Bosrit-meeting Marieke en Katja

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Bosrit-meeting Marieke en Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 16:00

Afgelopen kerst hebben mijn vriend en ik op het huis van Marieke en Katja (marieketencate & katjatencate) gepast. Zij wonen vlak in de buurt. Op het forum vroeg ze of er mensen wilde oppassen. Er reageerde veel mensen, maar uiteindelijk vielen die allemaal af. We hebben het daar ontzettend leuk gehad.
Een tijd geleden stuurde ze me een e-mailtje of ik zin had om een keer buiten te gaan rijden bij hun. Het is daar heel uitgestrekt, daar ben ik altijd wel voor in
Dus vandaag was het zover. Heerlijk de hele dag vrij van school, dus tijd om wat te ontspannen. Vanmorgen had ik Risco even in de wei gezet, kon ie vast wakker worden. Daarna de trailer gehaald en de spulletjes in geladen.
Rond kwart voor 11 ging ik weg en het is een kwartiertje rijden. Dus ik was er zo. Ik werd weer hartelijk welkom geheten door de honden. Echt leuk om hun beesten weer terug te zien. In een week tijd was ik al aan ze gehecht.
Marieke was net klaar met de stal doen. Daarna zijn we gaan opzadelen. Katja (zusje van Marieke) ging ook mee met haar paard. Volgens mij vond Risco het leuk om weer terug te zijn. Hij voelde zich gelijk thuis, want hij keek meteen in de voerbak
Daarna zijn we gegaan. In het begin natuurlijk lekker fris. Risco moest flink draven om het bij te houden. Dus soms ging ik in een rustig galopje terwijl Katja voorop reed. Af en toe schrokken de paarden en gingen ze allemaal niet meer verder Ik ben er een keer af gestapt want het ging echt niet. Maar later was Risco een paar keer de held en toen ging hij voorop toen de andere niet meer durfde
We zijn nog een heel stuk om een recreatieplas gereden, maar daar konde we helaas niet echt bij het water komen, allemaal afgezet. Later kwamen bij een plas en toen probeerde Katja en Marieke in het water te komen met de paarden. Marieke lukt het uiteindelijk wel. Maar het paard van Katja had het nog nooit gedaan.. En het liep vrij snel af. Maar een andere keer gaat dat vast wel.
Aan het einde hebben we nog lekker een paar keer een bospad op en neer gescheurd. Wat ging dat hard! De tranen liepen over mijn wangen. Risco kon nog veel harder dan ik dacht. Hij wilde volgens mij perse die andere in halen. Ik heb ook een keer gewacht en hun voor laten gaan, Risco laten stil staan en toen ineens volle gas.. Echt gaaf! Op een gegeven moment kwam er een plas en hij sprong me er over heen. Voor mijn gevoel zat ik een meter boven het zadel uit, maar we gingen gewoon verder. Risco moest volgens mij de bus halen
Uiteraard aan het einde lang gestapt. We zijn in totaal zo'n 3 uur onderweg geweest. Echt een houten reet aan over gehouden... Maar het ging zo ontzettend snel voorbij!
Risco heeft nog wat muesli gegeten en wij even thee gedronken. En toen ben ik weer richting huis gegaan. Voor herhaling vatbaar zo'n dagje. Misschien endurance Wanroij? Van tevoren natuurlijk oefenen Tong uitsteken
Maar ik ben nu zo suf en moe als het maar zijn kan. Helaas geen foto's gemaakt, daar hebben we echt geen tijd voor gehad.


SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 16:39

Fabiënne1 schreef:
Op een gegeven moment kwam er een plas en hij sprong me er over heen. Voor mijn gevoel zat ik een meter boven het zadel uit,

Euh..ja, dat zat je ook Tong uitsteken

Leuk verslag en gave rit! Ik heb net gewoon op de bank liggen slapen...weten wij ook eens wat die endurance-bokkers te verduren hebben Knipoog

Risco kon het toch allemaal prima bijbenen he...én hij is braaf (Rex niet)
Af en toe wel even een demonstratie "het paard is een kudde-dier"...."zie jij iets?? ik zie het denk ik ook....hoewel, eigenlijk zie ik niks.....maar als jij niet gaat, ga ik zéker niet...kom we draaien met z'n allen om en rennen de andere kant uit...goed plan, maar kon niet te dicht mij me, want dan haal ik uit" Koe Koe

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 21:48

Heey wat leuk dat het zo goed is bevallen!! Kan me voorstellen dat je van zo'n rit een houten kont krijgt maarja je moet er wat voorover hebben natuurlijk Haha! En volgende keer wel foto's maken he!! Haha!

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 14:43

hee fabienne!
leuk verslag, volgende keer wel fotoos he,
kben benieuwd of de fotoos die ik vanmiddag gemaakt heb gelukt zijn


cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 16:36

Leuk verslag! Fijn dat jullie lekker buiten hebben gereden Haha!

Let love shine so bright


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers