Ik ook al.....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Reality
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-04-04

Ik ook al.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 07:41

Met veel verwondering heb ik gister het verhaal gelezen dat hier op bokt is geplaatst door Supersmurf. Ik herkende mezelf erin, en hoe.

Al járen ben ik bezig met eten en alles wat daar mee te maken heeft. Als ik mijn dagboeken teruglees, denk ik: Wat heb je jezelf aangedaan, hoe kon je zoiets doen.
Maar in plaats van er mee te stoppen, ga ik nog steeds door. Ik kan er niet mee stoppen.

Ik walg van mijn lichaam, als ik in de spiegel kijk, zie ik niets van wat een mooie vrouw zal moeten hebben. Ik zie alleen een ellendig verschijnsel, met een enorm lichaam. Dik, vet.

Wanneer ik ben begonnen met lijnen en alles wat daar mee te maken heeft weet ik niet meer precies. Maar het is in ieder geval al een aantal jaren geleden. Ik wilde altijd al dunner zijn.
Soms was ik het gewoon zo zat dat ik besloot te stoppen met eten. Met als gevolg dat ik wel eens ben flauwgevallen. Gelukkig was ik toen alleen thuis, want anders zou iedereen toch maar allerlei vragen gaan stellen waarop ik geen antwoord kon geven.

Er waren dagen dat ook ik maar één appel at, en heel veel water dronk. Maar daarna kwam ik weer in de verleiding en at toch wat.
En dat immense schuldgevoel, god wat doet dát pijn. Het gevoel dat je niks kunt volhouden, dat je overal te slecht voor bent. Ik wil dat niet meer.

Het is alsof ik me voor mezelf moet bewijzen, lijnen om nog iets te kunnen. En als ik zie dat er weer wat kilootjes vanaf zijn ben ik dolblij! Maar meteen denk ik weer dat het weer mis zal gaan, dat er weer wat aan komt. Doodsbang ben ik om op die weegschaal te staan. Elke keer weer bang zijn om aangekomen te zijn, het is een marteling.
Maar het moet, want ik wil het niet langer zo, dit lichaam hoort niet bij mij, ik ben niet zo. Eigenlijk weet ik niet waarom ik dit hier vertel. Misschien omdat het hier veiliger is, omdat mensen niet weten wie ik ben. Want stel dat mijn familie of vrienden erachter zouden komen, ze zouden me wel gestoord vinden.

Ik weet dus niet meer wat ik er mee aan moet. Ik heb gelezen dat er meerdere mensen hier zijn die zo’n probleem hebben. Maar wat moet ik doen? Scheve mond


RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 07:51

jee reality, het lijkt wel dat je een vorm heb van anexoria, maar ik weet zeker dat je geen lelijke persoon bent. misschien kun je bellen naar stichtig anexoria& bolumia..
Het lijkt erg zwak wat ik zeg maar ik vind het moeilijk om mijn ideen en gevoelens te verwoorden.. maar iig sterkte Ach gut

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 08:01

ja, maar zo erg kun je toch niet zijn? niemand is de beste, iedereen is even veel!

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 08:03

precies, niemand is minder dan iemand.. iedereen is gelijk hoe dan ook!! Iedereen heeft gebreken.. ik ben doof, maar ik zou nooit horend willen zijn *buiten muziek kunnen horen!*

Reality
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 08:05

Dat weet ik, maar toch. Ik voel me altijd minder dan anderen, dat heb ik altijd al gehad. En ik probeer dus om ook zo goed te zijn (ik weet het klinkt stom maar het is zo).

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 08:06

Het is niet stom, wees positief!! je kan het!

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:36

Ik herken mezelf ook in jouw verhaal en dus ook dat van Supersmurf... Scheve mond Ik heb 2 maanden niet gegeten (okee, per dag 4 mandarijnen) en ben toen iets van 14 kilo afgevallen. Helaas voor mij (dat vond ik toen) had mn moeder me door en die heeft me zeg maar gedwongen om weer te gaan eten... Elke maaltijd zat ze bij me, ze nam er zelfs vrij voor! ook school had ze ingelicht en ik moest dus bij de leraren zitten om te eten Boos!. Gelukkig eet ik nu weer normaal, maar ik kan ook geen mooie vrouw zien als ik in de spiegel kijk. Altijd is het maar het idee dat ik dik en lelijk ben, moddervette benen... je kent het waarschijnlijk wel. Ik eet nu heel regelmatig, 's morgens twee boterhammen, 's middags 2 boterhammen en 's avonds gewoon warm. Geloof me, ik ben natuurlijk wel aangekomen, maar mn gewicht is nu stabiel. Mijdt de weegschaal en de spiegel, pak wat vaker de fiets of ga lekker sporten. Bij mij heeft het iig gewerkt! Succes in ieder geval!

Der Ellmauer Dancing Queen

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:41

Ik denk dat je hulp moet gaan zoeken. De eerste stap heb je eigenlijk al gezet, en dat is dat je hier je verhaal hebt neergezet..
Dit ga je niet alleen redden meis.. Kop op!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Reality
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 13:21

Maar kijk, dat is het nou net. Ik denk dat als ik hulp ga zoeken dat ze me toch maar een aansteller vinden. Ik denk niet dat ze het begrijpen. Scheve mond

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 13:24

Waarom?? Nee je stelt je niet aan, je hebt een probleem waar je mee zit, en daar moet je aan geholpen worden. Zo is het toch ook niet te doen??
Ik denk ook zeker niet dat je de enige bent met dit probleem, kom op geef jezelf een schop onder je kont en maak een afspraak bij je huisarts, die mensen zijne ervoor opgeleid en kunnen je heel goed helpen!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 13:24

Onzin, wie hulp zoekt heeft pas lef!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 13:59

Het is absoluut geen oplossing om je waardigheid aan wel of niet eten op te hangen. Sterker nog: dat is iets wat je NOOIT waar kunt maken en daarom eigenlijke en beetje dom.
Eten is namelijk een levensbehoefte. Dat heeft iedereen nodig. Op dit moment kun je juist trots zijn op het wél eten, maar da's wel een beetje krom.
En waarom zouden mensen het niet begrijpen? Wat zouden ze dan niet begrijpen? Goed, waarom je het doet kan ik ook niet begrijpen, maar ik ben zo iemand die de hele dag door kan eten. Wil dat dan zeggen dat ik niet begrijp dat je met jezelf in de knoop zit? Misschien wel, misschien niet, maar ik ben toch ook geen professionele hulpverlener? Die mensen zitten dagelijks tussen de anorexia-patiënten en hebben daar behoorlijk wat ervaring mee. Of ze je nou begrijpen of niet heeft er denk ik niet eens zoveel mee te maken, als ze jou maar kunnen helpen je beter te voelen en trots te kunnen/durven zijn op pietluttigheden. Geloof me: er bestaat niets leukers!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Reality
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 16:14

Waarom ik niet eet? Simpelweg omdat ik mezelf veel te dik vind, ik wálg van mijn lichaam. Dat klinkt misschien heel raar, maar het is gewoon zo.

En misschien kunnen ze me inderdaad wel helpen. Ik zal er nog eens goed over nadenken......

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 16:45

Ze kunnen je zeker weten helpen, en dat zullen ze zeker doen, als jij daar voor open staat. Dat je zelf inziet dat het niet meer goed gaat, is al een grote stap, want dat moeilijk toe te geven tegenover jezelf. Je hebt nu het gevoel dat je bijna de enige bent in deze situatie, en je bent bang dat mensen en hulpverleners je raar zullen vinden. Maar als je de stap neemt om hulp te zoeken, zul je zien dat niet zo is, dat er mensen zijn die precies hetzelfde meemaken, en die je begrijpen. En mensen die je graag willen en kunnen helpen. Want geloof me, als ik je verhaal zo lees heb je dat wel nodig, ik denk niet dat je er zelf uit komt. En hoe eerder je hulp zoekt, hoe beter, en hoe eerder en makkelijker je er vanaf komt. Ga niet afwachten tot het steeds erger wordt, en je straks helemaal vast zit, maar ga er nu aan werken.

Als je meer wilt weten over de hulpverlening zelf kun je me wel pb'en. Mag ik vragen hoe oud je bent?

Succes meid, je verdiend het om gewoon gelukkig te zijn met jezelf, dus gun dat jezelf, en ga hieraan werken. Lachen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:03

Eten is daarvoor niet de oplossing Knipoog
Je víndt jezelf dik, maar dat wil nog niet zeggen dat je het BENT.
Een manier om af te vallen is een dieet volgen (bepaalde dingen juist wel of juist niet eten, maar iig éten), sporten oid.
Let er wel op dat spiermassa meer weegt dan vet. Dus in sommige gevallen is het gunstiger om vet te hebben, qua gewicht dan. Het moge duidelijk zijn dat té veel vet ongezond is, maar wist je ook dat te weinig ook ongezond is?
En walgen van je lichaam is nooit goed, dan ben je niet meer objectief totdat je je ideaalbeeld hebt bereikt, en dat is in vrijwel alle gevallen onmogelijk.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 19:22

Even een kleine correctie; Supersmurf had volgens mij NIET een eetprobleem omdat ze zichzelf te dik vond.

17 mensen vinden dit leuk

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:32

juistem wennie.. Ik eet idd niet niet (:D) omdat ik mezelf te dik vind.. Ik eet niet omdat ik het leven niet zo rooskleurig in zie..
Maar.. ik moet wel toegeven dat ik mezelf absoluut te dik vind.. En ook nu heb ik weer een schuldgevoel omdat ik net wat nootjes heb gehad en ook al een stroopwafel..

Maar ik vind het wel heel fijn om te lezen dat meer mensen dit probleem hebben! Ben blij dat ik niet de enige ben en dat ik dus in zekere zin niet 'raar'ben. Ik snap natuurlijk ook wel dat het niet goed is en we dus wat dat betreft juist níet helemaal gezond zijn, maar het voelt alsof je de enige bent in de hele wereld.. En dat je je aantstelt..

en reality, ook ik weet niet wat ik hiermee aan moet.. ik weet dat het antwoord heel simpel is; hulp vragen, maar zo makkelijk lígt het niet! Voor mijn gevoel stel ik me ontzettend aan en val ik anderen alleen maar lastig als ik dit vertel.. Zo ís het niet, dat weet ikheel goed, maar zo vóelt het wel!

en wat jij zegtl dat gevoel niets vast te kunnen houden, overal te slecht voor zijn.. dat gevoel heb ik ook heel erg sterk.. Dat is ook de reden dat ik me zo schuldig voel als ik tóch toegegeven heb aan die stomme drang naar eten.. Het gevoel van falen, nergens voor dienen, niets kunnen..

Onderschriftloos :Y)

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:08

en over dát gevoel moet je je heen proberen te zetten! Ik ken het ook wel natuurlijk (duh, het is imo iets psychisch wat er niet meer uit gaat), maar het kán wel als je wil. Je moet jezelf afvragen waarom je die stroopwafel en nootjes pakt?! simpel, je bloedsuiker is laag en je hebt honger, je voelt je slap! neem in godsnaam een appel, al neem je er 5... je eet íets en je hebt geen schuldgevoel.... Ik vind het persoonlijk knapper van mezelf als ik een dag alleen maar verantwoorde dingen eet dan wanneer ik een hele dag niets eet... Probeer je daarop te richten... dat is makkelijker vol te houden dan niet eten!!!

Der Ellmauer Dancing Queen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Avelienvd, diemth, Dominique_96, DoretteK, Esther, Hootje, lauralarissa, LouLi, LWDaisy, Nescio18, Pferdchen, Pinacolada, ReadTheRulez, Rosa_, Sterrendief, Xayah, xSannee, zuperzmoker en 67 bezoekers