Als 18+er verantw. voor minderjarige amazone?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Als 18+er verantw. voor minderjarige amazone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 13:14

Heej,

Klopt het dat als je samen gaat rijden op de openbare weg en 1 van de 2 is jonger dan 18 jr, dat de 18+er verantwoordelijk is voor deze jongere amazone?

Alvast bedankt Haha!


newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:15

Pffff geen idee, hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:17

Ik rij altijd met een meisje van 17 samen buiten. Ze heeft een eigen paardje ( arabier )

Ik heb gezegd dat als ze haar nek breekt dat ik niet verantwoordelijk ben. Enige voordeel wat ik wel heb is dat ik in het bezit ben van het ruiterbewijs, we zijn dus verzekerd tijdens het buitenrijden Haha!

Maar ik neem geen verantwoordig, anders ga ik liever alleen Lachen

Ben wel benieuwd hoe het wettelijk zit als ze inderdaad haar nek breekt.. Neem aan dat ik daar niet aansprakelijk voor gesteld kan worden, omdat het haar eigen paard is en niet een van mij Knipoog

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:23

Als je in het bezit bent van een uriterbewijs ben je dan ook verzekerd voor iemand die met je meegaat??
Dacht dat dat niet zo was

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:23

Tot 10 mensen als ik het goed heb Knipoog

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:35

He tallie, volgens mij kun je straks als je goede vriendin van 17 in het ziekenhuis zou liggen met een gebroken been (o.i.d.), je niet terugvallen op een mondelinge overeenkomst. dat meisje kan dat namelijk ontkennen en dan ben jij als nog de pineut. Je hebt een ruiterbewijs, dus dan maakt het niet uit want de verzekering betaalt, maar toch kun je niet terugkomen op een mondelinge overeenkomst . Jammer.

I'm not weird, I'm gifted!

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:52

dat meisje zal dan toch zelf wel verzekerd zijn? iedereen is gewoon WA verzekerd lijkt mij, en paarden ook want die vallen onder de huisdieren (bij ons is dat iig zo), mijn paard mag toch 2 miljoen euro dingen mollen per keer, + 1,5 miljoen ruiterbewijs verzekering...
als jij 18+ bent en zij minderjarig ben jij voorzover ikw ete niet verantwoordelijk, jullie reden daar samen maar het is haar eigen verantwoordelijkheid dat ze daar rijdt.

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:13

het zou toch te gek wezen, dat de oudste verantwoordelijk is voor de rest !!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 14:18

Ja dat vind ik eigenlijk ook , maar heb het verschillende keren mensen horen zeggen of zelfs mensen die niet met ruiters op pad durven te gaan (op de openbare weg) omdat ze bang zijn allarlei claims aan hun broek te krijgen mocht er iets gebeuren of schade ontstaan Verward .

Ik vraag mij dus af in hoeverre dit nu een fabeltje is of dat er ergens een kern van waarheid inzit.

Ik kan ook mn verzekeringsmaatschappij opbellen om het vragen, mocht het onduidelijk blijven

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:28

Ik zou het niet weten. Bij ons op stal mogen de kinderen alleen naar buiten als er iemand van boven de 18 meegaat. Ik zou er ook geen zin in hebben om dan verantwoordelijkheid te dragen. Prima dat ze meegaan, maar daar houdt het dan ook wel mee op.

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:34

dan doe je toch net of er een muur tussen zit, dan rij je niet samen (stiekem), en heb je er ook geen verantwoording voor. (geintje)


Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 15:30

Lijkt me wel raar eigelijk, aangezien ik altijd met andere rijd buiten die wel boven de 18 zijn. Zelf ben ik 17, maar als mij iets gebeurt lijkt mij dat ik daar gewoon zelf verantwoordelijk voor ben. Ik rijd op mijn eigen pony, en ik kies er toch zelf voor?
Ik zou iig nooit een ander verantwoordelijk stellen voor mij.

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 15:32

Is wel goede vraag ben wel beniewt, ging wel eens mee als begeleidign op buitenritten en ben nog lang geen achtien zou ik dan geen evrwoordelijke zijn terwijl ik wel leidng had ?

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 15:44

Ik heb ook geen idee. Weet iemand aan welk ministerie je die vraag zou kunnen stellen? Van Landbouw ofzo?

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 15:44

Haai
zolang het paard niet van jou is ben jij niet verantwoordelijk. (zou gek worden ook...=S) Echter als die meid op jouw paard rijd, ongeacht of je erbij bent of niet, dan ben je wel verantwoordelijk.
Dus als jij op jouw paard met haar op haar paard buiten gaat rijden, en ze plettert eraf, is dat niet jouw verantwoording. Zodra jullie wisselen, en zij rijdt op jouw paard, en ze plettert daaraf, dan is het wél jouw verantwoording.
Ik heb een verzorgster voor mijn shetje, en als haar iets zou overkomen zou het inderdaad mijn verantwoording zijn. Daarom heb ik een overeenkomst met haar ouders dat het rijden en omgaan met mijn shet op haar eigen risico is, tenzij ik dingen van haar vraag die niet naar haar niveau zijn. (bijvoorbeeld nu gaan buitenrijden met een half-ingereden pony ofzo) om daar problemen mee te voorkomen vraag ik altijd als ik iets nieuws met die meid wil gaan doen, aan haar ouders of ze het goed vinden.
ennuh, op buitenritten als jij die begeleid, is het volgens mij zo dat de manege aansprakelijik is voor eventuele ongevallen, tenzij er aangegeven staat " op eigen risico" en niet de begeleider!
Groetje, MinX

"The more I came to know the people... The more I love my horse"

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 15:57

he vind ik goed dat ik dit lees!!!

Hebben een meisje van 12 op stal die haar pony niet de baas kan maar toch met ons wil buitenrijden.

ten eerste wil ik dit niet omdat ik zelf ook nog een jong dier heb

ten tweede ik vind het gewoon onverantwoord, want stel er gebeurd iets.........

Wienna-M - ZZZwaar
Djarin - L1
Alie Z

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 17:12

Wienna schreef:
he vind ik goed dat ik dit lees!!!

Hebben een meisje van 12 op stal die haar pony niet de baas kan maar toch met ons wil buitenrijden.

ten eerste wil ik dit niet omdat ik zelf ook nog een jong dier heb

ten tweede ik vind het gewoon onverantwoord, want stel er gebeurd iets.........


dan is ze zelf verantwoordelijk.. (of de ouders omdat ze minderjarig is)
Maar als iemand op jou paard rijd is het jou vernatwoording.
Anders niet.

Dag lieve mama...

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 17:39

ohh okee dat is duidelijk bedankt voor jullie reacties Haha!

Maar als je een bijrijdster hebt die met mijn paard de weg op wil, en er gebeurt iets ben ik wel verantwoordelijk, das lekker dan.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:10

maar ook jij (en dus je paard) bent voor weet ik veel hoeveel miljoen verzekerd, dus daar zou ik me niet al te veel zorgen om maken Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne77, Lynn_Nikita en 122 bezoekers