geen kiestoon?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

geen kiestoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 23:07

Ik heb vanmiddag een nieuwe laptop gehaald en heb net alles geinstaleerd enzo, maar nou wil ik dus verbinding maken met Internet, gewoon via de zelfde verbinding (zelfde provider) als ik ook op de gewone pc gebruik, via de telefoonlijn (isdn). Alles dus ingesteld, maar nou zegt ie steeds; geen kiestoon. Ik denk dat ie verkeerde modem of lijn heeft ingesteld, maar ik kan maar niet uitvinden hoe ik een andere modem of lijn kan instellen. Op de gewone pc kon ik tijdens het maken van een nieuwe verbinding gewoon kiezen uit meerdere lijnen ed, maar dat kon niet op mn laptop. Maar ja, het kan ook iets anders zijn, Dus wie snapt er nog wat van??


Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 07:43

Ik ga de antwoorden die je krijgt ook maar eens volgen, ik heb nml precies hetzelfde probleem bij mij nieuwe pc.

soms na 1x klikken heb je al verbinding, andere x na 36x. Soms als je je wachtwoord opnieuw invoerd doet hij het ook weer??? snap er geen jota meer van.... Verward

Wienna-M - ZZZwaar
Djarin - L1
Alie Z

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:13

als je direct op je NT1 kast aangesloten zit moet je dus een ISDN adapter gebruiken. let daarbij op welk kanaal je gebruikt, want de ander wordt meestal gebruikt door een duo- of quattrovox. je kan dat instellen bij de eigenschappen van de kaart.

Amor Vincit Omnia

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:20

Verward eh ze hebben het voor mij geinstalleerd, ben al blij dat ik hem kan gebruiken.....

nee grapje maar zo technisch ben ik ook weer niet

Wienna-M - ZZZwaar
Djarin - L1
Alie Z


Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 14:07

nou ik heb nog even geprobeert, maar het lukt nog steeds niet. Ik heb trouwens hetzelfde stekkertje als die ik in de gewone pc duw. (voor de verbinding, zo'n telefoonkabeltje of wat voor benaming het ook heeft) Met de gewone pc heb ik wel gewoon verbinding, maar duw ik het kabeltje in mn laptop dan maakt ie geen verbinding Verward
Hij geeft aan, fout 680, en dan klik ik op extra informatie en dan staat daar, dat ik of het nummer anders moet kiezen of de lijn is niet goed aan de modem aangesloten.

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:57

Heeft je laptop wel een isdn modem? Mijn laptop moest ik gebruiken op de analoge lijn. Terwijl mijn gewone computer op isdn werkt.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 22:18

daar zeg je wat, ik dacht altijd dat isdn en gewone geen verschil maakten, alleen dat je met isdn meerdere lijnen hebt Clown Maar inderdaad, die verkoper zei ook tegen me, modem voor gewone telefoonlijn en ik heb een netwerkkaart voor adsl/kabel er op zitten, maar daar zal ik het stekkertje ook wel niet in kunnen proppen he?! Dat word wachten op adsl.. En ik moet nog wachten tot volgende week donderdag, terwijl we vanaf 14 maart al adsl hadden moeten hebben Boos! Maar toen was er vertraging, toen hadden we de verkeerde modems gekregen, toen was er nog meer vertraging en donderdag komt dan eindelijk iemand de hele boel instaleren... he he! Dat werd tijd!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 00:16

ISDN moet je inderdaad een apart kaartje voor hebben. Als je dat nog wil kopen zou ik even met de laptop naar de winkel gaan en aan de verkoper vragen of er een PCMCIA slot inzit waar eventueel een ISDN kaartje ingestopt kan worden Lachen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers