tintelende vingertoppen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

tintelende vingertoppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 00:48

toen ik gisteren ijskoude handen had, en mijn handschoenen zijn kwijt Verdrietig , ben ik gaan rijden op en pony die onwijs trok en een bek(sorry mond) van beton heeft.
ze gaat er elke keer vandoor en vind alles zogenaamd eng.
maar toen ik daarmee klaar was en afstapte deden mijn vingers VET pijn.


toen ik na een uurtje ofzo thuis was deden ze nog pijn.
na het douchen begonnen ze te tintelen en tot vanochtend 10 uur ofzo hebben ze getinteld.
en toen ik onder de douche vandaan kwam tintelden ze weer!!

weet iemand wat dat is en hoe dat komt?

tnx!!!

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 10:25

Nou uum, het zal wel iets te maken hebben met de kou en de stroming van je bloed..... Haha! De volgende keer eerst maar even handschoenen kopen!

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 12:41

Hey ik heb dat ook weleens gehad, alleen toen door de pc muis. Ik had 1 tintelende vinger ong. een week lang, dus ben ik naar de dokter geweest en die zei dat het niks ernstig kon wezen. Omdat het normaal gesproken alleen bij oudere mensen gebeurd, en dat als ik er nog een paar dagen last van had, moest ik terug komen. Maar het ging vanzelf over, dus afwachten, maar het is heel vervelend, bij mij voelde die vinger ook bijna dood aan Verward

gr hanneke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 12:54

Doodat je zo veel druk op de teugels hebt en door de kou belemmer je de bloedtoevoer in je vingers. Ze worden daardoor gevoelloos. Wanneer je ze daarna weer beweegt beginnen ze te tintelen en later worden ze gloeiend heet.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 18:03

flauwvallen?

ooo lijkt me sterk maar goed, wat werkt zijn handschoenen Haha! !
Maar ook, zodra je thuis komt je handen boven de verwarming (niet warmwater, dan krijg je juist tintelingen) een beetje "hand" oefeningen doen!
Dus heel de tijd knijpen... los... knijpen...los! En een paar keer tikken (galoperen!) dan krijg je er weer gevoel in!

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 18:46

Citaat:
Ja, dat is echt heel erg irri, dat heb ik ook wel eens. Een tip: Ga nooit als je weer thuis komt gelijk onder een warme douche ofzo, want dan kun je flauw vallen!!!


Zou ik inderdaad niet doen. Deed ik een keer (STOM)! Toen zwollen mijn handen op en werden m'n knieen en voeten zwart Verward . En dat terwijlhij helemaal niet heet stond. Maar flauwvallen?
Als m'n handen binnen opwarmen beginnen ze ook altijd te tintelen, en dat kan pijn doen! Een tip: Onder de koude kraan houden.

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 19:35

jaaa heb ik ook altijd!!!
das super irri!!! Haha! Haha! Haha!

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 23:32

Je kunt het beste je handen rustig aan laten opwarmen. Juist van binnen af. Dus dat je bloed sneller gaat stromen. Dit doe je door te bewegen of inderdaad door je handen onder een koude straal te houden. Warm je ze van buitenaf op, dus verwarming of warm water dan gaan ze juist tintelen en han je last krijgen van winterhanden of -voeten. Erg vervelend, geloof mij! *LOL*

Voor je voeten/tenen geldt hetzelfde.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-02 18:27

ja, ik heb heel vaak wintertenen gehad, en ook vaak winterhanden, en ik weet hoe vervelend het is! Scheve mond tnx voor de tips!