ik zoek een aparte dekhengst voor nina

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

ik zoek een aparte dekhengst voor nina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-02 17:25

ben nog steeds aan het kijken voor een mooie aparte hengst voor nina. dr is zo weinig wat me aanstaat. ik wil geen iel type. meer een barokke type dus wat grover. en ook niet teveel arabisch bloed. want nina bezit zelf al 82,5 % ox. zou een welshcob misschien wat zijn?? ik vind het zo moeilijk. wie adviseert me?


New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 18:24

Misschien een New Forest Pony? Niet te smal en ook niet te breed. Lief karakter...Wat wil je nog meer??

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 18:39

Ik ga voor een welsh boven een new forest..
Welsh zijn gewoon geweldige pony's en ik denk dat je met een cob een geweldige keus maakt, ze zijn wat grover, breder en dat zoek je toch?
Kijk eens op welshcob.nl daar staat wel info op!

Kus,
Frederike

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-02 18:59

ik val idd niet op new forest. denk toch eerder aan een cob. ik heb nu een aantal cobs op t oog waarvan dr 1 in aanmerking komt omdat ie ook goede prestaties leverd in de sport. dat is wel een fijn aspect omdat ik toch wel op prestatie wil fokken. uiteindelijk wil je toch een veulen wat niet zomaar gefokt is maar uit ouders die zich bewezen hebben in de sport. zon veulen is makkelijker te verkopen denk ik.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 19:26

Er staat een hele mooie zwarte welsh cob in hollandscheveld bij hoogeveen, hij heet abergavenny J.R hij is pikzwart met weinig aftekeningen. Hij liep z dressuur, heeft een goed karakter. Hij staat bij vliedstede welsh cobs en jack russells. Als je een welsh cob zoekt vind ik dat een aanrader. Ze hadden een kruising lopen van hem uit een new forest merrie een leuk ding beetje aparte kleur, 1.45m en een mooi koppie. Ik geloof dat het dekgeld iets van 450 is en je krijgt een vol papier via het welsh pony stamboek. Hij is een e pony. gr gabrycha
Je kunt ook bij het nrps kijken er loopt een deutsches reitpony die heeft iets van 25% arabisch bloed, kan heel goed springen en lopen, hij heet de vito en is van dressmann, gefokt bij johan hinneman. Kijk bij stal-ramano.nl Knipoog

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 20:37


cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 23:38

Haha! Ik heb nog een mooie Andalusier voor je in de aanbieding Haha!

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 00:37

Een mooie Paint of Quarter Kwijl Kwijl Kwijl

En met een Paint hengst heb je meer kans op vlekken... Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig

Je suis Charlie.

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 01:12

ik weet niet hoeveel geld je te besteden hebt maar ik ben helemaal weg van concorde. lekker velle nakomelingen bijna allemaal super goed in springen en vaak hele mooie

paardrijden is vallen en....nog meer vallen.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 10:20

Ik zou eerst maar eens kijken hoe Nina herstelt.....

Voorzitster AFM

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-02 11:37

das waar puck maar als ze goed hersteld en ik heb mijn keuze nog niet kunne maken ben je al te laat. ik wil geen laat veulen fokken vandaar dat ik nu alvast aan het overdenken ben wat ik wil. ik wil natuurlijk geen overhaaste keurze maken wat hengst betreft dus ga ik nu alvast wat shows af. zodat ik straks als ze toch opgeknapt is direct de goede hengst heb gevonden.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

NRPS ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 19:04

Ik zou een mooie NRPS / Arabier uitzoeken voor Nina, dat past beter bij haar dan een fors gebouwde hengst!
Het dekgeld ligt dan rond de 500,-, valt best mee toch?!

Veel succes ermee!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 10:39

Tsja het zal wel aan mij liggen en misschien be ik wel te soft, maar ik zou Nina eerst eens lekker een jaarjte laten lopen voor ik aan dekken zou beginnen. Volgens jouw verhalen was ze er nogal erg aan toe, dus ik vind het eigenlijk een beetje egoistisch ovrkomen om haar gelijk te laten dekken als ze opgeknapt is. Maar nogmaals, zal wel aan mij liggen.

Voorzitster AFM

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 12:21

Wat vind je van de bonte Welsh Nero? of dekt hij niet meer? wij hadden een nakomelijk van hem x een arabier en dat was echt een geweldig braaf beestje.
of Samber!!
die twee als je perse bont wilt natuurlijk.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 14:05

Bedoel je niet Neron? Dat is geen welsh maar een nrps er. Die is vosbont, hebben wij een nakomeling van die bruin en zwart bont is, een stevige merrietje met naar mijn idee te weinig arabische uitstraling. gr gabrycha Haha!

wechelshof

Berichten: 395
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: 2007 Lille - 2008 : 5 km verder : Wechelderzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 14:51

We hebben goedgekeurde welshcobhengsten : 2 totaal verschillende

1- zwarte zonder aftekeningen, stokmaat 1.50m
het robuuste cobtype

2- zwarte zonder aftekeningen, stokmaat 1.61m
slank, elegant dressuurtype

indien interesse, mail dan maar voor foto's via pb

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 16:19

Tsja, wat ik uit jouw verhalen begrepen heb is Nina nou niet echt bepaald in goede conditie en met goede weerstand bij je terug gekomen, ik kan me best voorstellen dat Nina een pracht paardje is om een veulentje uit te fokken, maar ik vind het toch wel belangrijk dat een merrie erg gezond is als ze gedekt wordt, niet banketstaaf bedoeld hoor, maar zou je haar komend voorjaar al willen laten dekken of zou je wachten tot het jaar daar na en Nina dit jaar lekker op het land zetten en langzaam aan weer conditie en weerstand opbouwen? Maar goed, ook dan kan je nu vast hengsten bedenken natuurlijk... Haha! Tsja...ik persoonlijk ben net een wandelende reclame voor Krimh, wat een prachtig paard vind ik dat!!! *zucht* Met wat voor ogen wil je een veulentje uit Nina? Krimh is natuurlijk wel 100% arabier, maar wel eentje met een gouden karakter, niet zo'n hittepetit. Lachen En ik geloof (en hoop! Knipoog ) dat hij zijn karakter ook wel door geeft...Krimh fokt ook hele goede sportponies, dus als je een veulentje wil fokken voor de sport is hij wel een geschikte kandidaat... Haha! En Krimh is heel solide gebouwd, fantastisch beenwerk en gangen, niet zo'n iel showarabje maar toch uitstraling...

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 18:10

Hi!
Nou ik zou voor een new forest hengst kiezen!
Ik weet niet precies waarvoor je een pony wil fokken maar Kantjes Armando is heel lief, liep Z dressuur en loopt nu M springen met een 11 jarig jongetje.

Voor meer info van Armando kan je d. kay een pb'tje sturen.

Groetjes Jolanda

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 18:55

Is Nina geen dochter van Neron?
Ik zou ook voor een NF gaan, ze zijn heel leuk, en zijn erg intelligent (zeggen ze), ook zijn ze steviger als Nina maar hebben ze toch een mooie fijne ponyuitstraling!!

Groetjes van Caroline. -xxx-

socrates
Berichten: 34
Geregistreerd: 17-01-05

Re: ik zoek een aparte dekhengst voor nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:01

hoi,ik heb twee hengsten waar we ook mee dekken .een black overo paint en een amerikaanse appaloosa. beide zijn 1,54m.ze hebben al nakomelingen lopen.zelf heb ik een 3jarige van de appie uit een quarter merrie.deze ruin is nu 1.57m.hij kan goed bewegen en netjes vrij springen.dekgeld in overleg.het ligt eraan of je een veulen voor jezelf wilt of voor de handel.we wonen in groessen(bij arnhem)fotos plaatsen lukt niet alleen via email. groetjes socrates

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: ik zoek een aparte dekhengst voor nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:07

heel oud topic, paardje is inmiddels verkocht

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Re: ik zoek een aparte dekhengst voor nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 23:49

Dit is een topic van 3 jaar oud en het betreffende paard is idd verkocht. Vandaar een slotje.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 7 bezoekers