paard met korte benen...?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

paard met korte benen...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 14:13

ik hou persoonlijk gewoon niet zo van die slanke paarden met lange dunne beentjes, geef mij maar een wat stevigere met worste pootjes(nou, dat nou ook weer niet, maar je snapt wat ik bedoel)nu vroeg ik me af of dat nou echt nadelig is voor een paard, heeft hij daar bij bepaalde oefeningen nadeel mee...?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 14:17

Bedoel je echt kort of gewoon wat laag op de benen?
Een paard dat hoog op de benen staat is meestal wat beter in springen maar een paard dat wat korter op de benen staat heeft er niet echt last van zover ik weet.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 18:25

nee, oke ze hebben er geen last van, maar toch.... je krijgt toch van die kleine pasjes.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 18:57

Ik denk dat een paard met korte benen automatisch wat korter loopt, dus nooit echt heel ver in de dressuur zal komen. Maar recreatief zie ik geen nadelen voor een paard met korte pootjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 19:05

voor dressuur is een paard met korte benen niet echt bruikbaar. Korte benen komen de gangen niet ten goede.
Misschien dat het voor de recreatie juist weer voordelen heeft. Ik kan me zo voorstellen dat een dergelijk paard beter contact met de bodem houdt.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 21:49

nou, dat paard waar ik het dus over hebt heeft wel ruime gangen, kijk niet zo zwevend als sommige paarden ofzo, maar wel ruim....

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 23:02

De weidegenoot van Mylord is een joekel met korte beentjes. Zijn gangen worden er zeker niet beter op. Hij kan zich dus niet echt mooi tonen. Verder rijdt de eigenaresse er gewoon 4x in de week op, en is het een super paardje. Alleen ja, super presteren zal niet voor hem (en haar)weggelegd zijn....

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

ehm....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 23:16

Misschien wordt een paard met worstenpootjes wel heel erg gepest door z'n stalgenootjes...... Haha! Haha! Haha! Haha!

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

ehm....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 23:50

Nuv schreef:
Misschien wordt een paard met worstenpootjes wel heel erg gepest door z'n stalgenootjes...... Haha! Haha! Haha! Haha!


JAAAAAAAA! haha, ik dacht al, waarom doet Mylord altijd zo gemeen tegen hem! (echt waar, keihard in zijn kont bijten enzo) maar nu weet ik het! *grinnik* Extreme duivel Haha!

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 01:23

T is heel jammer dat jullie mijn paard niet kunnen zien lopen, dat is een paard die een kort voorbeen heeft en licht overbouwd is en in tegenstelling tot wat je zou denken kan dit paard draven als een paard met heeelllleee lange benen, bij wijze van spreke!
Ik ben het met jullie hierboven gedeeltelijk eens, maar dat wil niet zeggen dat dat de norm is! Ze neemt hele grote ruime passen en kan heel mooi vanuit de schouder naar voren bewegen met heel veel schoudervrijheid en ze gaat uit zichzelf "zitten"klopt dus niet altijd dat paarden met kortere benen kortere passen maken. gr gabrycha Haha!

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 11:14

Kan je een foto neerzetten?Ik zou wel ns wille zien hoe het eruit ziet als een paardje met korte pootjes draaft als n paard met lange bene.....GEINIG! Maar jah, volgens mij heeft t verder dan die dressuur en t springe niet egt veel nadelen, volgens mij kan n paardje met korte beentjes veel sneller op snelheid komen

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 12:55

ik heb geen foto's van onder het zadel.
maar hij draaft niet echt als een paard met lange benen, maar niet echt slecht ofzo..