vertrekken,
en anders dus zelf hooi te kopen??

astrid, het is idd de stal waar J destijds is weggegaan omdat haar paard ging hoesten Verdrietig zorg er voorlopig wel voor dat J dit nog niet te weten komt wil je

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 16:02

kunnen jullie niet op een een of andere manier het oude hooi weg zien te halen, als er niks meer ligt zullen de stalhouders wel nieuw hooi MOETEN kopen.

en anders zou ik of zelf hooi kopen, en de eigenaar minder geld geven. De prijs is inclusief hooi en stro als je dat zelf koopt betaal je dus minder.
of weggaan en een andere stal zoeken

carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-02 13:36

flair schreef:
kunnen jullie niet op een een of andere manier het oude hooi weg zien te halen, als er niks meer ligt zullen de stalhouders wel nieuw hooi MOETEN kopen.



dar gaan we nu ok mee bezig. we gaan proberen om elke dag 1 a 2 balen in de mesthoop te verwerken... }> }> Extreme duivel

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 13:49

ga eens praten met dei mensen. zeg dat je eigen hooi gaat kopen maar dat je dan wel de stalling goedkoper wilt want er zit hooi enz. in, en dat ga jij nu zelf kopen!

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 15:28

Tja Carina, je zit in een moeilijk parket!
Hooi dat zo oud is moet je absoluut niet aan je pony voeren. Als hij gaat hoesten en hij houdt er een stofallergie aan over dan ben je veel verder van huis en heel wat (euro) centjes armer!
Hoeveel kost het je per maand extra als je zelf hooi moet kopen. Kun je niet iets regelen met een van de andere pensionklanten dat je samen met hun hooi gaat kopen? Dus eerst even uitrekenen hoeveel hooi Carina eet en dan weet je hoeveel meer het jou gaat kosten. Houd een gedeelte van dat geld gewoon van je pensiongeld af en ga als een gek zoeken naar een betere pensionstalling bij jou in de buurt! Succes!

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-02 16:00

sylvia: we staan daar met z'n tweeen dus veel andere pensionklanten zijn er niet Haha!

maar we gaan nu dus waarschijnlijk zelf een aantal balen hoi kopen. ondertussen met een plantenspuit de hooizolder op en paddenstoelen kweken Haha! }> en dat gaat razend snel...
want ze zullen zelf toch wel inzien dat je paarden geen hooi met paddenstoelen moet voeren.

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 16:14

carina schreef:
ondertussen met een plantenspuit de hooizolder op en paddenstoelen kweken Haha! }> en dat gaat razend snel...
want ze zullen zelf toch wel inzien dat je paarden geen hooi met paddenstoelen moet voeren.


Ohhhhhh Debbie!
Je kan om het proces te versnellen er misschien een bakje champignons overgeen strooien??? Haha! Jammer dat je niet in de buurt zit .. ik heb zelf ook net 3 beschimmelde balen bij ons in de schuur ontdekt, die had je wel mogen "lenen", kan ze moeilijk met de PTT opsturen, gezien ons akkefietje met de sjabrak toen... Haha!

carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-02 17:13

denk je dat dat zal helpen? misschien kan ik ze wel poten in de balen Haha!

en als je ze met de post stuurt dan heb ik denk ik heeeeeel veel paddenstoelen met het tempo van de ptt ...

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 20:21

T@nj@ schreef:
Citaat:
Nu staan er bij ons over de 250 paarden

Groetjes, Tanja.
Jezus!!!! 250 paarden??? is dat leuk??? lijkt mij helemaal niks


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dido2316, gonniee, Maaike_Ma, Sanne96 en 37 bezoekers