Hoe gaat het er bij jullie aan toe op concours?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
YellyBelly
Berichten: 631
Geregistreerd: 23-02-04

Hoe gaat het er bij jullie aan toe op concours?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 19:34

Ben eens benieuwd...

Hoelang doen jullie over invlechten? Gaat je paard makkelijk de trailer op? Is het stressen? Hoelang rijd je in? In welke klasse rijden jullie?

Kom maar op met die gesprekjes! Haha!


Valery
Berichten: 221
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Foxhol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 19:57

het gaat eigenlijk heel relaxed..
invlechten weet ik niej egt ene keer gaat het sneller dan de andere keer..poetsen hoef ik bijna niet te doewn (dochtertje v/d eigenaar v. mun pony poetst hem voor mij grotendeels hoef dan alleen maar de beentjes te wassen) trailer geen probleem..gelukkig dat was in het begin wel anders toen duurde het egt vet voordat we jorden op de trailer hadden..het inrijden is altijd verschillend ligt aan het weer mooi weer een half uurtje en als het een beetje koud in ietsje langer...ik heb net de klasse L1 achter me gelaten en gah binnen kort in de klasse l2 starten...

buiten gaat het beter dan binnen wedstrijden Jorden vind binnen geen zak aan..en wil dan owk niej egt loslaten en buiten vind hij het geweldig en laat los zet zijn hals op het is net of hij weet dat hij dan zijn best moet doen Haha!

*~* Als 1000anderen van je houden,maar je houd niet van jezelf,zal andermans liefde niet overkomen.*~*


INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:08

Sinds kort heb ik een nieuw paard en daar heb ik nog geen wedstrijden mee gereden...
Maar ik kan je wel van alles vertellen hoe het met mn pony ging Tong uitsteken
Ik deed ongeveer 20 minuten over invlechten en 20 minuten met poetsen (dat deed ik allemaal lekker relaxed)
Falcon liep altijd heel gemakkelijk de trailer op dus we hoefden niet bang te zijn dat we daar problemen mee kregen ( in het begin wel maar later niet)
Op wedstrijden is het nooit stressen.. Ik ben zelf altijd heel relaxed... Ik heb altijd het idee dat mn ouder zenuwachtiger zijn dan dat ik ben Haha!
Ik reed met mn Falcon in de Z1 met Milkshake in de M1 (M2 startverplichtigd) Lander ga ik binnekort in de B starten en Lesley in de M1.....

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:17

Ik heb een meisje op stal gehad die heel mooi kan vlechten en heel precies alle vlechtjes even breed en die vlecht nu nog steeds want ze vindt het echt heel leuk!!! Meestal vlecht ze mike een dag eerder , Rebbel moet ik zelf vlechten die duld geen ander aan zijn hoofd en schiet dan helemaal in de stress als iemand anders het doet.Mike had veel problemen met laden maar dat gaat steeds beter even voor de zekerheid een longeerlijn langs de trailer en hij loopt er zo in( zonder lijn niet.....)rebbel loopt er zo in. ik poets een dag voor de wedstrijd mijn zadel hoodstel en laarzen even op. De dag van de wedstrijd even voetjes wassen , olie over de hoeven, spullen in de auto even controleren of ik alles bij heb en weg!!!
Rebbel loopt z1 en Mike z2 en binnenkort met relrite (van Tiffy) in het L1
Startkaart is onderweg.
rebbel is echt heel makkelijk op wedstrijd met Mike is het altijd even spannend of er geen polderkabouters uit het gras of de bakwand springen,maar dat gaat steeds beter.

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:21

Ik rij zelf (nog) geen wedstrijden, maar kan wel vertellen hoe het eraan toe gaat als Monique (vriendin van me) met haar paard Prodigy (paard dat ik ook ga starten) op concours gaat.

Prodigy wordt altijd de dag van te voren ingevlochten, daar doen we 20 minuutjes over ongeveer. Prodigy loopt fluitend de trailer in gelukkig. Er wordt niet gestresst, behalve voor grote concoursen. Ze rijden B dressuur en L springen, allebei met winstpunten.
Meestal rijden ze ongeveer een half uur los voordat ze de ring in gaan.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:24

bij mij gaat het allemaal ook best rustig Lachen

de dag van te voren doe ik wel nog altijd rijden,dingetjes uit de proef oefenen die niet zo goed gaan enzo.
erna zet ik haar op de wasplaats,dan ga ik haar sokjes/hoeven wassen en schrobben todat ze blinken Haha!
dan zet ik haar weer bij haar stal neer,en doe ik de manen invlechten,ik maak alleen vlechtjes,de volgende dag doe ik knotjes maken.
erna poets ik mickey nog wat en gaat ze lekker de stal op Lachen
ik zoek me spullen van op stal nog bij elkaar en ga naar huis.
meestal ben ik die dag wel drie uurtjes met haar bezig.

dan thuis doe ik me spullen alvast allemaal in de auto,dingen zoals laarzen nog even poetsen,soms me zadel/hoofdstel en leg me kleren alvast klaar.

de volgende dag ben ik meestal half uurtje voordat we gaan op stal,maak ik nog de knotjes,en soms was ik haar voetjes een tweede keer (meestal niet tenzij ze zo'n vieze mesvlek erop heeft)
dan gaat mickey de trailer op,wat echt altijd super gaat zonder te stressen enzo.

op concour gaat me pa altijd eerst kijken of er uitvallers zijn en mickey blijft op de trailer.
erna mag ze eraf en mag ze eerst wat grazen,daardoor word ze wat rustiger.

dan half uurtje voordat ik moet zadel ik op,rij kwartier zoiets los en ga dan de ring in.
als ik klaar ben en het duurt niet meer lang op de uitslag wachten we,en anders gaan we naar huis.

thuis gaat mickey altijd nog lekker de wei op,en ruim ik alles op Lachen

maar we gaan vanaf komende maand met de vrachtwagen Haha!
ben benieuwd hoe het dan allemaal gaat.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:26

ben net weer begonnen met wedstrijden met dit paard maar doe meestal (deed ik met mijn vorige paarden ook ) de dag vantevoren vlechten en wassen en alles schoonmaken zodat ik op de dag zelf alleen even hoef te poetsen en zadelen ben namenlijk nogal gestresst tijdens een wedstrijd.
met dit paard rij ik kort los ongeveer een kwartiertje goed is goed bij haar en als ze de bokkenpruik opheeft heeft langer losrijden toch geen zin. Ze is nog maar 1x buitenaf geweest met mijn vriendin en dat ging prima goed te laden alleen beetje druk op de wagen vantevoren maar dat is denk ik gewoon een kwestie van vaker doen.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:31

Nou..ik vlecht ALTIJD in op de dag van de wedstrijd ook al moet ik om 9 uur starten want ik doe er toch maar 10/20 min over en dan zit t nog netter omdt ik t met stiekjes doe.
Poetsen duurt ook zo'n 20 min, ideaal als je pony geen witte benen heeft haha Haha!

Nou ik heb wel n vast ritueel, eerst de hoeven schoonmaken en invetten en dan invlechten en poetsen enzo, als ik was uiteraard daarvoor, maar dat doe ik alleen als het een beetje normaal weer is.

Nou we vertrekken altijd ruim op tijd, en zijn er zo'n uur/5 kwartier van te voren.Even betalen, kijken wat de locatie is, en eventueel ff bijkletsen met clubgenoten als die er ook zijn, dan ff omkleden, ik heb altijd al wel mn witte rijbroek en witte rijblouse aan met andere kleren er overheen.
( t inladen levert ook geen problemen op btw Haha! )

En dan gaan we de pony van de trailer halen, nog ff een borsteltje of babydoekje eroverheen, dan opzadelen en richting de inrijbak/veld of wat dan ook Haha! Dan hebben we nog zo'n 20/40 minuten tot de proef of proeven.

Na de proeven goed uitstappen, dan richting kantine of wat voor iets dan ook, of vooral bij buitenseizoenen nog even naar iemand bekends kijken.
Binnen heb je meestal gelijk de uitslag, buiten duurt t vaak erg lang, maar dan is t ook altijd wel gezellig.

We wachten eigenlijk altijd op de protocollen en eventuele prijs.

Dan naar huis, ff laten rollen en het ligt eraan hoe laat het is, maar anders nog ff met de andere de wei in.

Ik ruim alles op en ga de coupons nog ff goed bestuderen praat nog ff na met mn moeder ( die mn trouwe 'groom', lezer en supporter is Haha! )

Ik rijd trouwens in de M1. Haha!

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:52

Invlechten kost ongeveer 20 minuten, maar ik kan het niet heel netjes.
Poetsen 20/30 minuten.
De trailer gaat hij echt zo op, kost geen enkele moeite.
Ik rij ongeveer 3 kwartier los, dan is hij lekker warm gedraait en lekker losjes.

SaskiaB

Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:54

ik hoef niet te vlechten want ik heb een fjord, toch vlecht ik zijn staart wel, want die is anders heel raar.

dan even poetsen evt, wassen, dat is dan stress

op de trailer loopt hij zo op en af

op de wedstrijd melden en op ons gemak zadelen, en heel rustig in rijden, dan t proefje, wachten op de protocollen en of prijzen. en dan weer terug.

ik heb nu 3 wedstrijden in de B gereden

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:02

Vlechten is zo klaar, kwartierje ofzo. Tuig poetsen is wat anders, mentuig is veel werk Haha! Wagen moet ook gewassen worden en de pony ook (dat is wel zo gedaan, weinig wit)

Allebei mijn pony's lopen zo de wagen op, hoef ze niet eens vast te houden Haha! Losrijden is meestal 3kwartier per pony. No stress at all, dan is het niet meer leuk Haha!

Ik rij nu B dressuur en L vaardigheid Lachen

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 07:33

Vlechten doe ik de dag zelf, aangezien mijn kwpner zo vriendelijk is om de nacht ervoor alles er weer uit te halen!! en mijn haflinger vlecht ik ook de dag zelf, omdat ik die een hengstenvlecht vlecht. De tijd die ik er over doe? knotjes: 15min. hengstenvlecht: 2 min.
Inrijden doe ik altijd heel kort, ik maak ze alleen los in de mond, en stap en draaf ze warm, dan ga ik een frisse proef te gemoed!
Kwpner loopt: L2, en haflinger: B
succes met jou wedstrijden!

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 07:48

Ik doe een half uurtje per paard voor het vlechten (manen, staart en voorpluk).
Meestal was ik de paarden ook even is ook een half uurtje.

Dus uurtje per paard voor het klaarmaken.
Paarden lopen eigenlijk allemaal zo de trailer op dus dat is geen probleem.
Ik probeer ook altijd op tijd weg te gaan zodat ik niet hoef te haasten op de wedstrijd.

Ik rij meestal zo'n 20 minuutjes in.

Murphy loopt drs L2 spr B en SGW M --> paarden
Lucky Lady --> drs B, spr B en SGW B --> paarden

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 07:51

20 min voor Tobias(vlechten) ik rijd zo''n 20 min in, hij is verder heel braaf op wedstrijd, gaat makkelijk op de kar
met Tobias(pony) rijd ik M1 drs, M springen en L SGW bij de paarden

Oeterma heb ik nu 3x gestart, das nogal een stresskip, maar daar rijd ik L2-drs, L springen en ga waarschijnlijk L crossen

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:29

sunbeam heb ik een kwartiertje ingevlochten bij marijke doe ik er een half uur over. daarna moet ik ze allebei wassen. ze zijn beide wit Tong uitsteken
Sunbeam loopt zo de trailer op marijke moet eerst een doek over het hoofd anders gaat ze er niet in Knipoog
meestal is het niet stressen soms wel als marijke niet mee wil werken!
Marijke rij ik voor de dressuur 3 kwartier tot uur in... en bij het springen ligt er aan hoe ze springt meestal eerst een half uur loswerken en dan een paar sprongetjes..
sunbeam rij ik een half uur in
marijke rij ik in de L2 dressuur en L springen
sunbeam in de M2 dressuur

*

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:50

nou ik ben meestal wel zenuwachtig voor de wedstrijd, maar ga meestal extra vroeg naar stal, en ga dan mijn paardje pakken, en ga haar dan poetsen, hoeven schoonmaken met water, dan de hoeven oliën, en dan ga ik haar vlechten, daar doe ik meestal een half uur over, dan haal ik de olie even met een handoek er af, en dan doe ik 4 springschoenen om, en de transportbeschermers, en dan een deken met deken singel, en dan zet ik haar op het vrachtwagentje, dan op naar de wedstrijd, ik wil altijd een uur in rijden, of ietsjes korter, en op het vrachtwagentje poets ik haar nog, draai ik de schroeven er in, en zadel ik haar op, kleed ik mezelf aan, en ga ik inrijden haha, als ik dan gereden heb, spons ik haar daar af, en poets ik haar nog, en haal ik de vlechtjes er uit, en poets ik mijn hoofdstel alvast, en dan wachten op de prijsuitrijking Haha!

ik rijd trouwens nog B

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:50

Timeless vlecht ik of de dag van tevoren of de dag zelf, dat ligt eraan hoelaat ik weg moet. als ik al rond 0800 weg moet dan vlecht ik de dag ervoor.

Wassen heb ik haar niet gedaan, ze heeft zowiezo een hekel aan water, dus dat ga ik haar maar eens leren als het wat beter weer is.
Nu poets ik haar helemaal doe haar hoeven uit.

naar concour:

De laatste tijd gaat times goed op de trailer maar ik reserveer er toch nog altijd 15 minuten voor, gelukkig stapt ze er nu in 1 keer in maar je weet het nooit.
In de trailer doe ik haar hoofdstel alvast aan zodat ik niet de kans loop dat ze buiten eruit trekt.
Soms leg ik ook het zadel in de trailer erop maar met lekker weer doe ik dat buiten.

Als ik daarmee klaar ben doe ik de longeerlijn eraan en longeer ik haar 10 minuten, daarna rijd ik nog 15 minuutjes los en daarna kan ik de ring in.

Na het r ijden ben ik tot nu toe nog altijd meteen naar huis gegaan omdat ik niet wist wat times op de trailer zou doen alleen. maar dat heb ik nu 1 keer geprobeerd en dat gaat prima.

rijd B met een 4 jarige

Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:55

YellyBelly schreef:
Ben eens benieuwd...

Hoelang doen jullie over invlechten? Gaat je paard makkelijk de trailer op? Is het stressen? Hoelang rijd je in? In welke klasse rijden jullie?

Kom maar op met die gesprekjes! Haha!


ff een lijst met de antwoorden Schijnheilig

1: 10 minuten tot een kwartiertje.. zo klaar Knipoog
2: Jup, Boas heeft er geen problemen mee. Volgens mij als ik het touw over zn hals zou gooien en alleen voor hem zou lopen, gaat ie er nog in! haha
3: soms, als we iets te kort gepland hebben en ik bang ben dat we te laat komen voor het losrijden ofzow Tong uitsteken wat eigenlijk niet nodig is, als ik hem 10 minuten los rij kan het op zich ook wel.. maar als ik eenmaal daar ben heb ik nergens meer last van, altijd heel rustig en niks geen zenuwen voor de proeven of het parcours Lachen
4: tussen een half uur en 3 kwartier, puur om de moeilijkere oefeningen wat meer te bevestigen
5: Nu nog L2 dressuur (over 3 weken M1 debuut) en B springen Lachen

was het goed zo Tong uitsteken

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:59

1: ik doe er meestal een half uur over het vlechten Bloos ja ik ben niet zo snel *LOL*
2: ja echt gemakkelijk, helemaal nooit problemen met de trailer
3: Ik kan heel moeilijk inplannen hoelang ik nodig heb voor losrijden want de ene keer gaat ie in de stop en dan ben je weer langer bezig met losrijden enozo
4. Meestal 20 minuten of zo... (losrijden en losspringen)
5. Dressuur doe ik niet (niet meer) maar daar sta ik met 4 wp in de B en springen ben ik nu B met 12 winstpunten!

Live,LOve,'ndLaugh

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:20

Het ligt eraan hoe laat ik moet straten, als ik 's middags moet vlecht en poets ik 's ochtends pas (anders heeft ie zn vlechtjes er alweer uit proberen te schuren.. >;) ) en als ik 's ochtends moet vlecht ik de avond van te voren.
Vlechten duurt meestal een half uurttje/3kwartier bij mij, ik ben nog niet zo handig met de naald en draad Haha!
Dan ook even mn zadel, hoofdstel en laarzen goed glimmend poetsen. Ook mn sporen moet goed glimmen!
Dan een half uurtje voor we gaan doe ik mn haar in een knot, en daarna gelijk even het hoedje passen, want als die niet over de knot past moet de knot overnieuw Knipoog
Dan ook even omkleden, mn witte rijbroek en bloesje vast aan, en dan een lekker wijde broek eroverheen zodat mn rijbroek niet vies wordt.

Dan richting wedstrijd. Stressen is het gelukkig nooit bij mijn, ik ben vrij nuchter. Dus zenuwachtig ben ik meestal niet! Lachen
Dan gaan we heeel rustig aan opzadelen en 20 minuten losrijden (en als ik 1 proef moet een half uur).
Ik rijd Z2 of ZZ-licht, ligt eraan Knipoog

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:40

Bij mij gaat het ook altijd heel relaxt hoor! Haha!
Mijn hoofdstel en laarzen poets ik altijd al de avond of middag ervoor.
Ik ga altijd op de fiets naar stal, met een trainingsbroek over mijn witte broek aan.
Eerst poets ik hem even. Dan ga ik Mazzel invlechten, daar doe ik ongeveer een kwartiertje over. Daarna doe ik wat glansspray in zijn staart. Vervolgens gaat hij weer op stal.
Als mijn moeder dan komt met de auto, doe ik Mazzel de transportbeschermer om en een losrijdeken onder de gewone deken, of in de zomer alleen de losrijdeken op.
Dan help ik mijn moeder even met de spullen in de auto leggen. Zij koppelt de trailer altijd aan en dan gaan we laden (daar is hij supermakkelijk mee).

Op concours zelf ga ik altijd met mijn moeder even naar het secretariaat om te betalen, en gaan we even kijken of het op tijd loopt. Als we heel vroeg zijn ga ik nog even kijken, anders meteen naar de trailer terug om op te zadelen. Meestal ga ik eerst mijn laarzen aantrekken, jasje aandoen, haar goed doen en hoedje opdoen. Lachen Mijn moeder draait dan de punten in (soms doe ik het thuis al --> als het concours dichtbij is) en zadelt hem.
Het hoofdstel doe ik zelf en dan laden we uit. Ik rijd meestal niet langer dan een half uur los. Ik stap altijd heel veel. Eerst met lange teugel, daarna pak ik hem op, maar ik doe nooit allemaal moeilijke oefeningen enzo. Ik rijd gewoon overgangen en schakel een beetje. Als ze fijn zijn moet dat toch al thuis gebeuren.....
En dan de proef in!

Ik rijd btw Z2

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:55

Whaha ik vlecht veel langer dan jullie allemaal Haha! Maar even mijn verhaaltje:
Dag van te voren of op de dag zelf wassen en vlechten, ligt eraan hoe laat ik moet. Over het vlechten doe ik denk ik ongeveer 50 minuten, nou met staart erbij. snel he Schijnheilig Wassen doe ik ook wel kwartiertje over, wat wil je ook met een schimmel. Gelukkig is hij daar altijd wel braaf bij.
Transportgeschermers om, dekentje op en inladen, doet hij meestal wel(soms met een klap op zijn kont), alleen zondag deed ie het niet meer Haha!
Op het terrein aangekomen even naar pony kijken en dan naar de kantine om startgeld te betalen en te kijken hoe ver ze zijn. Dan hoofdstel in in de trailer, eruit halen, transportbeschermers en deken af, even borstels erover en dan opzadelen.
20-30 minuten losrijden en dan proef rijden.
lekker uitstappen en dan weer met deken en transportbeschermers de trailer in. Naar de kantine om punten op te halen of voor de prijsuitreiking. Meestal wachten we daar wel op Haha!
Op wedstrijd loop ik eigenlijk nooit te stressen, ik wordt alleen een beetje zenwachtig als we aan de late kant zijn. Nu rij ik L2+3 winstpunten.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 18:19

Hier ook een schimmelganger en de voorbereiding begint al een week van ter voren mbt het vlechten en schoonhouden. Elke dag poets en als het niet wil, was ik zijn vlekken.

De bewuste dag vlecht en was ik meestal nog. Met vlechten ben ik circa 30 minuten bezig, 30 minuten wassen (inclusief drogen) en in deze 2x 30 minuten heb ik ook nog hem getoilleteerd.

Een uur van ter voren wil ik aanwezig zijn. Inladen gaat meestal goed, behalve dan wanneer de hond achter zijn kont aan zit.

Wanneer we aankomen, ga ik kijken hoever ze zijn, betalen, eventueel nog wat combi's zien én dan de noppen indraaien. Circa 20 minuten voordat ik moet beginnen rijd ik hem in

Meestal is het wachten op de punten en eventueel de prijs en daarna gaan we direct weg. Mirk nog even na borstelen en knuffelen en op stal...

:){

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 20:47

Kom maar op met die gesprekjes!

Nou dat verschilt per pony, hoelang ik doe over invlechten, de ene heeft makkelijkere manen dan de andere, maar meestal 20 minuutjes per pony.
de jongste 2 pony's lopen er in principe heel simpel op, eigenlijk altijd, die van mijzelf loopt er ook makkelijk op, maar wel altijd met een bit of hengstenketting (dat is hem helaas zo geleerd, anders wil hij nog wel eens tegenstribbelen). Meestal is het vantevoren geen gestres, ik zorg dat ik met alles op tijd ben, heb soms wel eens woorden met mijn vader, maar dat komt omdat hij dan ff geen geduld heeft Schijnheilig
hoelang ik losrijdt hangt af van de pony, de jonge pony's het liefst bijna 3 kwartier, omdat die nogal pittig zijn en zo hebben ze alles al gezien, die van mijzelf rijdt ik 30 minuutjes relax los en dan heeft hij nog genoeg actie voor in de proef. ik rijd B, L1 en Z1.

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

YellyBelly
Berichten: 631
Geregistreerd: 23-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 10:40

Bedankt voor al jullie leuke reacties! Ik zal 's vertellen hoe het er bij ons aan toe gaat. Ik rijd op een 8-jarige C pony in het L1 (gister was Kwieny jarig!). Ik probeer altijd heel relaxed te zijn, maar vaak voel ik de kriebels wel hoor... Wij hebben een soort 'transportpony'tje' die gezellig meegaat op concours, want Kwieny gaat behoorlijk moeilijk de trailer op. We hebben alles al geprobeerd, dus iemand nog meer tips? Kwieny maakt zich op de trailer ook altijd super druk, dan maak ik me best zorgen om d'r. Ze zweet en trilt dan helemaal, weet iemand wat ik daaraan kan doen? Ik vlecht meestal 'n half uurtje in, en wassen en zo doe ik vaak de dag van te voren. Ik rijd ongeveer een half uur in. En als ze wat frisser is drie kwartier tot een uur. Ik vind het op concours echt altijd super gezellig en leuk!! Alleen vaak denk ik na de proef, hé, kon ik het maar over doen.. Alles gaat weer zo snel voorbij! Maar ik vind het echt hartstikke leuk! Binnekort, in het winterseizoen, ga ik ook met Heliana op concours, die is nu 3. Ik ben benieuwd hoe dat eraan toe gaat! Maar ik heb er suuuper veel zin in!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carowl, Celebi, Charmaine, YaraNls en 10 bezoekers