Derde keer tweespan--> twee geknapte strengen :s

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Derde keer tweespan--> twee geknapte strengen :s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 21:50

Begin deze avond gingen we dus voor de derde keer met Hisja en Djoek tweespan rijden. De rit was heerlijk, we hebben wat reeën gezien en nog wat dierlijk spul en het weer hadden we natuurlijk ook mee.
De paarden liepen redelijk goed. Hisja was wel aan de luie kant, Djoek deed het meeste werk. Maar verder eigenlijk keurig voor de derde keer

Maar goed, op een gegeven moment, gelukkig dicht bij huis, begint Hisja zich erg schrikachtig te gedragen. Hisja ging dus steeds uitwijken voor dingen(wat weet ik niet Clown Knipoog ), Djoek naar de zijkant drukkend. Hisja wou niet doorlopen, dus geeft de eigenaar hem een tik met de zweep. Hoe het precies ging weet ik niet, het ging erg snel, maar ik denk dat Djoek ook op de zweep reageerde en een sprintje ofzo trok terwijl Hisja gewoon bleef staan. Toen knapten dus beide de strengen van Djoek Boos!
Lekkere kwaliteit... het tuig is deze rit pas voor de derde keer in gebruik..
Gelukkig zag de eigenaar de strengen knappen en kon meteen ingrijpen. Djoek en Hisja stonden vrijwel meteen stil. Maar het was wel schrikken, want stel dat... Scheve mond

De strengen waren geknapt op de plek waar de riem zit, gewoon kats geknapt. Ook was dat borststuk( Verward ) voor een stukje kapotgetrokken, omdat Djoek wel even doorschoot toen de strengen braken.
We hebben met een stevig stuk touw Djoek nog aan de kar vastgemaakt. Gelukkig hoefden we nog maar een paar honderd meter voordat we thuis waren en met rustig stappen ging alles perfect. Maar het was echt wel even schrikken, en daarna natuurlijk woede... Boos!
Onvoorstelbaar dat splinternieuw tuig zo knapt...

Dit was dus weer mijn 'paardenavontuur' voor vandaag, ondanks de afloop is het een erg geslaagde rit geweest OK dan!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:17

Oei, dat mag zeker niet gebeuren Welk merk was het?

Ik heb een keer gehad dat mijn broekriem brak, tuig was toen nog geen maand oud.. Was een ideal tuig, kreeg netjes 2 nieuwe broekriemen, want 2 verschillende gaat niet..

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 22:20

Het merk weet ik zo niet, wel waar het gekocht is en daar hoor ik ook niet de beste dingen over eigenlijk....

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:20

nou lekker dan van dat tuig!
is wel erg slecht als het zo snel knapt!

Maar wel fijn dat het verder wel een fijne rit was!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:48

Scheve mond Dat is helemaal niet leuk om te lezen zeg, dat de strengen er ineens niet meer zijn. Ben je zeker ook wel heel erg blij dat het goed is afgelopen? Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het merk, of de winkel waar het vandaan komt, en gaan jullie er nog mee terug of niet?

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 07:38

Ik ben zeker blij dat het goed is afgelopen. Een geluk dat de paarden ook vrij kalm waren toen we weer stilstonden
Uiteraard gaat de eigenaar met het tuig terug, kijken of hij z'n geld terug kan krijgen. Of een nieuw tuig kan krijgen. Het merk weet ik nog steeds niet, dat zal ik nog eens navragen. De winkel zit in Urk.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 07:52

Tsja Goedkoop is uiteindelijk toch duurkoop. Waarom nou bezuinigen op tuig dat is toch levensgevaarlijk als je je met je aanspanning in 't verkeer begeeft. Ga naar een goede tuigenmaker / verkoper en investeer in een kwalitatief goed tuig dat een levenlang meegaat eventueel koop je iets tweedehands, maar ik vind dit toch wel een beetje onverantwoord.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 10:08

oei zadelmarkt Knipoog
Scheve mond
op goed tuig moet je niet bezuinigen, en goed tuig gaat met goed onderhoud erg lang mee.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 13:01

Ja hallo, boeiend hoeveel geld een tuig heeft gekost. Je hoort niet iets te verkopen dat zo opeens knapt... Boos!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 13:05

tsja weer een minpuntje voor zadelmarkt

ik zou er wel mee terug gaan mischien was het wel een fabrikagefout en krijg je nieuw tuig of je geld terug dat zou wel weer netjes zijn van zadelmarkt en dus weer ene pluspuntje

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:45

ik zou terug gaan en toch kwaad worden op die 'winkeljuffrouw'!!!!!
voor het zelfde geld was het heel wat minder goed afgelopen!!! als dat tuig zelfs een sprintje niet aankan Scheve mond
en hoe goedkoop het ook is: je kan verwachten dat je het iig kan gebruiken waarvoor het bedoeld is!!!!
kortom: ik zou terug gaan!!

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 16:28

Zeker weten terug gaan naar de winkel. En eisen dat je of een nieuw borsttuig, en strengen krijgt. of dat ze het gewoon allemaal gratis maken. Dit mag namelijk met een tuig dat zo nieuw is niet gebeuren. Want als dit was gebeurd tijdens bv galop, of draf. Dan was er zeker weten iets gebeurd zeg..

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 18:49

Nou idd, stel dat...
Een geluk dat het niet gebeurde toen we door een stuk modder reden, anders hadden we vast gezeten Scheve mond

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 19:15

Geen nieuw spul daar vandaan halen maar je geld terug eisen en op zoek gaan naar goede spullen. Van de leerkwaliteit die ze daar verkopen kun je dit gewoon verwachten. Beter nog een tweedehands tuig even op laten knappen door een tuigmaker als aan die rommel van die tent...