vliegendeken vraagjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

vliegendeken vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 17:35

mijn paard gaat rond 1 juni de wei op, maar heeft altijd zo gigantisch last van vliegen.
hij zit nu al helemaal onder en zo heet is het ook weer niet.. hij wordt er gewoon gek van..

nu heb ik zitten denken om een vliegendeken om te doen, maar ik weet niet eens welke ik nodig heb.

gaan ze niet ontzettend zweten onder zon deken?
hij heeft veel last van vliegen rond zijnogen, kan ik dan beter een frontriem gebruiken of zon vliegenmasker.

welke vliegendekens kunnen tegen een stootje? zodatie nog wel lekker kan dollen in de wei en ik niet elke dag bang hoef te zijn dat de deken gesloopt is

hoe laat ik hem wennen aan zon vliegenmasker? zoiets heeftie nog nooit opgehad.. ziet er altijd zo grappig uit.. maar vraag me af of dit fijn is voor het paard..

iemand tips?

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 18:00

Een vliegenamsker werd mijn vriendin laatst uit haar hoofd gepraat. als je zo een ding omdoet en er komen vliegjes onder kunnen zij er weer heel moeilijk onderuit. je kan wel een frontriem gebruiken met van die touwtjes. Voor de rest weet ik niet wat je kan gebruiken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:34

Ik gebruik nu al een frontriem met van die touwtjes. Als het erger wordt met de vliegen krijgt mijn merrie een vliegenpak aan met hele hals. Deze is wit, en als het echt warm is werkt ie ook een beetje als een cooler deken. Ze heeft m vorig jaar de hele zomer op gehad en hij blijft super goed liggen en kan ook tegen een stootje.
Als ik met zo'n masker aan kom gelopen wordt ze al vervelend, dus daar ben ik maar niet aan begonnen.