Hoe aan wassen laten wennen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Hoe aan wassen laten wennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 14:08

Mijn fjord ging eerst de spuitplaats niet in nu gaat dat super ik kan haar vast zetten poetsen de kraan heel zachtjes laten lopen en spuiten naar de muur achter haar maar zodra ik haar benen wil afspuiten of haar wil wassen gaat ze trappen naar achteren schiet ze naar voren(bijna paal eruit) enz enz hoe kan ik haar op een rustige manier toch afspuiten enzo?
Alvast bedankt!
Renske

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25


Frances

Berichten: 4749
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 14:18

ik zou graag willen weten hoe je haar dan zover hebt gekregen dat ze de spuitplaats inging?

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 14:27

Om te beginnen: Zet haar dan niet vast in de spuitplaats. Ze kan die paal over zich heen trekken en daar blessures of wat dan ook aan overhouden. Laat iemand die dat durft je pony vasthouden. Zet de kraan heel zachtjes aan en spuit haar hoefjes af. Als dat goed gaat, doe je ok de onderbenen. Dan steeds verder. Als haar benen goed gaan, probeer je de schouders voor en zo steeds verder. Beloon haar elke keer goed als ze braaf is, zorg dat ze je gaat vertrouwen! Zorg dat de slang echt heel zachtjes loopt en denk natuurlijk wel om je eigen veiligheid! Succes!

    Zolang je maar jezelf was, jezelf bent, jezelf blijft.
    Voor altijd.

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 14:42

XjolitaX:Had eens tijd over ben in de wasplaats gaan zitten met een krukje en een boek en heb net zolang gwacht(1 uur en 3 kwartier!!!) tot zer erin kwam!

LoveJess:Dank je wel ga het meteen proberen vanmiddag! maar het probleem is dat als ze iets niet wil of eng vind ze hem gewoon smeert en het is een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele sterke fjord dus die kan je niet tegnhouden als ze iets echt niet wil!

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 14:46

en als je met warm water wast? mijn pony gaat ook flippen bij water mar als t warm is vindt ze t niet zo erg.

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 14:47

Das goeie niet eens aan gedacht :S :S

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25

Frances

Berichten: 4749
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 14:49

kun je niet proberen om een klein beetje lauw water op je hand te doen(niet te veel,beetje vochtig is eerste keer genoeg) dan kraan uitzetten en dan voor haar neus houden en als ze het toelaat een beetje over haar nek wrijven en als het goed gaat steets beetje meer water gebruiken en zo kan ze dan mischien over haar angst heen komen en dan kun je weer proberen haar benen af te spuiten. als dit niet werkt kun je mischien een join up doen en in het midden aar je staat een emmer water neer te zetten en als ze naar je toe komt en je volgt probern wat water op haar been te doen zonder dat je haar vasthoud zodat hij anders gewoon weg kan lopen en je zelf veilig bent. en als hij wegloopt gewoon opnieuw een join up doen totdat ze het toelaat omdat ze niet meer wil lopen en als ze dat toe laat meteen stoppen en belonen en de volgende keer weer proberen en steets wat verder gaan en uiteindelijk op de spuitplaats proberen(als je dit gaat doen moet je er wel goed de tijd voor nemen anders heeft het geen zin.)veel succes

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 15:04

Dat vind ze niet eng spons enzo ook niet!

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 15:24

Anouar was er eerst ook bang voor. Toen heb ik hem elke dag op de wasplaats gezet en ging dan alleen z'n hoeven natmaken en een beetje schoonmaken met het borsteltje van de hoevekrabber. Hier voelt hij niet zoveel van en na een tijdje kon ik steeds verder omhoog. Nu kan ik heb helemaal nat maken.

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:02

Anouar15 schreef:
Anouar was er eerst ook bang voor. Toen heb ik hem elke dag op de wasplaats gezet en ging dan alleen z'n hoeven natmaken en een beetje schoonmaken met het borsteltje van de hoevekrabber. Hier voelt hij niet zoveel van en na een tijdje kon ik steeds verder omhoog. Nu kan ik heb helemaal nat maken.

Zo zou ik het ook doen

kerstmuts wat je niet accepteren kan,
Maar accepteer wat je niet veranderen kan.

[ITP] Strandshoot door SSDesign

jufloontje

Berichten: 683
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:48

Een nieuw jong paard was ik altijd voor het eerst in de zomer als het lekker warm is. Dan houd ik ze gewoon vast en dan in mijn andere hand de slang en begin dan rustig bij de hoeven en dan steeds verder omhoog. Soms springen ze dan in het begin wat rond, maar vinden het met warm weer al snel erg lekker!!

Zo heb ik mijn bonte paard dit weekend ook voor het eerst gewassen. het was hier erg warm en hij was erg vies Bloos
Had nog nooit iets bij hem gedaan, ook geen beentjes ofzo, maar ging gelijk goed!! Hij spring 2 keer weg, maar hetb de straal er gewoon opgehouden en toen vond hij het prima. Vond het wel kanp van hem dat ik hem gelijk helemaal mocht wassen, zelfs zijn staart!!

07-06-07 is mijn kanjer Joost geboren!! Inmiddels alweer 1 jaar!!
En laten we Nevland uiteraard niet vergeten, nog zo'n stoere bink! Lachen

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 10:06

Misschien is het ook een idee hem af te leiden met wat lekkers...

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram


nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 14:15

Het is een beetje gelukt gewoon ergens anders naar kijken met haar praten en steeds meer de spuit erop dus nog paar keer oefenen en dan is et Super! BEDANKT ALLEMAAL!

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers