Ik heb een nieuwe hobby!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Ik heb een nieuwe hobby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 11:13

Gister ben ik met een stelletje onverlaten bij Loosdrecht wezen zeilen en ja... nu ben ik verslaafd. Ik heb er geen tijd noch geld voor, maar... IK WIL ZEILEN! Het is zo ongelofelijk gaaaaaaf!
En het leuke is nog dat ik het heel goed deed *trots*. 't Was maar een Valkje en er was nauwelijks wind, maar ik zat echt prinsheerlijk aan het roer lekker heen en weer te zeilen en toen ik in de auto terug naar huis zat wist ik het HEEL zeker: ik heb een nieuwe hobby. Ik ga zeilen! 't Is echt eindeloos.
Maar ja, wat een geld kost dat Scheve mond *slik* En ik wil al heel erg veel van mijn salaris: paard, auto, huisje en nu ook nog een boot. 't Kan allemaal niet, maar goed, af en toe een beetje zeilen moet kunnen, toch?
Ik ben echt helemaal blij, het is zo ongelofelijk gaaaaf! Haha!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 11:15

Gaaf ja, voor mij 1x is al genoeg, ben dan al uitgekeken daarop Haha!.. maar ja mssn kun je es meegaan met me pa Haha! die heeft een catamaran, maar heeft nog geen reisgezelschap Tong uitsteken

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 11:22

hmmms.... zeilen is inderdaad een vrij prijzige hobby. Ik vind het ook heerlijk en deed het jarenlang bij scouting. Aangezien ik daar gestopt ben met leiding geven ben ik dus ook gestopt met zeilen. Nu roei ik 2x per week en dat is ook echt heerlijk! En ook beter betaalbaar! Ach... zolang ik maar op het water kan zijn... Lachen

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 11:30

Zeilen is in 1 woord GEWELDIG!!
Gelukkig zijn mijn ouders er ook verslaafd aan!

NU ga ik jullie even jaloers maken Nagelbijten / Gniffelen:
Komende zomervakantie ga ik met mn ouder mee een week zeilen in griekenland!! (hebben we al 2x eerder gedaan), op een heeel grote boot (zo'n 50 voet ofzo, is iets van 15 meter! Wow!) met ons 4en en vrienden van ons, lekker op die boot, heeeeerlijk over de ionische zee varen! Ik heb er nu al zin in Vork

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:04

Leuk joh maar het gaat bij mij gauw vervelen! Ik moet altijd iets nieuws hebben.. geen probleem bij de paarden Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:10

De Kaag is nog leuker. Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:57

echt zeilen.........nog nooit gedaan. op het water zijn vind ik wel heerlijk maar ja dat zegt nog niets..............wil wel 'ns een keer mee met iemand voor de fun

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 15:21

Kunnen we geen zeilmeeting houden? Vond het erg leuk, weet nu hoe je zo'n boot moet optuigen en hoe je moet zeilen, maar dat zegt nog niks eigenlijk Haha! Maar, ik denk niet dat in de rietkragen zeil, dat had ik anders gister wel gedaan.
MC: hij heeft een catamaran en kan niemand vinden die met 'm mee wil zeilen? Of woon je in een gigantische uithoek? Ik ken genoeg mensen die bij het woord catamaran al gaan kwijlen en totaal de weg kwijt raken (geestelijk dan). Kan me voorstellen dat dat echt heel erg tof is.
Kwam trouwens net tot de ontdekking dat ik wel een beetje verbrand ben (rood neusje Tong uitsteken )

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:44

Wij hebben ook een catamaran, een Hobie Cat 16. Persoonlijk vind ik het leuker om op een Valkje of zoiets dergelijks te varen, dat is gewoon relaxter. Op een cat is het behoorlijk afzien.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:57

Zeilen zit eigenlijk bij ons in de familie (aan mn moederskant). Ik zelf doe het eigenlijk zelden, maar mijn neef en oom doen het. En mijn andere oom heeft een bedrijf en hij verhuurd oa zeilboten.

zal ik even voor je slijmen Knipoog

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 18:09

Mijn broertje zeilt sinds kort ook en hij heeft dit weekend een bootje gekregen, een Flying Arrow Verward
Best een leuk bootje en voor iets van € 500,-

Mijn ex-vriendje was ook een zeiler. We zijn een keer met een grote boot op het Ijsselmeer en de Waddenzee gaan varen. Daar kon je ook op slapen.....heel relaxed! Ik kan het zelf alleen niet Schijnheilig

Lisetje

Berichten: 1591
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 18:20

Wij zijn lekker lui en hebben een bootje van 8 meter maar wel met moter:P
Dus geen zeilboot Knipoog
Maar ondanks dat is het heerlijk.
Ben 14 jaar maar stuur al wel Knipoog
We hebben hem nog geen jaar maar ook ik ben al verkocht om heerlijk op het water te zijn.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 18:26

Heb ook wel eens op een motorboot gevaren en da's idd redelijk cool. Maar echt NIETS kan tippen aan zeilen. 't Water, de wind en je boot. Geweldig! Da's zo anders dan een motorboot.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 18:32

Als het mooi weer is, dan is het erg fijn om te doen. Ik ben ook wel eens samen met m'n vader ergens in december ofzo hoog aan de wind naar Engeland gebuffeld. Dan is het aankomen echt een heel stuk leuker dan het zeilen zelf... Lijkt heel romantisch enzo (nou ja, samen met m'n vader Haha! ), door weer en wind blablabla, maar het is gewoon afzien dan!

Ik kan er verder niet warm of koud van worden, beetje net als autorijden ofzo. Maar dat komt denk ik ook omdat het voor mij eigenlijk normaal is, mijn vader heeft altijd een boot gehad en woont daar ook al meer dan 10 jaar op. Dus naar mijn vader gaan betekent naar de boot gaan en meestal zeilen.

De boot (en mijn vader) zijn nu in Spanje/Portugal, dat is het betere werk! Cool

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 18:41


Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:04

super is dat he!?
Wij hebben tot een aantal jaar geleden altijd een boot gehad, waaronder een zeilbootje... erug verslafend! In zeeland is het echt het einde!
SUper heelrijk op het water, zonnetje windje... ZUCHT als ik dit weer zo hoor!
Maar voor een zielmeeting ben ik zeker in!! Haha!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:45

En je komt nieteens even hallo zeggen hier? *snik* ik ben gekwetst Tong uitsteken
maar...zeil ze Tong uitsteken ik heb het nog nooit gedaan..

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:40

Op het water *droom* ..we hebben een motorboot gehad.. Zo'n eentje waar je op kon slapen.. Helaas moesten we die verkopen toen we gingen verhuizen ( wegens te weinig tijd) maar ik mis het nog wel eens...