Tinkers op een dressuurwedstrijd??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:15

YvonneS schreef:
Dit vond ik dus ook echt nergens op slaan!! Alsof mensen met KWPN-ers het alleen maar voor het geld doen en niet goed met hun paard omgaan of er niet om geven! Ik rij puur voor de hobby en verdien er geen knaak aan, net als andere hobby's kost het handen vol geld! Maar omdat ik dus een kwpner heb behandel ik hem niet goed???? Onzin!! Boos!


Dat is het zelfde als alle buitenlanders stelen! Niet alles over een kam scheren en niet alles op jezelf betrekken Jij weet waarschijnlijk wel beter!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:16

Bettine schreef:
Bloos Haha!
Maar, dat bedoelde ik inderdaad chantal Knipoog
Als je echt iets wilt bereiken zul je er toch echt het juiste paard voor moeten hebben..
......

Veel mensen die op een fjord, halfinger, tinker rijden hebben vaak hardstikke veel plezier met dat paard, alleen echt hogerop zullen ze niet komen...


En mochten ze die ambities wel hebben dan denk ik dat het het overgrote deel toch wel overstapt op meer dressuurgefokte paardjes. Maar hier zit ook gelijk weer in wat veel prestatiegerichte wedstrijdruiters gemakkelijk over het hoofd zien: mensen die met hun fjord, haflinger, tinker wedstrijden rijden zijn over het algemeen lang niet zo prestatiegericht als die ´echte´ wedstrijdruiters. Zij zijn vaak al tevreden als ze naar hun gevoel een nette proef hebben gereden en helemaal als dit door een jury ook wordt gewaardeerd. Dat ze dan alsnog niet in de prijzen vallen? Who cares, zij hebben wel een verdiende punten binnen Lachen

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:23

Bettine"]
[quote="Ctal"][quote="irish_lady"]
[quote="Bettine schreef:

Ik vraag mij echt af wat jij hiermee wil zeggen Bettine. Verward

Ik heb een fjord en een kwpn'er wel eens vergeleken. Niet zo moeilijk dacht ik.

Jij ziet verschil in de kwaliteit van lopen.
Ik niet, ik zie verschil in de manier van lopen!

Ja, oke.
MAAR: als je het dressuurboekje en het FEI regelement er eens op naslaat... Dan zie je toch dat het voor een fjord, haflinger of tinker erg moeilijk wordt om die richtlijnen na te streven...
Als je echt serieus wedstrijden wilt gaan rijden moet je dat niet met zo'n paard doen, omdat ze daar de kwaliteiten niet voor in huis hebben!
Maar: ruitertjes die gewoon voor hun plezier een b of l proefje starten met zo'n beest is natuurlijk niks mis mee.



Misselijk Dat moet ik van mensen zoals jouw!
[/quote]

Duidelijk dat je Bettine niet kent Knipoog want ze is heel aardig.

Ze bedoelt gewoon dat ze zelf hogere dingen nastreeft, en meer wil bereiken en ik vind dat je erg cru reageert.
[/quote]
Slapeno'n beestje kan dat in zn lichaam gewoon niet aan een hogere dressuurproef te lopen, en als je toch goed Z wilt rijden, koop dan een ''gewoon'' (eh weet ff niet hoe ik het anders moet omschrijven) paard..
[/quote]


En nou walg ik helemaal van je! Getverdemme wat een bekrompen en kwetsende dingen kan jij hier op het forum plaatsen! Omdat ik een tinker heb heb ik geen paard maar een beest! En wil ik echt dressuur kopen dan moet ik zeker een Kwpner kopen? Das dan zeker wel een echt paard???
Yek ik walg echt van dit soort mensen! Ik kan geen respect op brengen voor de mensen die er blijkbaar lol in hebben om de dieren van anderen de grond in te trappen als minderwaardig! Want zo schilder je ze nu wel af! Onze dieren: Tinkers, ijslanders, fjorden, haflingers. Etc zijn beesten en madam parkeert haar achterste zeker lekker op een echt paard? Yek!!

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:33

Ctal"]
[quote="irish_lady"][quote="Bettine schreef:

Ik vraag mij echt af wat jij hiermee wil zeggen Bettine. Verward

Ik heb een fjord en een kwpn'er wel eens vergeleken. Niet zo moeilijk dacht ik.

Jij ziet verschil in de
kwaliteit
van lopen.
Ik niet, ik zie verschil in de manier van lopen!

Ja, oke.
MAAR: als je het dressuurboekje en het FEI regelement er eens op naslaat... Dan zie je toch dat het voor een fjord, haflinger of tinker erg moeilijk wordt om die richtlijnen na te streven...
Als je echt serieus wedstrijden wilt gaan rijden moet je dat niet met zo'n paard doen, omdat ze daar de kwaliteiten niet voor in huis hebben!
Maar: ruitertjes die gewoon voor hun plezier een b of l proefje starten met zo'n beest is natuurlijk niks mis mee.



Misselijk Dat moet ik van mensen zoals jouw!
[/quote]

Duidelijk dat je Bettine niet kent Knipoog want ze is heel aardig.

Ze bedoelt gewoon dat ze zelf hogere dingen nastreeft, en meer wil bereiken en ik vind dat je erg cru reageert.
[/quote]

Bettine kan misschien best aardig zijn, maar leer dan eens de dingen beter te formuleren.
Reglement of geen reglement, iedereen die een paard heeft mag starten. Het gebeurt te veel dat iemand die geen dressuurgefokt kwpn paard heeft dat die op wedstrijden wordt nagekeken met een blik van, "waar kom jij nou mee aan zetten?".
Voorlopig hebben we over dit onderwerp een discussie van minstens 3 bladzijden, terwijl deze discussie er eigenlijk niet eens mag zijn.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:34

Idd hoor Irish Lady, slaat echt nergens op! Maar ja ach die mensen begrijpen toch niet dat WIJ het voor de lol doen, en enorm veel plezier aan beleven... En dat soort mensen doen het alleen maar om te winnen! En als dan bijv. een Fjord nog 1e wordt en hun 2e oid, phoe dan moet je uitkijken hoor, want een 'ander' ras dan KWPN op de 1e plaats dat kan natuurlijk niet Misselijk
Weet je daar kan ik echt van Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk
Bah bah bah!

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:38

Zo heb ik idd ooit eens mensen naar me toe gekregen die voor hun dochter een z-pony hadden gekocht en hevig verontwaardigd waren dat ze van een tinker verloren hadden! Dat zouden ze de jury wel even melden! Tsja als je niet kan rijden, kun je dat ook niet op een Z-pony!!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:40

Haha lekker voor ze dan!!

Gewoon die arrogantie alleen, daar krijg ik al kotsnijgingen van. Getsie...

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:40

Nobby schreef:
Bettine kan misschien best aardig zijn, maar leer dan eens de dingen beter te formuleren.
Reglement of geen reglement, iedereen die een paard heeft mag starten. Het gebeurt te veel dat iemand die geen dressuurgefokt kwpn paard heeft dat die op wedstrijden wordt nagekeken met een blik van, "waar kom jij nou mee aan zetten?".
Voorlopig hebben we over dit onderwerp een discussie van minstens 3 bladzijden, terwijl deze discussie er eigenlijk niet eens mag zijn.


OK dan! weinig aan toe te voegen!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:41

Idd ronduit belachelijk zeg!! Nu moet ik zeker ook mijn Appaloosa's maar verkopen en een "echte" KPWN-er gaan kopen? Ander kan ik niet echt serieus wedstrijd rijden? Tsss

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:42

Ik vind het ook een trieste en bekrompen gedachte dat andere rassen niet zouden kunnen tippen aan KWPN-ers, etc..
Bij ons op stal staat ook een Fjord die in de Z rijdt dat is toch super! OK dan!
Ook staat er een Tinkertje die al tot L dressuur en L springen is gekomen met de zoon en nu start mams er mee.
Ik heb onderlinge wedstrijdjes gedaan met onze Tinker en volgend jaar wil ik ook graag een startkaart nemen en echt mee gaan doen.
Ik vind het leuk en ga lekker mijn gang Laat de mensen maar denken, wij komen er wel!!!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:47

Ja en denk je dat iedereen met een KWPNer het Z behaalt? Dan werd het wel erg druk in die klasse Haha!

IK heb meer respect voor diegenen die met een KWPNer zelf helemaal naar het Z zijn gereden, dan voor diegenen die gewoon een automatisch Z-paard onder de kont hebben geschoven door papsie en mamsie.

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:04

Summertje schreef:
Ja en denk je dat iedereen met een KWPNer het Z behaalt? Dan werd het wel erg druk in die klasse Haha!

IK heb meer respect voor diegenen die met een KWPNer zelf helemaal naar het Z zijn gereden, dan voor diegenen die gewoon een automatisch Z-paard onder de kont hebben geschoven door papsie en mamsie.


Precies, en zo gaat het meestal!
Pappie en mammie kopen wel mijn Z-paard en dan kan ik beginnen in het B en binnen korte tijd lekker Z gaan rijden.

Wacht maar tot die mensen het allemaal zelf moeten gaan betalen. Dan hebben ze vaak geen paard meer, maar een ezel!

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:39

ach die Z voor heel veel mensen is die Zo belangrijk, ik vind het gewoon leuk om te kijken wat een ander van onze combi vind, en tot nu toe vinden ze dat heel leuk. maar misschien zijn we gewoon leuk. ik maak een praatje met iedereen (kwpn-er of ezel, t interesserd me geen re*t) en iedereen doet normaal terug.

wie weet koop ik later een ander paard (als sjors met pensioen is uiteraard) en dat hoeft niet per definitie een fjord te zijn, dat kan in principe een kwpn-er zijn.

ik ben 'per ongeluk' bij een fjord verzeild geraakt, en die liep zo leuk dat we gewoon wat wedstrijdje zijn begonnen,

en nu geen kwaad woord meer over "andere" rassen

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:42

Summertje schreef:
Ja en denk je dat iedereen met een KWPNer het Z behaalt? Dan werd het wel erg druk in die klasse Haha!

IK heb meer respect voor diegenen die met een KWPNer zelf helemaal naar het Z zijn gereden, dan voor diegenen die gewoon een automatisch Z-paard onder de kont hebben geschoven door papsie en mamsie.


... En ook voor alle mensen die met een ander ras (maar ook bv E-pony bij paarden enz..), ook helemaal zelf naar het Z zijn gereden Haha!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:56

We moeten gewoon ieder in zijn waarde laten, met welk ras hij/zij ook start! Wat de f*ck maakt het nou uit? We doen allemaal mee voor de lol toch? Wanneer je dat niet doet, wat doe je er dan?! Het gaat om het plezier, ervaring, je leert er veel van etc...

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:01

dat is voor sommige mensen niet zo, ik ken ze, die gaan alleen om het winnen, winnen ze niet dan hebben ze de ganze dag een pesthumeur, goh wat hadden za vaak een pesthumeur

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:05

Marrie schreef:
We moeten gewoon ieder in zijn waarde laten, met welk ras hij/zij ook start! Wat de f*ck maakt het nou uit? We doen allemaal mee voor de lol toch? Wanneer je dat niet doet, wat doe je er dan?! Het gaat om het plezier, ervaring, je leert er veel van etc...


helemaal mee eens

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:06

Dat is dan pech voor die mensen!
Voor mij staat plezier en lol op nummer 1, al wordt ik laatste, als ik naar mijn idee goed gereden hebt is dat voldoende!!!
Mij gaat t absoluut niet om het winnen, en bij die mensen waarbij het wel om het winnen gaat, die zijn gewoon TRIEST... Misselijk

miepiesiepie

Berichten: 62
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:09

Ikzelf vind het hartstikke leuk om zo veel mogelijk verschillende paaarden en pony's opwedstrijden te zien lopen, dus fjorden, tinker, haffie's, enz. Maar ook KWPNers ertussen.
Beetje variatie houdt t leuk he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:16

Nou ik moet wel lachen om sommige meningen hoor. Het zijn allemaal paarden.

Ooit een keer Coby van Baalen op een Shire zien rijden. Beestje was net onder het zadel. Wauw wat indrukwekkend. Niet de eerste beste amazone en dat zal ook wel schelen, en zij vond het ook leuk om te doen.

Als deze paarden een net proefje kunnen rijden, waarom mogen ze dan niet meedoen? Ik vind het altijd weer super om te zien hoe relaxed dat soort paarden, (tinkers, haflingers, zie minder vaak fjorden) zijn tijdens het losrijden. Al die spanning en paniek bij de bloedpaardjes en dan die paardjes, lekker swingend door het lijf, losse ruggetjes lekker deinende dikke billen. FANTASTISCH

Het gaat toch of de oefening goed/perfect wordt uitgevoerd? Of je ze mooi vindt is persoonlijk. Ik vind bont helemaal te gek, een kennis van mij meer dan afschuwelijk. Tja de meeste tinkers zijn bont. Met uitstrekken zullen ze geen 8-en scoren,maar een goede jury ziet wel dat het beestje voor zijn raskunnen uitstrekt.

Een kennis van mij rijdt M1 met een haflinger. Als ze eerste wordt zie je gezichten met afschuw, zeker als de Flemmings e.d. in de ring hun best hebben gedaan. Tja en dan moet ik lachen. Zij rijdt ook mijn paardje eens per week, die lossigheid (als ik het zo mag noemen) heeft ze nog niet met mijn paardje voor elkaar en dat ligt niet aan haar. Dus....

We willen allemaal plezier met onze knollekes hebben. Ze zijn al duur genoeg en voordat je het weet hebben ze wat en moet je afstand van ze doen.

Sall

Berichten: 6716
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:18

Oei oei oei, wat is het hier lekker fel!! Haha!
Eens even kijken, in welk 'hokje' ik moet plaats nemen.
Mensen die mij niet kennen, en mij met mijn huidige paard zullen zien, denken mischien al heel snel, ah, dat is er zo 1 die een dure KWPN merrie hebben gekocht, met een bekend papier... die heeft waarschijnlijk een hoop pretenties.. bla bla bla bla

Mensen die mij op mijn pony hiervoor kende, dachten mischien, pff koop eens een paard als je zo nodig wedstrijden wil rijden (reed ook dressuur wedstrijden met hem)

Nou, heb ik idd mijn pony verkocht, omdat mijn ziel en zaligheid ligt bij de dressuur. En ik het niet eerlijk t.o. hem vond, om koste wat het kost met hem door te gaan zetten, want het Z had hij waarschijnlijk ook nog wel gehaald, maar ik vroeg me dus af, of ik wel reëel bezig was.
Ik heb dus (voor mezelf) besloten, dat ik opzoek wilde gaan naar een nieuwe baas, die met hem kon gaan doen, waar hij veel plezier en aanleg voor heeft. En ik ben opzoek gegaan naar een paard, die veel aanleg en plezier heeft in de training en het werk wat ik ook heel erg leuk vind.
En daar hoort ook op z'n tijd springwerk en straks komen daar ook bos en strand ritten bij.

Ik heb ook een hoop l*llige opmerkingen gehad, met mijn pony op het wedstrijd terrein, maar ook een hoop leuke. En dat zal niet veranderen op het moment dat ik met mijn paard op een wedstrijd terrein verschijn.

We zijn bijna allemaal amateurs, en de enige en belangrijkste reden voor het rijden van wedstrijden moet toch echt, plezier zijn!

Belangrijk is ook , dat je eerlijk naar je rijpaard/pony blijft, kán het dier wel wat ik wil, en dat ligt voor elke persoon anders (de lat ligt ook voor iedereen anders)

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:32

irish_lady"]
[quote="Bettine"][quote="Ctal"]
[quote="irish_lady"][quote="Bettine schreef:

Ik vraag mij echt af wat jij hiermee wil zeggen Bettine. Verward

Ik heb een fjord en een kwpn'er wel eens vergeleken. Niet zo moeilijk dacht ik.

Jij ziet verschil in de
kwaliteit
van lopen.
Ik niet, ik zie verschil in de manier van lopen!

Ja, oke.
MAAR: als je het dressuurboekje en het FEI regelement er eens op naslaat... Dan zie je toch dat het voor een fjord, haflinger of tinker erg moeilijk wordt om die richtlijnen na te streven...
Als je echt serieus wedstrijden wilt gaan rijden moet je dat niet met zo'n paard doen, omdat ze daar de kwaliteiten niet voor in huis hebben!
Maar: ruitertjes die gewoon voor hun plezier een b of l proefje starten met zo'n beest is natuurlijk niks mis mee.



Misselijk Dat moet ik van mensen zoals jouw!
[/quote]

Duidelijk dat je Bettine niet kent Knipoog want ze is heel aardig.

Ze bedoelt gewoon dat ze zelf hogere dingen nastreeft, en meer wil bereiken en ik vind dat je erg cru reageert.
[/quote]
Slapeno'n beestje kan dat in zn lichaam gewoon niet aan een hogere dressuurproef te lopen, en als je toch goed Z wilt rijden, koop dan een ''gewoon'' (eh weet ff niet hoe ik het anders moet omschrijven) paard..
[/quote]


En nou walg ik helemaal van je! Getverdemme wat een bekrompen en kwetsende dingen kan jij hier op het forum plaatsen! Omdat ik een tinker heb heb ik geen paard maar een beest! En wil ik echt dressuur kopen dan moet ik zeker een Kwpner kopen? Das dan zeker wel een echt paard???
Yek ik walg echt van dit soort mensen! Ik kan geen respect op brengen voor de mensen die er blijkbaar lol in hebben om de dieren van anderen de grond in te trappen als minderwaardig! Want zo schilder je ze nu wel af! Onze dieren: Tinkers, ijslanders, fjorden, haflingers. Etc zijn beesten en madam parkeert haar achterste zeker lekker op een echt paard? Yek!!
[/quote]

Het lijkt net of ze willen zeggen, dat Tinkers niet kunnen lopen. En alleen maar als recriati (weet niet hoe je het schrijft) Paarden worden gebruikt!
slaat echt helemaal nergens op.
En wat jij zegt (irish_lady) net alsof Tinkers (en de rest) minder zijn!
En ik kan je vertellen dat TINKERS wel kunen lopen, en ik heb ook een haflingers, en fjorden gezien die in de Z lopen.
en ik walg met je mee Misselijk

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:53

Marrie schreef:
Idd hoor Irish Lady, slaat echt nergens op! Maar ja ach die mensen begrijpen toch niet dat WIJ het voor de lol doen, en enorm veel plezier aan beleven... En dat soort mensen doen het alleen maar om te winnen! En als dan bijv. een Fjord nog 1e wordt en hun 2e oid, phoe dan moet je uitkijken hoor, want een 'ander' ras dan KWPN op de 1e plaats dat kan natuurlijk niet Misselijk
Weet je daar kan ik echt van Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk
Bah bah bah!

Dan heb je misschien mijn berichtjes niet helemaal goed gelezen...
Ik snap best dat je ook op een ander ras veel plezier kan hebben, waarom zou dan niet kunnen?
K moet er inderdaad misschien ook wel bijzeggen dat ik zelf niet zo'n hele recreatieve ruiter ben... Zonder wedstrijden, en zonder iets te bereiken vind ik er geen hol aan (snappen jullie me nu wat beter dan??)...
Tuurlijk kan er wel een ander ras dan KWPN op plaats 1. Ik schrijf heel vaak bij mn moeder (die jureert B/L) en dan komt het nog wel eens voor dat er aan anders ras op 1 staat! Heel veel mensen met KWPN-ers verknoeien hun proef helemaal, en dan kan er toch best een fjord/halfinger/tinker op 1 staan? Als allen gewoon netjes ging, waarom dan niet?!
Maar: als er een Kwpn- er en een fjord allebei een nette proef rijden gaat de voorkeur meestal uit naar de kwpn-er omdat die beesten gewoon beter door kun lijf kunnen lopen en beter buigen...

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 11:00

Beter buigen zou ik niet zeggen!! Ik zie hoe die paarden los gereden worden dat is echt te erg!!! Als ik zo bij aman zou doen dan kan ze ook mooi buigen ja! Die mensen dwingen hun paard zo ongeveer naar beneden, dat ziet er lekker uit Verward Scheve mond
Ik zeg natuurlijk niet dat jij dat doet. Maar in principe kan elk paard mooi buigen, alleen kost het bij een Tinker meer moeite dan bij een Kwpner...
En als ik zie hoe sommige door het lijf lopen nou sorry hoor maar nee laat ik verder me mond maar houden!

Zoals je zegt doe jij het alleen om het winnen dus snap je er toch geen hol van!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 11:02

Ik snap het wel, maar zo rijd ik zelf gewoon niet, maar ik kan dan toch best snappen dat jullie iets recreatiever zijn dan ik Verward
En mijn vergelijking ging uit van een goed gereden fjord en een goed gereden KWPN-er.