Halve waarheid verteld!! over mijn paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Halve waarheid verteld!! over mijn paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 09:46

Gisteravond moest ik werken op de manege. Ik had mijn paard wel voor staan, want nadat ik klaar was wou ik nog gaan rijden. Een oudere vrouw moest op wb maar had niet door dat ze die moest opzadelen. Dus van mij mocht ze op Wouter. Ik ging even kijken bij de bak of het goed ging. Dat ging het.
Toen kwamen de instructrice en andere mensen in gesprek onder andere over buiten rijden, wat mijn paard niet kan. Nou hoorde ik dus ff waarom mijn pard was verkocht bij de vorige eigenaar! Omdat ze niet goed met hem kon buitenrijden, dus het probleem zit er al veeeel langer in. Des te moeilijker om het eruit te krijgen.

Ik baal hier heel erg van! En mensen maar zeggen dat wil eruit maar misschien heeft hij z'n hele leven dit probleem al!!

sandra

natasja
Berichten: 237
Geregistreerd: 01-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 10:07

ja het is niet leuk dat je het altlijd achteraf moet horen!!!! en ik denk ook wel dat je het nu moeilijker uit krijgt omdat hij/zij het al altijd heeft gehad.
mijn vorige pony was heel erg bang voor de hoefsmid, omdat ze vroeger door die zelfde hoefsmid in elkaar is geslagen door middel van een bezem!!! echt erg maar toen trof ik een andere hoefsmid die elke dag even 10 min. met mijn pony ging oefen en hij kreeg het voor elkaar!!!!!!! echt heel erg aardig.
maar ik wens je veel succes verder met je paard en hopen dat het toch beter wordt

groetjes elise Party!!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 11:50

maar..heb jij er ook naar gevraagd??

Suusje1986

Berichten: 1153
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 12:08

Hoezo kun je niet met je paard buitenrijden dan?
Wel heel vervelend voor je dat je dit niet wist toen je hem kocht. Ik weet niet wat het probleem is, maar ik denk dat je met veel tijd en geduld een heel eind kunt komen hoor

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 12:27

MIJn paard kan niet naar buiten omdat niemand hem houdt, en hij loopt in de sloot. Jah, m'n ouders hebben er nog een gesprek over gehad. En demensen van de manege zeiden dat is probleem pas is ontstaan op de manege!!! Niet dus

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 12:35

ieder paard kan buitenrijden hoor! ik hem een staker die in paniek van de paden afrent, dwars tussen de bomen door, of de sloot in, of voor auto's langs over straat terug naar huis, en ik rij ook gewoon buiten.
samen met iemand op de fiets, of met een braaf paard, maar echt ieder paard kan buitenrijden hoor, t ene paard is buiten alleen wat makkelijker dan het andere.

maar had je wel gevraagd of je buiten kon rijden met dat paard?
zo hebben wij nml een braaf paard voor mn moeder gekocht, is in de bak idd superbraaf, maar als je alleen naar buiten wil draait ze steeds om en loopt dan terug naar huis, incl wat steigeren enzo
ik ging er gewoon mee buitenrijden, wist niet dat ze dat deed, en ik kon er een hele tijd in mn eentje mee naar buiten, toen de vorige eigenaresse dat hoorde was ze verbaasd, dat kon met dat paard helemaal niet! en toen mn moeder het ging proberen ging t paard alleen maar klieren en terug naar huis lopen

dus t ligt voor een deel ook aan de ruiter.... en wij hadden er niet naar gevraagd, alleen of ze verkeersmak is, ja dat was ze, mag ook wel voor een 16 jarig paard Haha! dat ze niet alleen naar 't bos kon wisten we dus niet, maar daar hadden we ook niet naar gevraagd.

inmiddels kan mn moeder er samen met mij en mn andere paard gewoon mee buitenrijden, dus waar een wil is, is een weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 16:01

poeh, ik reed ook ooit een paard die een ongelofelijke klier was met buitenrijden .. toen ben ik met oogkleppen gaan rijden in het bos!!
en het ging Perfect!!! blijven proberen iig

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 16:06

Als ik zo in je profiel lees, blijkt dat Wouter zowieso al niet te houden was en zelfs gevaarlijk voor de ruiters in de les. Ik kan me voorstellen dat ie buiten dan helemaal niet te hanteren is en dat je op de hoogte was van zijn sterkte en lastige gedrag.

Misschien zie ik het verkeerd anders succes!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 16:13

Hij lijkt wel een beetje op mn ex- huurpaard. Heette ook Wouter en was ook een Haflinger. Was een echte piepmiep buiten. Scheve mond Ook ik eindigde een keer met hem in de sloot.
Kun je niet met een ervaren paard mee naar buiten gaan?
In ieder geval heel veel succes.

mistral1209

Berichten: 36
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:00

HEY IK KEN DAT VERHAAL.MIJN PAARD HEEFT EEN ONGELUK GEHAD IN DE TRAAILER TOEN ZE KLEIN WAS EN WILT DAAROM NIET DE TRAAILER IN WIST IK OOK NIET.........ZE IS OOK MISHANDELD GEWEEST EN DAT WIST IK OOK NIET EN IK HEB HAAR NU EEN JAAR EN IK BEN TROTS OP HAAR HET GAAT NU HEEL GOED OMDAT IK VEEL TIJD EN VERTROUWEN IN HAAR HEB GESTOKEN EN NU GAAT HET ECHT PERFECT AF EN TOE IS HET NOG MOEILIJK MAAR GEEF HET TIJD DAN KOMT HET GOED SUC6 OK dan!

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 15:46

Bedankt voor jullie reaties!

Jah ik wist dat Wouter sterk was enz. Maar bij mij is hij dat alleen buiten. En omdat ik nou hoorde dat het er langer inzit zal het ook wel langer duren voordat het eruit is!! En op de manier hoe ik op de manege behandelt word, geven ze mij de schuld!! Boos!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:10

gewoon veel geduld hebben en na een tijdje gaat het vast wel lukken!!!
En niks aantrekken van die mafkezen die vinden dat het jouw schuld is, gewoon lekker je eigen ding doen
!!
Je hebt inmiddels al bewezen dat je wouter binnen wel aankan, en wat ik heb gelezen, ook in je profiel, was dat verder ook niemand gelukt!!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 17:19

Citaat:
IK KEN DAT VERHAAL.MIJN PAARD HEEFT EEN ONGELUK GEHAD IN DE TRAAILER TOEN ZE KLEIN WAS EN WILT DAAROM NIET DE TRAAILER IN WIST IK OOK NIET.........ZE IS OOK MISHANDELD GEWEEST EN DAT WIST IK OOK NIET EN IK HEB HAAR NU EEN JAAR EN IK BEN TROTS OP HAAR HET GAAT NU HEEL GOED OMDAT IK VEEL TIJD EN VERTROUWEN IN HAAR HEB GESTOKEN EN NU GAAT HET ECHT PERFECT AF EN TOE IS HET NOG MOEILIJK MAAR GEEF HET TIJD DAN KOMT HET GOED SUC6

kan je mischien ook in normale letters typen??

Maar, beteje raar dat je er nu pas achterkomt, heb je nooit eerder op je paard buiten gereden voor je dit hoorde??
maar iig kan je beter anders met een ouder/ervaren paard buiten gaan rijden, zodat hij eraan went

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 21:25

Met een oud/ ervaren paard erbij helpt nix. Ook niet als je er een groep bij doet hij rent overal doorheen!

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 13:33

Jeetje Sandra, dit valt me tegen van je. Je wist hoe Wouter was en ik ben wel eens mee geweest op buitenrit toen Wouter er net was. Hij kon toen mee naar buiten, was wel druk, maar in het begin zeker niet gevaarlijk. Doordat hij vaak succes heeft gehad met leskinderen is het erger geworden. Je kende Wouter door en door toen je hem kocht dus ik vind het een beetje flauw om nu dit soort berichten te posten. Je schrijft dat jij de schuld krijgt, waar haal je dat ineens vandaan? Toevallig stond ik bij het gesprekje over Wouter en er is geen verkeerd woord over jou gevallen. Je zei zelf nog dat het je niks uit maakte dat je niet met hem naar buiten kon toen ik vroeg of je dat niet vervelend vond. Maakte je niks uit, je vond het in de ba ook leuk. Ik dacht toen nog, fijn voor Wouter dat ie een baasje heeft die dit zo accepteert......
Jammer dat je er nu zo over denkt.
Cindy en Spetter

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:33

Kijk, een andere kant van het verhaal Lachen

Eerlijk gezegt kan ik me niet voorstellen dat je niet op de hoogte was hiervan als dit al langer speelde. Je koopt een paard, je krijgt info, je probeerd zo'n dier uit. Dan komt er mijn inziens vanzelf wel een keer naar boven hoe hij buiten is. Plus dat je het echt wel gemerkt had wanneer je voor het eerst met hem naar buiten ging, en dat is zo te lezen niet het geval. Want dan had je geweten dat er bij jou niets gebeurd kon zijn... En dat het dus langer speelde.

Zie trouwens in je profiel staan dat het meisje dat bhem leasde ermee stopte omdat ze hem niet meer aankon en jij niet met hem naar buiten kon vanwege zijn gedrag. Dan vraag ik me toch af hoe het komt dat je niet wist dat dit al lang gaande was...

Wat die verkoop aan de manege betreft: als iemand gewoon recreatief wilt rijden is een iets drukke pony al 'niet geschikt om buiten te rijden'. Met Guus kan ik prima een blokje om gaan, maar daar zit teveel pit in voor de recreanten. Ik vind het dus niet bepaald reeel om te zeggen dat hij bij hen ook al niet naar buiten kon...

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 21:36

Het gaat me er helemaal niet zo erg om dat ik neit kan buiten rijden!!
Maar dat ik dacht dat het nog maar zo'n 2 jaar aan de gang was terwijl ik langer blijkt te zijn.
En jah ik wist dat hij niet goed was buiten, maar niet echt de reden, als die erachter zit. Nou kan ik misschien gaan uitzoeken of er nooit iets is gebeurt.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 21:38

Ik hoop toch niet dat je de vorige eigenaren wilt gaan bellen oid... Ik zie echt niet in wat voor verschil het maakt. Of dat ie het 2 jaar (kan dat geen 'pas' noemen eerlijk gezegt), 4 jaar, of 20 jaar doet, het resultaat is hetzelfde. En dat er iets is gebeurd is is ook duidelijk... Maakt imo weinig uit of dat het een ongeluk geweest is of gewoon een te lieve ruiter...

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 21:46

Tuurlijk wel misschien is er idd wel een ongeluk gebeurt. (zal wel niet maar tog) Dan heeft hij misschien trauma's
Zo reed ik' es op eenpaard bij ponykamp toe er een tractor aankwam sprong hij omhoog, wat bleek hij was achterna gezeten door een boze boer. Je weet maar nooit
Ik ga eerst met de fokker praten en gewoon nog steeds met hem oefenen. Heus niet ineens de ouwe eigenaren opbellen!!!

natasja
Berichten: 237
Geregistreerd: 01-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 22:30

ik wens je heel veel succes en gewoon blijven oefen! hij moet je echt gaan vertrouwen, en je moet je paard door en door kennen (ook andersom) gewoon blijven doorzetten hoor hij moet wel weten wie de baas is!! consequent blijven!! heeeeeel veeeeeel succes

groetjes elise Party!!

nienkefandeg
Berichten: 92
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: t noordn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:17

wouterpaard schreef:
Met een oud/ ervaren paard erbij helpt nix. Ook niet als je er een groep bij doet hij rent overal doorheen!


Erg flauw Sandra dat je je zo uitlaat over Wouter, de manege en de mensen erom heen. Wouter hebben we van een meisje gekocht die er alles meekon. En ook op de manege kon iedereen er alles mee. Hij heeft ook aan het examen ruiterbewijs meegedaan!!!! Daar moet een paard echt braaf voor zijn hoor! Hij heeft echter streken ontwikkeld! Dat is ook een reden waarom wij hem wilden verkopen. Op de manege is geen tijd om zo'n paardje weer tot de orde te roepen. Je wist waar je aan begon! We hebben ook gezegd dat we je wilden helpen, dan moest je er maar om vragen. Heb je tot op heden niet gedaan. We hebben ook beloofd dat we zouden helpen met de verkoop als het niets zou worden! Maar wat is er de afgelopen tijd gebeurd? Je bent zelf met hem aan de slag gegaan, ook buiten en jij bent bang geworden. Dat is voor Wouter precies wat hij niet nodig heeft. je moet de baas zijn en dat ook overbrengen. Nu is hij stok en stokverwend. Je zult je als een leider op moeten stellen want Wouter is nogal dominant. Ik vind het jammer dat je je zo uitlaat op bokt.nl en dat je niet om hulp komt vragen zoals afgesproken was.....

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:33

Nienke. Hoe kan het dat een paard steken gaat ontwikkelen? Mijn paarden hebben namelijk geen streken ontwikkeld in de afgelopen jaren!!
Dus leg ik het probleem even terug naar jou en word het probleem bij de kern aangepakt. Wanneer en waardoor zijn die streken begonnen?
Jullie hebben dat paard verkocht omdat het streken kreeg en wouter wil dat oplossen. Als ik wouterpaard was geweest had ik jullie hulp zeker niet gevraagd want paarden lopen bij jullie streken op!!!

En waarom reageer je niet gewoon onder je eigen naam ipv een schaduwaccount Boos!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:50

Fsoudan, voor zover ik begrijp heeft Wouter dienst gedaan als manegepaard... Dus niet alleen bij 'jullie'. Ik ken genoeg paarden die aangekocht worden als manegepaard en enkele jaren later weer doorverkocht worden, omdat er geen land mee te bezeilen valt. Waarom? Vanwege beginners ed die de paarden niet aan kunnen of mogen pakken.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 13:04

Nou dan kan het toch bij de kern aangepakt worden! Harder aanpakken!
Ik vind dat er niet met het vingertje gewezen moet worden als je het zelf zo ver hebt laten komen.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 13:08

in het begin dat hij bij de manege was gign hij wel mee naar b uiten en was hij ook braaf... later pas ging hij sloten opzoeken en ervandoor...

ik weet neit hoe het erin is gekomen maar je wist er wel van maar dat het probleem er bij de vorige eigenaar al was wist ik ook neit maar waarom kon hijdan wel nromaal en lief naar buiten in het begin dat hij bij de manege was?