Wat vinden jullie van deze hengst??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Wat vinden jullie van deze hengst??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 18:49

Gewoon uit nieuwsgierigheid.
4-jarige hengst, nu 1.67 m hoog, maar groeit nog ongeveer 2 cm.
v. Manhattan - mv. Pion - mmv. Wolfgang

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:40

leuk kleurtje. ik vind dat hij wat weinig inhoud heeft. hij is wat iel. misschien heb je wta meer bewegings foto's van da zijkant.

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:47

Wijs koppie, maar hij mag iets meer bespierd van mij... Iets steviger, dat geeft net iets meer uitstraling Lachen

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:50

Hij is nog erg arm bespierd en ik vind hem wat gezonken in de rug, mooi hoofdje zit erop en ook de kleur vind ik erg leuk.
Hij toont niet zo heel erg groot maar ik denk dat dat door de bespiering komt , hij oogt nog erg jong.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:52

mij merrie was op 4 jarig leeftijd ook zo arm bespierd en was net een 2 jarige. lijkkt deze ook wel wat op. nu is ze 6 en is erg mooi geworden. denk idd als hij in de spieren zit erg mooi word. hij heeft idd een wat weke rug. maar met de juiste training zal het een mooi paard worden.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:15

Leuk dier; wel veel schoft en stijl schouder...en een hals die vrij recht omhoog kan; verwacht dat hij moeite gaat krijgen met de wat meer uitgestrekte gangen. meer body zal het beeld beter maken, hij staat er erg opgetrokken bij.

Ik vraag me wel af wat de fokker gedacht heeft, toen hij besloot manhattan op een Pion x Wolfgang te zetten... Wat is het verhaal erachter?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:21

idd jammer van de arme bespiering,
qua leeftijd en geslacht had er wel wat meer op mogen zitten

idd is de schouder te steil en de rug aan de weke kant
stand achterbeen is niet optimaal, en voor is ie wat onderstandig

verder is ie in zijn totaalbeeld zeer zeker niet lelijk!
wat wil je bereiken met het commentaar op de foto's als ik vragen mag ? Lachen

en idd zou ik ook graag bewegingsfoto's van de zijkant willen zien

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:24

ik vind, als ik eerlijk mag zeggen, hem voor een hengst te weinig front en bespiering hebben, maar ik denk dat als hij straks eenmaal in training is het wel komt hoor

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 07:34

Dees schreef:
Leuk dier; wel veel schoft en stijl schouder...en een hals die vrij recht omhoog kan; verwacht dat hij moeite gaat krijgen met de wat meer uitgestrekte gangen. meer body zal het beeld beter maken, hij staat er erg opgetrokken bij.

Ik vraag me wel af wat de fokker gedacht heeft, toen hij besloot manhattan op een Pion x Wolfgang te zetten... Wat is het verhaal erachter?


Het precieze verhaal weet ik ook niet, het is nl. niet mijn paard.
Wat ik wel weet, was dat het de bedoeling was om met Burggraaf te fokken, maar dat paste niet bij de merrie. Toen heeft de hengstenhouder Manhattan voorgesteld. Toch dat Burggraaf bloed, maar wat verfijnder.

Wat ik met het commentaar ga doen? Weinig. Ik vond het gewoon leuk hem er eens op te zetten en te kijken wat anderen nou van hem vinden.

Dat iele wordt aan gewerkt. Hij is wel heel slank gebouwd (veel volbloed), maar heeft ook weinig bespiering. Ik ben nu sinds 6 weken serieus met hem bezig en zie al duidelijke verbetering. Over een maand of 2 zal ik nog eens foto's plaatsen.

Bewegingsfoto's van de zijkant zijn helaas allemaal mislukt.

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:04

ik vind het wel een mooi dier hoor. maar helemaal niets bijzonders. zo lopen er nog een heleboel rond. ook de afstamming vind ik allerminst spectaculair.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 11:13

ja ik ben benieuwt nara je foto's over een poosje. ik verwacht dat het een mooi paard gaat worden als hij beter in de spieren zit. succes ermee

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 11:49

Ja een beetje ielig, maar ik denk dat het wel een mooi paard gaat worden.. Leuke kop ook.