[VD] jaa ze kan het, Spaanse pas!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

[VD] jaa ze kan het, Spaanse pas!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 08:07

nou ja nog niet helemaal super maar ze doet het wel!! Lachen de spaanse pas!
vanuit stilstaan doet ze het wel goed en als ik naast loop eigenlijk ook wel maar dan 2 passen en weer gewoon. maar hoe kan ik het nu leren onder het zadel?

*


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 13:18

Eerst zorgen dat ze het echt perfect doet als je ernaast loopt. en dan dezelfde commando's onder het zadel gebruiken.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 11:02

Wat onzettend leuk dat ze het kan!! OK dan!

Probeer eerst wat meer stappen te laten doen, als je ernaast loopt. Dus meer dan 2 stapjes.
En als ze het commando dan heel goed ken, dan ga je erop zitten.
Gewoon zonder zadel en met een halstertje, en dan geef je dezelfde commando's.

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 17:16

Mijn haffie kan het nu ook.
Ik ben een paar maanden geleden ermee begonnen. Ik pakte haar been, en haalde hem zachtjes naar voren (niet te ver natuurlijk).
Hierbij zei ik "pas".
Dan beloonde ik haar met een klopje een knuf en soms een brokje.
Na een poosje herhalen (elke dag) hoefde ik alleen nog maar naar haar been te wijzen of ze deed het al. Toen ben ik met een zweepje als "aanwijsstok" begonnen. ik raakte met het handvat van de zweep haar buik aan op de plek waar ik normaal mijn been heb (als ik erop zit duh Tong uitsteken ) .
En dan elke keer "pas" zeggen, en belonen.
vandaag ben ik begonnen met het erop zitten., en dan pas.
Ik zei "pas" en drukte 1 been aan. ze deed het!!! Haha!
Heel netjes, en mooi hoog. Nu ga ik dat een week of wat herhalen, en als ze dat volkomen snapt ga ik mijn benen sneller afwisselen, zodat ze haar benen om de beurt hoog optilt. en dan lopen maar!! Lachen
*lang verhaal*

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:04

knap hoor roowz, opzich een goeie manier, maar sommige dieren zullen het niet begrijpen dat ze het alleen moeten doen als er pas bij gezegt word, als ze dat niet snappen zullen ze het gaan doen als je wilt dat hij gaat lopen enz. , ik denk dat je het het beste kunt doen hoor het hem perfect te leren als je ernaast staat, en daarna 1 iemand erop zetten, en jij bijv. er nog naast. Dan geef je met de zweep een tikje ergens op het voorbeen of waar jij wilt, en dan zeg je pas. Dan zal hij tijdens het rijden ook minder snel in de war kunnen raken.

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:15

Leuk dat ze het kan zeg! Gefeliciteerd! *LOL*


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 19:21

Assiej schreef:
knap hoor roowz, opzich een goeie manier, maar sommige dieren zullen het niet begrijpen dat ze het alleen moeten doen als er pas bij gezegt word, als ze dat niet snappen zullen ze het gaan doen als je wilt dat hij gaat lopen enz. , ik denk dat je het het beste kunt doen hoor het hem perfect te leren als je ernaast staat, en daarna 1 iemand erop zetten, en jij bijv. er nog naast. Dan geef je met de zweep een tikje ergens op het voorbeen of waar jij wilt, en dan zeg je pas. Dan zal hij tijdens het rijden ook minder snel in de war kunnen raken.


ja idd Lachen
ik tikte achter haar been aan, zodat als ik erop zit ik mn been daar aandruk en dan doet ze het (met "pas"erbij )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 19:22

maar dan wel verder naar voren dan waar je normaal je been hebt. en ik druk maar 1 been aan als ik wil dat ze de pas doet..én ik zeg dus pas.
heeft nog geen problemen opgeleverd bij mij, maar je hebt idd wel gelijk Lachen

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:09

haha okee dan Lachen het zou idd wel jammer zijn als hij het ook gaat doen met het rijden.. maar succes iig Lachen

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 17:49

Ik ben met Eli nog steeds een beetje aan het stuntelen met de spaanse pas. Soms gaat het echt goed maar dan heeft hij op een gegeven moment weer een tijdje dat hij er niks van snapt.

Groetjes Viola.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers