Saros van 't Gestelhof afstammelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cil_
Berichten: 807
Geregistreerd: 20-02-04

Saros van 't Gestelhof afstammelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 16:49

Wie heeft er een afstammeling van Saros (Ramiro x PikKoenig x Wendekreis) en uit watvoor merrie? Heeft iemand het complete afstammelingenrapport, op www.gestelhof.be staat een beknopte (geflatteerde?) versie. Ik wil ook graag de wat mindere punten in de vererving van deze reus weten.


Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 18:19

Hey
Ik ben vrijdagavond naar Gestelhof geweest voor bezichtiging voor de hengst Warkant.. *LOL*
Maar toen wij in de woonkamer zaten was Louis van Gestel aan het bellen met iemand die info wou over Saros en op welke merrie hij best past..
Hij zei dat hij best uitkomt op een niet al te grote merrie en niet te grof gebouwd dus een niet al te grote fijne merrie...anders fokt hij nogal "lompe" paarden Scheve mond . Hij fokt ook heel groot zei hij...Meer uit het verhaal kon ik niet opmaken:D ohh ja..hij had een open hoef of zoiets en hij ging hem van het weekend starten in St. Georges en hij ging ook over gaan naar de Grand Prix zei hij tegen ons. Haha!
Maar Warkant blijft m'n schatje Haha!
grtjs


finley

Berichten: 448
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 18:39

Saros heeft dit weekend in Duffel de St-georges met 66% en de Inter met 68% gewonnen!
heb ook opgevangen dat hij grand prix klaar maar eerst nog enkele wedstrijden lichte tour zal starten!
verder denk ik dat hij goed past op merrie's met genoeg bloed en die goed draven

Le paradis sur terre est sur le dos d'un cheval...

Carri
Berichten: 559
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:05

Wij zijn op de afstammelingenkeuring geweest van Saros. Over heel de lijn was onze indruk positief. op welk type merrie hij best past, kan ik niet zo direkt zeggen. Zelf heb ik een driejarige merrie van SAROS uit een Calypso III-merrie. Het is een zeer mooi paard met 3 extra gangen, zwartbruin met kol en verder geen aftekeningen, ongeveer 1.72 groot, mist misschien een beetje 'chique'; maar is momenteel nog niet gewerkt en ook nog niet voldoende getoiletteerd. Ik moet er dringend werk van maken. Voor mij mag ze er best wezen, en ik zou direkt terug fokken met Saros.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:44

In België was gisteren een wedstrijd van de jonge dressuurpaarden. Ik heb een ring moeten keuren. Heb er daar een zeer aansprekende gezien? Nagenoeg hetzelfde type als Saros zelf. Later in de prijsuitreiking zag ik er nog één. Ook zeer aansprekend. Beiden waren donker en hengst.

Mondeling langs de kant en aan de toog hoor je wel dat veel veulens tegenvallen. Saros zou ook weel merrie's gedekt hebben die niet echt van kwaliteit waren. Maar je ik zeg er hier uitdrukkelijk bij, dat zulke uitspreken vaak niet op de waarheid baseren,... En omdat ik er zelf weinig heb gezien kan ik er dus niet over oordelen.

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 06:53

Saros heeft merries nodig met een hele goede ruglijn en geen afzakkend kruis. Persoonlijk zou ik er niet mee fokken. Er zijn betere hengsten dan hem en hij is behoorlijk duur vind ik.

vegeel
Berichten: 54
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 07:12

Het afstammelingenrapport op www.gestelhof.be is volledig en onverkort, en kan opgevraagd worden op BWP die het ten andere gepubliceerd heeft.
Ikzelf heb enkele sarossen gefokt: zij zijn meestal groot, allen donker, drie goede gangen, maar vooral een super karakter. Natuurlijk past saros minder op grote, zware en klassieke merries.
Ik was dit weekeinde ook op die wedstrijd voor jonge paarden in Broechem (Emblem ), en de prestaties van de eerste jonge 4-jarige Sarossen waren overweldigend. Ik heb er 6 kunnen bezien: 1 in springen en 5 in dressuur ( uit een kleine jaargang van 40 produkten).
Het zijn zonder uitzondering mooie grote langgelijnde hoogbenige paarden, die zich zeer goed laten rijden . Een saros uit een halfbloedmerrie (Townchip xx) was wat kleinder en van gewonere kwaliteit.
De prestaties waren het gespreksonderwerp onder de aanwezige fokkers. De saros die meesprong was dubbel foutloos en exequo eerste, met Herman Van De broek die heel tevreden over zijn paard (saros x ragazzo ) was .
De 5 aanwezige dressuurpaarden waren alle 5 geklasseerd:
- saros x townschip: 3 de
- saros x wendekreis: 1 ste
- saros x neroli: 1 ste (exequo)
- saros x donnerslag : 4 de
- saros x calypso : 3 de
Er waren ongeveer 100 aanwezige 4-jarige jonge dressuur-paarden, verdeeld over 5 ringen.

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 11:08

Heb zelf geen afstammeling, maar mijn instructrice heeft twee veulens staan van Saros.
Merrie veulen (zeer chique, donkerbruin/zwart) van Lancet
Hengstveulen (wat grover, bruin) van faust.

Qua lopen durf ik nog niet te zeggen heb ze nog niet los gezien. Waren nog maar een paar uur oud namelijk.

Zelf zou ik wel graag een veulen van deze hengst willen hebben (van mijn merrie dan, een ixion x onedin) Dit voornamelijk vanwege het super karakter, aangezien mijn merrie nogal lastig kan zijn.

Cil_
Berichten: 807
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 11:29

Bedankt voor de reacties zover. Ik wilde Saros gebruiken bij een kleine Goodtimes x Amor x Solaris xx. Voornamelijk om het feit dat hij geeft: front, maat, massa, meegaand karakter en donkere kleur. Wat betreft deze eigenschappen ben ik wel overtuigd, het enige aandachtspunt wordt denk ik de beweging in draf (merrie heeft wel goed achterbeengebruik). Saros is natuurlijk een springengefokte hengst. Ook dacht ik nog aan Flemmingh of Manhattan, ook zij geven fijne brave paarden. Ik weet nog steeds niet wie ik ga kiezen.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 11:36

Cil_ schreef:
Voornamelijk om het feit dat hij geeft: front, maat, massa, meegaand karakter en donkere kleur.


Rosario al bekeken? Wij gaan voor een klant een merrie van hem dekken. Achteraan super; idem vooraan, Rubinstein bloed is makkelijk. Hij fokt eerder massa want dat was voor deze merrie het enige bezwaar: dat ze zelf nogal groot en massief is.
http://www.schockemoehle.com/deutsch/ps ... osario.htm

supertammy

Berichten: 2230
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:52

Een meisje uit mijn klas heeft er 1ntje: genaamd Isaros. Daar rijd ze nu M mee.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers