Paard mee geven aan vriendin naar Deurne?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Paard mee geven aan vriendin naar Deurne?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-02 23:13

Hallo allemaal!

Ik heb een beetje een probleem.....
Een heel goeie vriendin van mij doet de deurne opleiding.
Ik weet niet zo goed wat dat inhoudt.

Gister vroeg ze of ze mijn paard mee mocht nemen naar die school voor een week omdat haar paard is komen te overlijden.

Ik twijfel een beetje...
Wat moet ik nu doen??
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Groetjes Nuv

Ehmja??


ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 23:21

Niet doen. Niet om je vriendin te pesten, sterkte voor haar, maar al kreeg ik geld bij, mijn paard zal Deurne nooit van binnen zien. Ik heb geen hoge pet op van de opleiding en al helemaal niet van de manier waarop er met paarden wordt omgesprongen. Ik ken diverse mensen die er stage gelopen hebben, opleiding hebben gedaan en ik ben niet onder de indruk van het getoonde.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 23:21

doe jij al iets met het paard?
ik bedoel gebruik je het zelf als rijpaard,en ken je haar goed genoeg?
zo,ja waarom niet het jij even geen rekeningen en je kunt haar elke dag bellen hoe het gaat,
kan je paardje mischien ook nog wat leren.
gfap je gevoel af.

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-02 23:30

Ik gebruik hem zelf wel als rijpaard ja. Ik ga zondag voor de eerste keer li met haar starten na in 2 wedstrijden door de b gehobbeld te zijn. Hij heeft ook wel eens een b parcoursje gesprongen dus..
Ik hoor ook niet zulke goede verhalen over die opleiding, maarja, waar heb je anders vrienden voor he!
Groetjes Nuv

Ehmja??

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 23:48

NIET DOEN!!!!!!!!
Sorry, maar de verhalen die ik hoor van deuremn zijn niet echt prositief. EEn vriendin van me heeft laats een reportage gezien en ook daar was ze niet echt over te spreken.
en zowieso zou ik eigelijk nooit mijn paard weggeven.. Ook niet voor een week... vink beetje rare vraag eigelijk... (van je vriendin hoor)

Onderschriftloos :Y)

Hippolita
Berichten: 25
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 23:58

Waarom niet doen? Ik ben wel eens naar een open dag geweest van Deurne, en ik zou het een eer vinden als ze mijn pony mee vroegen, maar er mogen geen pony's heen volgens mij.
Nn, buiten dat, het is toch hartstikke zielig voor haar vriendin dat haar paard is overleden? Komt ze weer terug op school en dan hebben al haar vriendinnen hun paarden mee en dan moet zij tegen iedereen zeggen dat ze haar paard verloren is, dat is al moeilijk genoeg!! Nu heeft ze er in ieder geval geen zorgen meer over welk paard ze mee kan nemen naar school, nn, het is maar voor een weekje!! Waar maken jullie je druk om?
Kortom!! Dat je er over twijfelt!! Gewoon doen dus!!

Ik zal altijd van je blijven houden Snoopy!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131997
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 00:03

De meningen over de Deurne-opleiding zijn nogal verdeeld.... de ene roemt het, de ander vergruist de gang van zaken.
Misschien kun je je "twijfels" aan je vriendin voorleggen, en valt er iets te regelen dat je er samen met haar eens een kijkje gaat nemen ?
Dan kun je met eigen ogen bekijken of je het iets lijkt, en of je paard er geschikt voor is.
Succes met je beslissing !

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 00:03

GEWOON DOEN!!!! als je je vriendin dan vertrouwd hé! paarden van onze manege staan al jaren op die opleiding en zien er super uit! doe iets voor een ander dan heb je er later ook wat aan als jij iets van haar nodig hebt. veel suc6 met de beslissing

ps. ik zou het best een eer vinden als ze mijn paard vroegen. Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 00:05

Hmm, ik wil na mijn middelbare school ook naar deurne om de BBL opleiding tot westerninstructeur te volgen, maareeh...wat zijn die negatieve aspecten van Deurne dan? Wil ik wel eens weten.

Ik zou persoonlijk mijn eigen paard niet lenen aan een vriend of vriendin. Het is allemaal hartstikke sneu voor je vriendin, en dat meen ik echt! Maar toch, het is niet jouw verantwoording om ervoor te zorgen dat zij een paard heeft tijdens haar opleiding. Je begint nu ook met het rijden van wedstrijden enzovoorts.

Nog een vraag, heeft ze over een week een ander paard? Je gaat me niet vertellen dat ze nog maar een week naar school hoeft?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-02 00:21

XoNo schreef:
Nog een vraag, heeft ze over een week een ander paard? Je gaat me niet vertellen dat ze nog maar een week naar school hoeft?


Nee, maar ze heeft die week toetsweek, daarna twee weken vrij en daarna moet ze een half jaar stage lopen, dus dat is een probleem van later. Ik weet het toch eigenlijk niet, maar ik denk dat ik het wel doe, het is zo moeilijk!!
Groetjes Nuv

Ehmja??

Hippolita
Berichten: 25
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: HHW

deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 00:24

i love soraya schreef:
ik zou het niet doen als ik jou was ik ken een paar mensen die deurne hebben gedaan en die paarden zijn helemaal"kapot" gereden daar.
ik dacht dat een paard dan minimaal m niveau moest zijn, maar dat weet ik niet zeker meer.


Nou vraag ik je: Hoe kan je in godsnaam een paard in 1 week kapot rijden? Bij een fjord kan het in ieder geval niet!!
Groetjes Hippie

Ik zal altijd van je blijven houden Snoopy!!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 00:24

het is maar een weekje, en als ze goed rijdt???? waarom dan niet? ook goed voor je paard om een keer ergens anders te staan. net als bij meerdaagse wedstrijden. misschien kan je haar zo een beetje troosten

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 00:31

Mmm.. misschien hebben jullie mijn topic gezien bij paardenpraat: Albert Voorn versus Deurne ?

Overigens, dat er daar wat zaken beter zou kunnen, betekent natuurlijk nog niet dat paarden er afgebrand worden en er helemaal geen mensen met goede bedoelingen rondlopen; zowel voor instructeurs als leerlingen bedoel ik dat.

Als die vriendin gewoon goed en serieus bezig is vlg. jou, zie ik echt het probleem niet.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 00:38

Als je het zou doen zou ik voer meegeven voor een week. Omstelling van voer is niet ongevaarlijk (koliekgevaar) en moet geleidelijk gebeuren. Ik zou het voor een week niet aanraden. Voor de rest denk ik niet dat een paard dat net in de L is voldoende in zijn mars heeft om jouw vriendin door haar toetsweek te helpen. Het is heel sneu wat gebeurt is, maar ze kan ergens anders beslist een paard krijgen die al verder is in zijn opleiding.
Het is jouw beslissing, jij moet weten wat je doet. Maar ik zou het niet doen als ik jouw was.

Je suis Charlie.


Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 10:01

Iedereen roept hier om het hardst, ik zou het niet doen, maar verplaats je eens in haar situatie.
Ze heeft een toetsweek en uitgerekend hiervoor komt haar paard te overlijden. Dat is toch wel knap balen voor haar. Wat is haar alternatief? Paarden waar je examen mee kunt doen zijn er echt niet voor het oprapen.

En als tweede: waar heb je dan vrienden voor?
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Uitgerekend met het ORUN examen was mijn paard kreupel.
Ik ben mijn vriendin nog dankbaar dat zij zo lief was om haar paard aan mij uit te lenen.

Dus ik zou zeggen: DOEN! Je vriendin zal je er dankbaar voor zijn en wat is nou een week op een paardenleven?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 10:40

Ik zou niet weten waarom niet.
Als je je vriendin vertrouwd en je weet zeker dat ze met je paard kan opschieten, zou ik t gewoon doen. Je helpt haar uit de brand, je paard leert er weer wat van, en je paard gaat er echt niet dood van.
Hij zal lekker aan het werk gezet worden, en ze hebben daar luxe boxen, mooie omgeving, etc.
Ik zie geen reden voor paniek. Lachen

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 10:40

ik zou het wel doen. ten eerste omdat ik me neit voor kan stellen dat een paard daar echt verrot gereden zal worden, ten tweede omdat je paard en weer van kan leren en om har te helpen. de meningen over deurne zijn erg verschillend, maar hoe hard de opleiding daar ook is, ik geloof dat ze heel goed voor de paarden zijn. al moeten ze hard werken. bespreek wel HEEL goed wat er gebeurt als je paard daar iets overkomt. verzeker hem voor die week als je hem nog niet hebt verzekerd. spreek het van te voren af. het zou knap banketstaaf zijn als er iets gebeurt en jij moet voor de kosten opdraaien. of in t ergste geval dat je paard daar overlijd. denk daar goed over na.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 12:10

ze komen daar toch niet buiten of wel? Verward

Het leven is een gebakje!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 12:19

Ik zou het zelf wel doen als ik die vriendin vertrouw. Als ik weet hoe ze rijdt en als ik weet hoe ze met mijn paard omgaat.

Ik ga er van uit dat ze super voorzichtig is met jouw paard en voor haar is dit de enige optie om haar toetsweek te kunnen doen.

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 12:25

Ik weet eigenlijk niet of ik het zou doen..
en dan niet om de school waar hij naar toe gaat..
Maar meer om de risicos die je loopt, want je hebt altijd de kans dat er iets mis gaat en wat dan..
Je moet zoals Lonneke zei er goeie afspraken over maken als je het doen zodat jij niet met de gebakken peren blijft zitten als er wel wat gebeurd.
En zoals Fitz zei je helpt een (goeie) vriendin wel uit de brand en ik denk dat als je de situatie om zou draaien dat jij ook wel zou willen dat ze jou hielp.

Moeilijke situatie maar kijk naar je paard hoe die met verandering omgaat en hoe je vriendin met hem/haar omgaat.

Succes

..... leeg .....

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 16:52

als je vind dat je vriendin goed met je paard omgaat dan zou ik zeggen waarom niet.

en dan hij daar kapotgereden zou worden vind ik een beetje onzin want je vriendin zou er hetzelfde op rijden als dat ze bij jou op stal zou rijden neem ik aan.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 17:06

ik zou het er niet zozeer van laten afhangen wat je van deurne vind, maar wat je van de rijkunsten van je vriendin vindt. kijk, in een week kunnen ze daar je paard toch niet zoveel slechte dingen aanleren dat hij helemaal verpest wordt. en daarbij, als jij je vriendin goed en diervriendelijk vindt rijden, zal ze daar toch niet ineens heel anders gaan doen?

laat haar anders eerst eens op je paard zitten, en kijk hoe het gaat. als het een beetje klikt zou ik hem/haar zeker meegeven, hoor!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 18:33

Moeilijke vraag, je leent zowiezo niet graag je paard uit, maar aan de andere kant wil je graag helpen.
Maar vraag eerst eens goed na bij je vriendin of zij degene is die de hele week op jouw paard rijdt, want er wordt daar onderling ook veel van paard gewisseld en geschoven, tbv het rijden op meerdere paarden en ervaring opdoen. Als Jan en alleman erop moet, dan NO WAY. Want hoe lang zijn ze al met de opleiding bezig, is er al veel kaf van het koren gescheiden of zijn het nog allemaal beginners?

Je paard krijgt veel verandering te verduren in 1 week tijd, veel nieuwe indrukken. Heb je zelf in de nabije weken wedstrijden ingeschreven? Die konden dan weleens niet zo lekker verlopen, je brengt je paard toch in de war met die nieuwe indrukken en andere rijstijlen. Hoe reageert je paard op verandering? Is ze vaker van stal verhuisd of staat ze haar leven lang op dezelfde plek. Ik heb vorige zomer een paard op proef gedaan naar een potentiele koper, binnen 5 dagen kwam en ze haar broodmager terugbrengen omdat ze niet rustig wou worden, terwijl het toch een stal was met meerdere paarden en ze samen de wei in konden. Dan heeft je vriendin er ook niets aan want dan kan ze niet eens de aandacht van jouw paard vasthouden.

Ik denk dat veel afhangt van het karakter van jouw paard. Vindt die alles best dan is het risico niet zo groot, dan is die week zo voorbij. Maar is het een watje dan kan ze aardig van de kook raken.

Ik denk zelf dat je vriendin beter af is met een paard wat al op de opleiding in Deurne staat, misschien dat ze daar een paard kan lenen, of dat een paard van een medestudent twee keer bereden kan worden.

De verzorging van de paarden is in Deurne okay, We hebben zelf een merrie naar de stationsmerrietest gedaan en dat is allemaal prima verlopen, maar wel door meerdere mensen bereden, en allemaal afgestudeerden, geen beginners.

Succes, praat veel met je vriendin hierover, en kijk naar je eigen paard, dan kom je er wel uit.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 16:40

Ik zou het doen!!! T lijkt me dat je vriendin best wel kan rijden en wat is nou idd. een weekje!!! Vrienden heb je ook om elkaar te helpen en hij word heus niet zo snel verknald misschien is het zelfs goed!!!?
Succes met je beslissing!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, SemrushBot, xDaylight en 109 bezoekers