prik tegen schimmel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

prik tegen schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 09:10

Ik heb fabiola al 4 keer gewassen en nu is de schimmel toch weer teruggekomen. Nou zei mijn dierenarts dat ik ook een prik kan halen tegen schimmel. Weet iemand hoe duur die zijn en binnen hoeveel tijd ie werkt?

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:17

ik kan me voorstellen dat je liever een andere kleur wilt, ik houd ook niet zo van schimmel.
heb alleen nooit geweten dat er een prik voor in de handel is.
ik ben ook erg benieuwd wat dat kost, en ook naar de kleuren die je daarna dan krijgt?
waar had je haar mee gewassen trouwens, kleurshampoo?
Clown

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:01

luxx schreef:
ik kan me voorstellen dat je liever een andere kleur wilt, ik houd ook niet zo van schimmel.
heb alleen nooit geweten dat er een prik voor in de handel is.
ik ben ook erg benieuwd wat dat kost, en ook naar de kleuren die je daarna dan krijgt?
waar had je haar mee gewassen trouwens, kleurshampoo?
Clown


hahahahahah meen je dit nou, of doe je nou net als of je dom bent Verward

Redneck

Berichten: 1183
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Castenray

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:16

Wij hebben vorig jaar geënt tegen schimmel. Je paard krijgt twee keer een enting, alles bij elkaar (consulten en entingen) waren we € 80,- per paard kwijt. Het helpt trouwens uitstekend.

Bij onze ruin ging het ff mis bij de tweede enting. Hij reageerde te sterk en stond een week kreupel. De enting gaat in de bilspier en die werd hard en stijf. Dit jaar enten we dan ook in eerste instantie niet! Kijken hoe het gaat. Enten kan altijd nog, als het echt nodig is.

Redneck

Berichten: 1183
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Castenray

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:17

Oh, ja............het werkte na een week al!

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 12:34

hmm dat is best wel aardig aan de prijs zeg! Daar moet ik nog even over nadenken Knipoog

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 12:35

luxx schreef:
ik kan me voorstellen dat je liever een andere kleur wilt, ik houd ook niet zo van schimmel.
heb alleen nooit geweten dat er een prik voor in de handel is.
ik ben ook erg benieuwd wat dat kost, en ook naar de kleuren die je daarna dan krijgt?
waar had je haar mee gewassen trouwens, kleurshampoo?
Clown

haha hoop dat dit een grapje is Tong uitsteken
ik heb het over vieze beestjes ... *LOL*

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:49

Bij ons op stal stond een paard met schimmel e een berg andere pensionklanten heeft in paniek allemaal hun paard uit voorzorg ook laten enten tegen schimmel. De eerste prik ging bij de meeste paarden goed (een paar hadden toen al een entreactie), maar de tweede prik heeft voor aardig wat entreactie gezorgd.
Als je paard al schimmel heeft, en inderdaad niet weg te krijgen is mbv wassen, dan zou ik hem inderdaad wel laten enten, het helpt goed. Maar uit voorzorg zal ik het niet zo snel laten doen, twee keer een week een kreupel, stijf paard hebben is dan nl niet zo prettig.
Het hoeft overigens niet dat je paard last krijgt van de prik, een aantal heeft helemaal nergens last van gehad bijons op stal.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23418
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:57

Ik wou ook enten tegen schimmel maar mijn VA heeft het me toen afgeraden omdat ze er dus kreupel van kunnen worden.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:04

Mijn paard had schurft, een heel agressieve vorm en is hier ook tegen geënt.
Kostte 140 euro (ben gelukkig verzekerd).
Morrie reageerde ook wat sterk op de inenting: hij is er lichtelijk atactisch van geworden, gelukkig wel tijdelijk, maar hij kan nog steeds geen achtervoeten geven zonder om te vallen en het is al 2 maanden geleden.

de schurft was overigens binnen 2 weken helemaal verdwenen

Redneck

Berichten: 1183
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Castenray

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:09

Ze hebben er inderdaad niet allemaal last van. Bij ons ook maar één van de vier (als je inclusief herhalingsenting telt dus één van de acht).

Gezien het risico hebben we besloten niet meer preventief te enten. Maar als er één een hardnekkige schimmel krijgt, dan enten we wel! Want het helpt inderdaad ontzettend goed en zeer snel OK dan!

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 13:13

oke ik ga er even over nadenken Lachen
ze gaat zaterdag naar haar nieuwe eigenaar en wil haar eigenlijk wel schimmelloos afleveren want dat vind ik wel zo netjes!
maar het risico dat ze kreupel raakt moet ik dan ook niet hebben Verward

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:47

Als ze zaterdag naar haar nieuwe eigenaar gaat, is de schimmel toch nog niet helemaal weg als je haar nu laat prikken, want de prik helpt pas echt goed na de herhaling na twee weken.
Dus dan ben je nu wel te laat.