Mijn 1e wedstijd

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Mijn 1e wedstijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-02 20:37

Vandaag dus. Met Dien. Het ging heel goed voor een 1eX.
Na ons ongeluk word ik gespannen als zij ergens van schrikt en dan word zij zenuwachtig en ik nog gespanner(ik zag mezelf steeds weer dat ziekenhuis in vliegen). Zo ging het dus de laatste tijd steeds. Terwijl het een heel lief rustig paard is van zich zelf. Gewoon mijn eigen schuld dus maar moeilijk te veranderen. Maandag was een drama vond ik en baalde dat ik er niet meer opgezeten had voor vandaag.
Maar het ging zo verschrikkelijk goed. Ze liep eindelijk weer lekker ontspannen, niet te trekken en te hangen, heel makkelijk op de hulpen reageren. Heerlijk dus. Ik dacht dat het niets zou worden omdat ik wel wat zenuwachtig was. Dit was volgens mij gewone gezonde spaning want het ging echt goed. Zelfs toen er mensen naar het juri hokje toe liepen achter de dichte bakrand(wat dus normaal verschrikkelijk eng is). Alleen ff kijken en daarna gewoon door lopen.
D'r zaten wel wat fouten in de proef maar dat waren gewoon domme dingen die ik fout deed. Dus Dien deed het voor mij geweldig. We werden 3e met 134 punten en ik had eindelijk het gevoel weer echt gereden te hebben. Al ging het beter met het inrijden dan met de proef zelf maar ik ben te vreden. Juist omdat het echt niet lekker ging de laaste tijd.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 20:41

3e met 134 punten?? Sorry dat ik het zeg maar dat is wel heel erg weinig? Verward Dan zit je volgens mij zelfs in de minpunten! Verward
Maar iig gefeliciteerd, fijn dat het zo goed ging. Lachen

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-02 20:45

Weet ik niet. 't is ook niet veel. En het was maar onderling. Waren ook niet veel deelnemers. In de ring ging het ook een stuk minder dan er buiten. En ik heb d'r iig een goed gevoel over en alle aanmerkingen waren (bijna allemaal) terecht.
Ik ben er blijer meer dat ik eindelijk weer lekker gereden heb dan die punten. Het is uit eindelijk toch minder als je steeds helemaal gestresst van een overal van schrikkend paard af kom.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 22:09

Zal wel in het oude systeem zijn ofzo,
daar ad je met 120 punten een winstpunt.

MAar als het onderling is zeggen punten niet zoveel, meer de plaats waarop je geëindigt bent en daar mag je best trots op zijn!

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 22:35

Hoeveel tegenstanders had je, en hoeveel punten had degene die 1e was geworden, dat zegt meer, hoeveel punten je daar vandaan zat!!
Groetjes Nuv Cool

Ehmja??


Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 22:42

Categorie A/B zijn aparte proeven, met aparte puntentelling. Ik heb het hier niet liggen maar het aantal onderdelen x6 is het aantal wat je nodig hebt om een winstpunt te halen.
Ook bij de proeven voor grotere pony's/paarden valt de verliespunt pas bij 117 punten of minder hoor, dus dan moet je het wel heel bont maken.

Navragen is beter dan afvragen.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-02 09:28

Het was een gewone B proef voor de paarden/grote pony's. De 1e had 164 punten(dacht ik) maar die reed L. Die was door de weinige deelnemers met de prijsuitrijking bij de B gedaan. Ze was nl in d'r eentje.
Dat is lekker gereden heb is voor mij toch belangrijker dan die punten. En er zijn gewoon dingen waar ik met Dien niet veel punten KAN krijgen. Omdat ze wat waggeld door een ongeluk. Daarom word er met haar ook niet officieel gestart.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 18:15

Nou je mag best trots op jezelf zijn, wat maken die punten uit als je maar weer meer vertrouwen krijgt in je paardje dat is het belangrijkste.
(maar wel leuk dat je 3e bent geworden natuurlijk)

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 20:11

134 zijn geen minpunten hoor.

ik ken het gevoel, soms heb je hele slechte punten en ging het super... dat vind ik dan altijd echt balen.
en vorig weekend ging ik steigerend de baan rond en was ik 2e met 159 punten (en dus een winstpunt) nou dat vond ik echt raar...

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 11:59

Gefeliciteerd! Een derde pklaats is hartstikke mooi en al had je misschien niet veel punten het is zolas je zelf al zei toch fijn om weer eens echt gereden te hebben. Alshet de komende tijd zo goed blijft gaan dan haal jje een volgende keer vast wel meer punten en het is toch altijd nog het belangrijkste dat je fijn rijdt, dat het goed gaat tussen jou en je paard en als dat goed zit dan komen die punten vanzelf.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-02 16:52

Meer punten zullen er niet in zitten omdat ik niet met haar op officiele wedstrijden kan starten en ze waarschijnlijk niet zomaar weer een onderlinge wedstrijd gaan organiseren. Zekker niet voor de paarden. Pony's komen wel kinderen voor maar bij de paarden komt niemand.
Mij gaat het er meer om dat ik het gewoon een Xtje doe. De spanning voelen en kijken hoe Dien er mee omgaat. Perfect dus, alleen de juri zat niet mee.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, DogWords, Kimmej, Vagabondo en 37 bezoekers