wat zijn jullie's lievelingsras(sen)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snoopy2002
Berichten: 326
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: a'dam

wat zijn jullie's lievelingsras(sen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 01:03

hoi,
ik ben benieuwd naar welk ras jullie het mooist/leukst/liefst vinden!

ik ben dol op tinkers,fjorden,shires,haflingers en shetlanders Haha!

ik ben dol op tinkers omdat: ze een mooie uiterlijk hebben en van die leuke vlekjes Lachen

ik ben dol op fjorden omdat: ze eigenwijs zijn en zo'n stoere manen en uiterlijk hebben.

ik ben dol op shires omdat: ze zo groot zijn en van die mooie sokken hebben en een mooie vorm Lachen

ik ben dol op haflingers omdat: ze zo'n lief koppie hebben en ze er vriendelijk uitzien Haha!

ik ben dol op shetjes omdat: ze zo lief uitzien, van die kleine beentjes die in galop snel heen en weer gaan en het lieve koppie van ze Lachen

gr, tamara

starlight
Berichten: 117
Geregistreerd: 12-12-01
Woonplaats: hoensbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 01:07

ik vind haffie's en welsh pony's het leukst.

haffie's omdat ze er vriendelijk uitzien ja en ze lekker sterk zijn,lekker om op te rijden enz. Haha!

en welsh pony's hun uiterlijk vind ik heel mooi en dat vriendelijke hoofje ook. Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 01:14

Ik ben gek op Lipizzaners Haha! Ze zijn intelligent, leergierig, bij-de-hand, en af en toe ontzettend stoer Cool Bovenal is mijn Lipi errug aanhankelijk en lief, een echte knuffelbeer die kussen geeft.

Ze staan bekend als eenkennig, maar daar heb ik tot nog toe echt totaal niets van gemerkt, hij is lief naar alle mensen en voornamelijk kinderen is ie dol op. Die kunnen dan ook letterlijk alles met hem doen, dan is het echt een braverik! Lovers

Oja bijna vergeten, een lipizzaner zit echt heerlijk..... het is dan wel een ponyformaat (1.52) maar de gangen zijn zo ruim dat je niets eens merkt dat het een pony is. Ze zijn echt voor veel doeleinden te gebruiken o.a. endurance, voor de kar, springen en uiteraard de dressuur, alhoewel de meningen daar over verdeeld zullen zijn Haha! Geef mij dus maar een Lipi!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 10:39

Welsh K's omdat ze echt een mooi uiterlijk hebben (de meeste dan) van die lieve kleine oortjes en het zijn meestal nog eens goede sportpony's.

Connemara's omdat dat gewoon echt lieve ponys zijn, niet de mooiste ponys maar wel lief, ook vooral omdat mijn vorige pony een Connemara was.

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 11:22

k vind arabieren heel mooi, maar kwpn-ers zijn nog the best!

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 11:25

ik vind appie's super.
Ook vind ik cremello's hartstikke mooi.
Ik zou zelf niet zo voor een bruine gaan dus het zal altijd wel iets aparts moeten zijn wil ik het leuk vinden

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 11:28

Ik vind tinkers helemaal het einde. Ik val gewoon op wat forsere paarden, en ze hebben een lief karakter maar toch pit.
Perfecte paardjes vind ik ze. Lovers

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 13:53

Sinds kort de Trakehners haha.
Misschien omdat ik er zelf eentje heb gekocht? Knipoog
Ze zijn wel eigenwijs maar ik vind ze erg mooi qua bouw, en de meesten zijn erg dol op aandacht.... die van mij wel!
Ook ben ik dol op groningers. Ze stralen rust uit, cool in 't hoofd, en de groninger van Kim (Nimber) ben ik helemaal dol op, dressuren dat-ie kan!
En toen we op groningers een buitenrit maakten... oh heerlijk... Lovers
Verder zijn er nog veeeeeeeeeeeel meer rassen die ik mooi vind, maar dan kan ik nog wel uren doortypen. *LOL*

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 13:55

Ijslanders!!!
Ik kan zo gauw niet opnoemen waarom, ik ben gewoon voor dat ras gevallen....
Daarom heb ik er zelf ook 1 Haha! Haha!
Ze zijn klein, heel sterk, niet bang, af en toe behoorlijk eigenwijs.
En....ze hebben 1 of 2 extra gangen!!!! En dat is natuurlijk ook ge-wel-dig!!!!

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 13:56

En ik vergeet helemaal te zeggen dat ze ook zo mooi zijn. En dan zo'n dikke bos manen...wouw.. Kwijl Kwijl

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 14:34

Arabieren: Omdat ze een geweldig goed karakter hebben en gauw naar 1 persoon trekken.Voor je door het vuur gaan als ze je vertrouwen en een schitterend mooi uiterlijk hebben.

Welshpony's: Vanwege hun moed en hun goede karakter,en hun bijdehandheid Knipoog

Welsh K (met hoog procent arabisch bloed) vanwege hun mooie uiterlijk en hun goede sportprestatie's

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 14:55

Lovers !!!fjorden!!! Lovers
Ik weet eigenlijk niet waarom kvind ze gewoon mooi en ze rijden lekker!!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 14:56

ik heb niet echt een favoras,een ras dat ik zeker zou kopen als ik geld ervoor had.
maar er zijn wel bepaalde rassen die ik leuker vindt dan andere.

Fjorden bijv. die vindt ik een ontzettend stoer uiterlijk hebben Lovers .Met van die toffe manen,en ook goed gebouwd.Maar ik zal er niet snel 1 kopen

lipizzaners,andalusiers.Die vindt ik ook wel wat hebben.Ze zijn heel mooi.Die doen me gewoon wat Lovers

en westernpaarden(ik ben ff die naam vergeten)die hebben de voorkant bruin en ahcterkant wit.Dat vindt ik ook echt mooi Lovers

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 16:14

zulke topics zijn al vaak genoeg geweest. Daarom een slotje