Hoe kun je omgaan met western rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Hoe kun je omgaan met western rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 12:44

Wij hebben een tinker van 4 jaar oud, zij is vroeger western gereden, maar ik kan nog niet goed western wel wat, maar kan het niet goed.
Ik ben gewent engels te rijden, maar ik wil oo wel western rijden... wie heeft een paar tips voor mij waar ik op moet letten?
En hoe ik dit het best kan leren?
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Marl1tje

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:03

Waarom probeer je niet iemand te vinden die jou westernles kan geven... Wij kunnen hier niet zien wat je wel en niet beheerst en hoe je paard op bepaalde dingen reageert, een goede instructrice/instructeur kan dat wel!! Succes!! OK dan!

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:49

de basis van western en engels scheelt niet zo veel hoor, als je graag western wil rijden kan je het beste een goede instructeur/trice zoeken, en als je engels wil blijven rijden kan dat ook prima, al duurt het misschien even voor ze alles begrijpt.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 16:27

Kun je ook met een Engels zadel een beetje western rijden dan? Omdat ik het niet intensief wil doen. Maar meer dressuur, maar ik vind western ook wel gaaf!

Yooon

Berichten: 607
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Opendeeeh ,,

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 22:41

Ik zou idd eerst westernles nemen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 01:31

Vanuit een dressuurzadel kun je ook heel goed wat basisdingen doen. Bij de western moet een paard ten allen tijde recht zijn, dus niet met stelling op de volte rijden, maar meer vierkant de bocht om. Er zijn heel veel stijlen wat western betreft, bij ons op stal rijden we met de handen laag en uit elkaar. Maar er zijn ook stallen die het anders doen. Ik zou ook idd aanraden om een paar lessen te nemen.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 17:51

Cassidy schreef:
Vanuit een dressuurzadel kun je ook heel goed wat basisdingen doen. Bij de western moet een paard ten allen tijde recht zijn, dus niet met stelling op de volte rijden, maar meer vierkant de bocht om. Er zijn heel veel stijlen wat western betreft, bij ons op stal rijden we met de handen laag en uit elkaar. Maar er zijn ook stallen die het anders doen. Ik zou ook idd aanraden om een paar lessen te nemen.


Okeej bedankt voor jullie reacties! Cassidy hier heb ik het antwoord en dit wou ik graag horen!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:10

Bij de western zijn er ook oefeningen waar buiging en stelling gevraagd worden, want als je alleen maar recht zou rijden krijg je op een gegeven moment een heel stijf paard. Maar bij die stelling die we rijden buigen we het paard niet om het binnenbeen, maar duwen het met het buitenbeen als het ware de bocht om.

Ik hoop dat je een instructeur bij jouw in de buurt kunt krijgen waar het mee klikt. En misschien vind je het western rijden wel zo leuk dat je de uiteindelijke stap naar het westernzadel ook gaat zetten. Ik ben zo ook geswitcht, en zou nooit meer terug willen.