Gaat er nog iemand naar de WRAN vergadering?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Gaat er nog iemand naar de WRAN vergadering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 15:25

15 januari is de WRAN ledenvergadering (start 20.00 uur in Motel Maarsbergen aan de a12).

Op het programma staat de oprichting van een federatie voor de western sport door de WRAN, NQHA, DPHC, AAHCH, DAWRA en DRHA.

Lijkt mij een heel goed initiatief waarvan ik hoop dat het echt goed van de grond zal komen.

De laatste x dat ik naar de WRAN vergadering ging zaten er 15 leden in de zaal. Hoop dus dat het deze keer wat drukker is.

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 17:33

Het is een gezamelijke algemene ledenvergadering van de hierboven genoemde westernverenigingen met als enige onderwerp de federatie-in-oprichting. Dus er komen (hopelijk) ook mensen die lid zijn van de andere verenigingen. Op deze manier kan aan alle leden het idee gepresenteerd worden. Ik hoop op veel mensen met een positieve instelling voor dit goede initiatief!!! Tot dan, Natascha
(de jaarlijkse algemene ledenvergadering van de WRAN vindt op een andere datum plaats)

DubbelFun

Berichten: 88655
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Reinig???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 18:24

Heeft deze oprichting ook te maken met de komende Olympische Spelen en een eventuele uitzending van een nederlander?
Wat daar hoor je ook niets meer van de laatste tijd.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 22:14

SM, ik citeer even uit de brief van Jan Trel:


Om nationaal en internationaal verder te ontwikkelen is het noodzakelijk om de krachten te bundelen voor zaken als jeugdopleidingen, trainersopleidingen, collectief wedstrijd circuit, sponsoring, subsidies. Maar ook: selectie en uitzending van teams naar (internationale) FEI wedstrijden, FEWI en NRHA wedstrijden enz.

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Gezamenlijke vergadering

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 11:08

Ook de mensen aangesloten bij de DRHA hebben de brief van Jan Trel met daarin de uitnodiging ontvangen.

De westernverenigingen doen hun best om, door samenwerking, iets goeds op poten te zetten. Dus, als je wat tijd vrij kunt maken voor deze avond; doen; met z'n allen komen we er wel.

Groetjes, Gisela

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

wran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 00:07

Ja, ik ga in ieder geval, hoop dat er nu meer mensen komen. dus tot 15 januari

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 00:36

mmmmmm ik zie dus net pas dat de 15de op een dinsdag is. Dat ga ik niet redden ben ik bang......

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 00:48

Wat een vreselijk knullige datum voor een vergadering van leden die uit het hele land moeten komen! Plan zoiets toch op een Zaterdag! Zo ben je verzekerd dat de opkomst laag zal blijven. Of is dit iets wat ze met opzet zo willen?

Voor de rest een lovenswaardig streven om alle koppen onder een hoed proberen te krijgen. Nederland is te klein voor alle splintergroepen. Maar als dat gebeurt waar ik bang voor ben (namelijk één overkoepelende organisatie en iedere vereniging wil zijn eigen identiteit bewaren) dan vrees ik dat het plan geen toekomst heeft. Westernrijdend Nederland is daar te klein voor.

Ik ben geen lid van de WRAN en ook geen lid van de DRHA. Ik heb geen uitnodiging gehad. Ik had het risico willen nemen naar Maarsbergen te rijden en niet toegelaten te worden als ik zou proberen deze vergadering als niet-lid bij te wonen, als het in een weekeinde was geweest. Helaas ben ik op deze datum niet in staat om de vergadering bij te wonen. Jammer, maar helaas....

Smokey

Berichten: 223
Geregistreerd: 31-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 01:10

Waarom zouden niet leden niet welkom zijn en niet toegelaten worden???
Het gaat om het promoten van de westernsport en misschien vinden diegenen die nog geen lid zijn van de een of andere vereniging door het oprichten van de een western federatie het uiteindelijk de moeite waard hieraan mee te helpen en dan toch lid te worden van de een of andere aangesloten westernvereniging, net waar je voorkeur naar uitgaat.
Het enige wat je op dat ogenblik niet hebt is stemrecht, maar het verkrijgen van informatie over het hoe en waarom een/de federatie maakt het beslist al de moeite waard. Het is inderdaad geen WRAN aangelegenheid, maar een samenwerkingsverband tussen de WRAN, NQHA, Paints, Appaloosas, Arabieren, Reining etc. Alles is vertegenwoordigd. Hopenlijk komen er echt veel leden en andere belangstellenden hoewel de dag misschien wat ongelukkig is voor velen, maar het zal wel niet anders mogelijk zijn geweest i.v.m. zaalhuur, andere verplichtingen etc. Bovendien ligt Maarsbergen erg centraal en is goed te bereiken. Het is altijd wel zo dat de een of de ander iets verder moet reizen. Je kunt het nooit helemaal iedereen naar de zin maken al zou men dat best wel willen. Dus............ *LOL* Party!! *LOL* *LOL*

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 17:13

De vergadering is een gezamelijke algemene ledenvergadering en zal dus ook alleen toegankelijk zijn voor leden van een van de aanwezige verenigingen!
Als je, zoals Smokey beweert, het promoten van de westernsport zo belangrijk vindt dan had je al veel eerder je steun aan een van de verenigingen moeten tonen door lid te worden. Lid worden van een vereniging doe je niet alleen voor het clubblad of voor het starten van westrijden, maar in eerste instantie omdat je achter de doelstelling van die vereniging staat! Van die personen die altijd commentaar hebben en en het beter weten zonder ook maar lid te zijn wordt niemand wijzer. Wordt lid, wordt AKTIEF in de vereniging en probeer zelf mee te werken aan een verbetering van de westernsport in Nederland.
Voor de leden: Heel graag tot volgende week!!!! Party!! Party!!
Natascha de Heer (bestuurslid WRAN)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 00:52

Natascha dH schreef:
De vergadering is een gezamelijke algemene ledenvergadering en zal dus ook alleen toegankelijk zijn voor leden van een van de aanwezige verenigingen!
Als je, zoals Smokey beweert, het promoten van de westernsport zo belangrijk vindt dan had je al veel eerder je steun aan een van de verenigingen moeten tonen door lid te worden. Lid worden van een vereniging doe je niet alleen voor het clubblad of voor het starten van westrijden, maar in eerste instantie omdat je achter de doelstelling van die vereniging staat! Van die personen die altijd commentaar hebben en en het beter weten zonder ook maar lid te zijn wordt niemand wijzer. Wordt lid, wordt AKTIEF in de vereniging en probeer zelf mee te werken aan een verbetering van de westernsport in Nederland.
Voor de leden: Heel graag tot volgende week!!!! Party!! Party!!
Natascha de Heer (bestuurslid WRAN)


Tsk, tsk, tsk, jeetje hoe heb ik het in mijn hoofd kunnen halen om de almachtige WRAN NIET te steunen.

Het is vreselijk jammer dat niet-leden bij deze vergadering geweerd worden. Hierbij heeft de WRAN bij deze de kans verkeken om er een aktief lid erbij te krijgen. Ik weet wel dat ik mijn zo schaarse tijd dan wel bij iemand doorbreng die mijn gezelschap wel kan waarderen, en dat is mijn paard.

Voor de WRAN: Ga vooral zo door. Daar maak je vrienden mee...

Smokey

Berichten: 223
Geregistreerd: 31-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 01:46

Cassidy er zijn nog andere verenigingen en wel gelijkwaardig vertegenwoordigd. De WRAN is hier niet het enige orgaan. Het gaat om gezamenlijk en niet om alleen de WRAN te steunen. Je hebt verder ook nog keus als je dat zou willen. Waarschijnlijk dat de andere verenigingingen er niet zo zwaar aan tillen als een niet-lid ter informatie langs zou komen om naderhand eventueel te besluiten wel lid te worden.
Bij de algemene ledenvergaderingen van de verenigingen zijn gasten ook welkom en waarom zou het hier niet zo zijn. Juist om een gezamenlijke doelstelling te bereiken is het belangrijk dat de gasten ook gewaardeerd worden, zodat we allemaal eens daadwerkelijk op een goede lijn komen. Natascha dat heb je toch niet serieus zo gemeend nietwaar? Het is natuurlijk wel zo, dat de gasten op dat ogenblik geen stemrecht hebben en dat zal iedereen wel duidelijk zijn en ook accepteren, dat is bij iedere vereniging zo. Ik hoop dat er heel veel mensen komen leden en adspirant leden.

WSW

Berichten: 324
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: marum

A.L.V. 15 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 14:19

Beste mensen,
Ik ben net nieuw bij dit forum, en val met mijn neus in de boter, ik ben Diana Pieters en zit ook in het WRAN bestuur voor de functie van Proffesionals. De vergadering is zeker erg belangrijk, indien je daar dus bij wilt zijn wordt je lid van de één of andere vereniging, je zult toch ooit ergens lid van moeten worden in de toekomst of je houd je afgezonderd van de sport en dan heb je ook geen recht van klagen. Alleen als je lid bent kun je ook met je stem iets doen voor de sport, thuis zitten en klagen over wat er goed of slecht is kunnen we allemaal. Iets doen en daar ook achter staan is de volgende stap.
De verenigingen bestaan allemaal alleen maar omdat er leden zijn, anders hadden zij niets te doen.
De westernsport staat op het punt om eindelijk volwassen te worden in Nederland, en daar heb je kritische mensen voor nodig, maar ook mensen die naar het geheel kunnen kijken.
Hopenlijk zie ik velen van jullie a.s. dindsdag, ik moet er voor uit Groningen komen en we zitten ook die avond met druk bezochte lesuren, ik moet er dus ook offers voor brengen, dat is mijn keuze!
Diana Pieters

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 17:20

He cassidy je mag wel in mijn plaats heen hoor. Ik hoef er toch niet heen en ik ben wel lid dusse als je paard het niet erg vind Haha! . Ik weet alleen niet of het zin heeft om een stem uit te brengen Tong uitsteken doeiiiiiiiii Een lidmaatschapkaart heb je toch niet nodig want die zijn er nog niet voor 2002. Als je je contributie maar optijd betaald dan krijg je die kaart over een maand of 5... dusse je kan zo op mijn naam heen.. Koe

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 22:47

seapy schreef:
He cassidy je mag wel in mijn plaats heen hoor. Ik hoef er toch niet heen en ik ben wel lid dusse als je paard het niet erg vind Haha! . Ik weet alleen niet of het zin heeft om een stem uit te brengen Tong uitsteken doeiiiiiiiii Een lidmaatschapkaart heb je toch niet nodig want die zijn er nog niet voor 2002. Als je je contributie maar optijd betaald dan krijg je die kaart over een maand of 5... dusse je kan zo op mijn naam heen.. Koe


Bedankt voor je aanbod, maar ik denk dat ik vanaf zie. Ik kan mijn tijd anders beter besteden. En ik kom toch wel te weten wat er allemaal besproken is. Tong uitsteken En ik denk inderdaad dat het geen zin heeft om een stem uit te brengen. Wil men internationaal en op Olympisch niveau meedraaien, zal men zich wel aan de regels van de FEI moeten houden. En aan de regels van de FEI valt met een stem weinig te veranderen.
Maar Seapy, waarom hoef jij er niet heen? Als lid zou je juist de WRAN moeten STEUNEN! }>
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 12-01-02 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 00:08

Ik ga naar de vergadering, als het me tenminste lukt daar aan te komen en niet te verdwalen Haha! ! Ik ben wel benieuwd welke vorm de organisatie zal gaan krijgen of wat de plannen daarvoor zijn. Zelf ben ik alleen lid van de N.Q.H.A.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-02 22:41

Ik ben dus niet geweest. Ben allang blij als ik op een doordeweekse dag om 8 uur thuis kan zijn, laat staan op een vergadering.


Iemand anders wel? Is er nog nieuws te melden?

DubbelFun

Berichten: 88655
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 12:50

Is er nog iemend geweest??
Ben benieuwd wat er besproken is.

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 20:40

De aanwezige leden hebben hun stem uitgebracht en de meeste stemmen waren voor. Maar ik neem aan dat de notulen wel ergens zullen worden gepubliceerd. Zelf heb ik anderhalfuur in de auto gezeten om in Maarsbergen te komen. De opkomst vond ik erg tegenvallen, gezien het aantal verenigingen dat deelneemt en haar leden allemaal had uitgenodigd. Wel bekende gezichten gezien waarvan ik de namen niet weet en maar heel weinig écht bekenden, m.a.w. weinig mensen uit Noord-Holland. Achteraf hoorde ik dat de aanwezigen ook gemachtigd hadden kunnen worden voor de stemming. Mensen die lid waren van méér dan één vereniging hadden evenzoveel stemmen.