Nemo hardstikke ziek ( valkparkiet)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prana

Berichten: 319
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Nemo hardstikke ziek ( valkparkiet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 18:53

Hoi allemaal,

Jeetje, dit is balen, heb ruim een week geleden een valkparkiet gekocht. Ben er echt verliefd op. Zo'n schatje. Pas 3 maanden oud. Na 3 dagen zat hij al op mijn vinger en begon terug te kletsen. Ik had hem uit een dierenwinkel en was er helemaal happy mee. Tot afgelopen donderdag. Hij ging overgeven en had diarree. Sindsdien is het bergafwaards gegaan met hem. Ben dus vandaag naar de dierenarts gegaan. Blijkt hij sterk vermagert te zijn en een virus in zijn darmen. Dit had hij dus al toen we hem kochten. ( k*thandelaren). De dierenarts was dus duurder dan de vogel zelf.
Ik baal enorm omdat ik in die paar dagen al een band met hem op heb gebouwd en hardstikke gek van hem ben. Zit nu te wachten op beterschap. Arm beessie, hoop echt dat hij het redt.

moest het ff kwijt hoor. ( hier is altijd een luisterend oor )

Lisetje

Berichten: 1591
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 19:01

Gaat het nog goed komen of weet je dat niet?

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 19:02

Aaah arm beest. Hopelijk knapt ie op, maar die kleine beestjes zijn zo kwetsbaar... Scheve mond Verdrietig
Gemeen van die mensen waar jij hem van hebt gekocht, dat ze niets hebben verteld. Boos!
Beterschap voor je vogeltje... Ach gut

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 19:07

pffffffff dat is vervelend. en mijn ervaring met vogels is dat als ze ziek zijn het vrij snel afgelopen is. heaft de dierenarts je nog wat meegegeven? veel beterschap iig voor het beestje

prana

Berichten: 319
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 23:54

Bedankt allemaal.

De da gaf goede hoop, ook al was hij nog zo verzwakt. Meestal is het ook zo gebeurd met vogels, ze zijn enorm kwetsbaar. Ik heb natuurlijk medicatie meegkregen. We zijn nu een paar uur verder en hij heeft een paar keer gedronken, iets wat hij al meer dan een dag niet had gedaan. Dus das wel positief.

Waar ik enorm van baal is dat die handelaren maar aan 1 ding denken, geld. Ik zie het het overal gebeuren en nu ben ik er zelf het slachtoffer van. Het ergste is dat mijn vogel hierdoor moet lijden en ik nog een smak geld kwijt ben. Ik weet het dat kan je verwachten als je aan dieren begint ( ik heb al 3 katten en een konijn rondlopen ). maar niet gelijk in de eerste week dat je hem hebt.
Ik kan wel zeggen dat dit een vogel is met "gouden veren".

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 00:46

hopen dat hij er weer helemaal boven op komt.

als je aan kan tonen, door de DA b.v., dat hij al ziek was bij de aanschaf kun je dan niet proberen om daar de rekening van de D.A. neer te leggen?

prana

Berichten: 319
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 19:48

Nou mensen, vanmiddag om 3 uur is Nemo in mijn and overleden. Hij was sterk als een paard en bleef tot op het laatste moment vechten. Heb hier behoorlijk verdriet van gehad omdat hij zo jong was en eigenlijk geen kans heeft gehad om te laten zien wie hij was.

We hebben de dierenwinkel gebeld en het blijkt dat het hele nest ziek was en alle dieren dood zijn. Ik kon meteen een nieuwe vogel komen halen die volgens hem niet ziek zijn. Dat heb we dus gedaan.
Het is heel raar nu, je bent er zo op in gesteld dat je vogel ziek is, terwijl er een gezonde in de kooi zit.


Rust zacht Nemo, je had een een gouden karakter. Ik heb je maar heel kort meegemaakt maar ik mis je wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:58

prana schreef:
Nou mensen, vanmiddag om 3 uur is Nemo in mijn and overleden. Hij was sterk als een paard en bleef tot op het laatste moment vechten. Heb hier behoorlijk verdriet van gehad omdat hij zo jong was en eigenlijk geen kans heeft gehad om te laten zien wie hij was.

We hebben de dierenwinkel gebeld en het blijkt dat het hele nest ziek was en alle dieren dood zijn. Ik kon meteen een nieuwe vogel komen halen die volgens hem niet ziek zijn. Dat heb we dus gedaan.
Het is heel raar nu, je bent er zo op in gesteld dat je vogel ziek is, terwijl er een gezonde in de kooi zit.


Rust zacht Nemo, je had een een gouden karakter. Ik heb je maar heel kort meegemaakt maar ik mis je wel.


Verdrietig

Sterkte meid. Ach gut Wat vreselijk van die dierenwinkel. Boos! Ze snappen zeker niet dat iemand zich aan een beestje kan hechten?!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 20:07

Sterkte... Helaas hoor ik maar al te vaak zulke verhalen over dierenwinkels...
Hopelijk is je nieuwe vogeltje helemaal gezond en is hij net zo leuk als Nemo.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:20

Heel veel sterkte met het verlies van Nemo.
Ik hoop dat je nieuwe vogel je heel veel plezier brengt.
Heeft hij al een naam en wat voor soort is het?
Vriendjes zijn?

prana

Berichten: 319
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 22:54

Dank je wel marianneR en foetsie. Deze vogel is zowiezo allerter en levendiger dan de eerste. Volgens de man van de dierenwinkel is hij ook onderzocht en gezond.
Het is wederom een valkparkiet en is hoogstwaarschijnlijk familie van mijn eerste vogel. Hij is dus net zo mooi, maar qua karakter weet ik het nog niet.

Zijn naam? hihihihi i.p.v Nemo NĂ©mo ( niemo ) Op zijn engels dus. Mijn kids wilde de naam niet verranderen, maar ik had er moeite mee. Dit is niet de nemo waar ik al verliefd op was een heel voorzichtig een band mee had. Dus vandaar.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 01:18

Sammm schreef:
Sterkte meid. Ach gut Wat vreselijk van die dierenwinkel. Boos! Ze snappen zeker niet dat iemand zich aan een beestje kan hechten?!

Inderdaad...Echt weer fijngevoelig

Nou, heel veel sterkte! Ik hoop dat je iig veel plezier zult hebben van je nieuwe vogel, al zal het even wennen zijn Ach gut

prana

Berichten: 319
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 15:51

Ja het is zeer zeker wennen. Ik was echt helemaal verliefd op die eerste vogel en nu zit er een totaal ander beestje in de kooi. Ik kan ook weer helemaal overnieuw beginnen met tam maken. Dus moet eerst weer contact krijgen met hem.
Wat heel leuk was, was dat ik vanochtend beneden kwam en gelijk begroet werdt door hem. Dat zijn leuke dingen.