Paard wil absoluut niet stilstaan bij buitenrit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: Belgiƫ

Paard wil absoluut niet stilstaan bij buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 22:55

Montana heeft de laatste tijd de slechte gewoonte om tijdens een buitenrit niet stil te willen staan. Dit doet ze vooral als ik met andere paarden weg ben. Van het moment ik ze stilzet gaat ze achteruit gaan en echt wel omhoog gaan. En dan pakt ze haar bit vast en stapt zo toch vooruit en negeerd dus eigenlijk alles wat ik vraag aan haar Scheve mond . Nu heb ik dus zitten oefenen met altijd maar korte tijden en dan steeds goed belonen en zo langer en langer maar dit wil maar echt niet lukken. Wanneer ik dus met een ander paard meeben, en zij moet effe stilstaan of mag niet op kop begint ze gewoonweg moeilijk te doen.
Iemand een idee wat ik hiertegen kan doen?

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 23:41

ik heb hetzelfe probleem.gewoom diep zitten,en ophoudingen maken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 13:08

inderdaad,diep zitten.
als ze wel netjes blijft staan,belonen,en toestaan.
ik rijd nu net 2 weken op een jong paard die dat ook moeilijk vind.
Als ik wil stilstaan,moet hij gewoon onmiddelijk luisteren.Dan kan je beter een keer hard trekken,zodat hij weet waar hij aan toe is.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 13:38

ik heb daar soms ook last van, als ze dan niet wil doet ze idd alsof ze omhoog gaat komen en zwaait met d'r hoofd enzo. wat bij mij de beste oplossing is, is achteruit zetten, hoe rot dat ook is op het asfalt. in de bak doe ik dat namelijk ook, en omdat ik dat op de weg niet deed (niet durfde) liep ze er vrolijk doorheen en leerde zichzelf dat aan.