wie heeft er allemaal een luchtzuiger?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Belgiƫ

wie heeft er allemaal een luchtzuiger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 09:22

Ik zou graag willen weten wie hier allemaal een luchtzuiger heeft en wat deze hier aan doet....

mijn paard zuigt ook lucht. ze krijg zo'n band om, en nu lukt het haar niet meer... maar zonder band gaat ze gewoon weer aan de gang Boos!

maar hoe zit het met jullie?

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!


Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 10:09

We hebben twee luchtzuigers op stal staan. De een doet het pas sinds kort. Die heeft nu een band om en gaat goed. En volgens mij vergeten we de band steeds vaker....maar ze zuigt bij mijn weten ook niet meer. Was gewoon moment van verveling die gelukkig over is gegaan. De andere zuigt al zo lang als ik haar ken. En daar werkt de band ook niet. Gelukkig houd die er ook niks aan over. Dus daar doen we weinig aan!! Op het land doet ze het namelijk niet en daar staan ze overdag!....en weet eigenlijk niet of ze het nog steeds in dr nieuwe stal doet, heb haar niet meer zien doen of gehoord. Scheelt misschien toch wel dat ze nu overdag naar buiten gaan (gingen ze op vorige stal amper)!! (paardje stond eerst hier, toen een paar jaar ergens anders en nu weer sinds kort hier!)

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.


Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 11:01

een vriendin van mij heeft een "luchtzuiger" ze heeft de band ook om. eerst had ze hem heel strak zitten, nu zit ie vrij los. ze doet het bijna niet meer. waarschijnlijk omdat ze nu aan haar nieuwe stal gewend is en ze word beziggehouden. ze heeft altijd veel hooi in haar stal zodat ze wat te knabbelen heeft. het gaat nu heel goed ze pakt bijna niet meer...

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:11

Mijn verzorgpaard houdt er ook van echt vreselijk zelfs met band helpt het niet de oorzaak geen idee ze krijgt vreselijk veel aandacht en in de wei is genoeg waar ze zich mee bezig kan houden.

Wesco

Berichten: 5059
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:38

mijne doet het ook zo'n band helpt wel maar ze ging de hele dag met haar hoofd omlaag staan (de band zat wel goed) dus toen maar een muilkorf omgedaan maar die ging schuren en ze kreeg allemaal kale plekken nu doe ik er niets meer aan ze zuigt alleen als ze wat lekkers heeft gekregen

The best secret, is the secret
between a girl and her horse.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:54

de pony die ik verzorg wordt dit jaar 18 jaar en sinds vorige winter een luchtzuiger. Hij heeft namelijk altijd op het land gestaan en sidns kort in een box (ivm verhuizen) en toen is het begonnen, gelukkig staat ie nu lekker met z'n vriendjes dag en nacht op het land en is ie ermee gestopt. Het is ergt vervelend en we proberen hem zoveel mogelijk afleiding te geven meer kun je er denk ik niet aan doen...

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 19:59

Ik "heb" ook een luchtzuiger. Ik doe er verder niks aan. Het is voor hem echt een verslaving, in de wei zie je hem af en toe zo naar de andere kant van de wei lopen om daar op t paaltje te staan zuigen. Naja laat hem lekker zijn gang gaan....

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:17

ik heb een trakhenerruintje die het ook doet,hij doet het zonder iets vast te pakken(een echte dus...)staat zeg maar mooi aan de teugel op stal en dan te zuigen...ahum...maar ja, hij ziet er goed uit eet goed, krijgt geen koliek enz, dus ik laat hem maar gaan.Trouwens ook op de wei zuigt meneer op zijn manier lucht, dus uit verveling???volgens mij vind ie het gewoon lekker...

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 23:37

Ik heb er nu een en mijn vorige paard deed het ook.

Bij beide paarden doe ik er niets aan Ze krijgen genoeg te knabbelen en komen veel buiten. Die banden vind ik een drama en zolang ze er zelf geen last van hebben interresseert het me niets Ik stoor me er iig niet aan.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 07:06

Mijn paard zuigt ook lucht. Hij staat de hele dag in de wei, krijgt afwisseling en eten genoeg, maar blijft het doen. het wordt wel minder nu (ik heb hem pas sinds augustus 03) maar onder het eten blijft ie luchtzuigen. En ach, hij wordt er niet ziek van en ziet er gezond uit. De fjord, die bij mijn paard loopt neemt het ook niet over, dus ik vind het prima zo. Ik ga niet met banden lopen klooien. Zolang Kobus zich amuseert en gezond blijft, vind ik het prima.

EEF www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 07:09

Mijn oudje zuigt ook lucht. Dit deed hij redelijk erg toen hij nog op stal stond en ik nog redelijk fanatiek met hem bezig was.
Hij staat nu sinds 1,5 jaar op de wei met schuilstal, samen met wat geiten en kippen. En hij doet het bijna niet meer.
Nu vermaakt hij zich ook wel met het achter kippen aanrennen. Lachen
Weinig verveling dus nu op de wei. Daar ben ik wel blij mee. Lachen

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 07:25

Wij hebben ook een paard dat luchtzuigt. Wat mij opvalt in dit topic is dat er veel over verveling wordt gesproken en dat ik niemand hoor over maagproblemen als oorzaak voor het luchtzuigen.

Ons paard krijgt nu zo'n 1,5 week maagcompositum van De Groene Os en na het eten zuigt hij nog wel wat, maar niet zo fanatiek meer. Het dieet van een paard dat luchtzuigt zou voornamelijk uit ruwvoer (hooi) moeten bestaan met een klein beetje krachtvoer als aanvulling. Meestal hebben ze namelijk last van brandend maagzuur en door het continue eten van ruwvoer wordt dit op natuurlijke wijze gebruikt en afgevoerd. Als een paard onvoldoende ruwvoer krijgt, blijft de maag de normale hoeveelheid zuur aanmaken, maar het wordt dus niet afgevoerd met alle gevolgen van dien.

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 07:39

Ik denk persoonlijk ook dat die verklaring veel duidelijker is farichta, maar aangezien de paardenwereld er niet erg aan wil houd ik dat maar een beetje voor mezelf Knipoog Heb geen zin om steeds in discussie te moeten gaan...Clown

Wat is dat voor spul en wat kost dat ongeveer Verward Ik weet nog dat anya ook iets had dat wel een beetje werkte maar dat was zo schreeuwend duur Bloos!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:24

Anya is er ook op overgestapt las ik in een ander topic. Ik heb het van Kyona hier op Bokt. Het kost EUR 25,90 en je doet er ongeveer 2 maanden mee. De levering is ook heel snel! Als je voor 12 uur bestelt, heb je het de volgende dag al in huis.

Het heet dus maagcompositum en je kunt bellen naar A.J. van der Pigge 023-5312454 of kijken op www.dierdrogist.nl

Aanbevolen wordt het buiten het voeren om te geven en onze stalhouders doen het in de drinkbak . Bij ons gaat het goed, maar dat moet je zelf natuurlijk uitproberen en misschien heb je zelf nog wel een betere methode.

Suc6 in ieder geval.

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:40

kimmie261 schreef:
ik heb een trakhenerruintje die het ook doet,hij doet het zonder iets vast te pakken(een echte dus...)staat zeg maar mooi aan de teugel op stal en dan te zuigen...ahum...maar ja, hij ziet er goed uit eet goed, krijgt geen koliek enz, dus ik laat hem maar gaan.Trouwens ook op de wei zuigt meneer op zijn manier lucht, dus uit verveling???volgens mij vind ie het gewoon lekker...


Lijkt het dan net of hij op z'n tong staat te zuigen?

Garfield Z2+14 (Verkocht 14-10-2005 Amerika )/Tequilla L2+3 (Verkocht Braziliƫ)/18-08-2005 Sky Dancer (v: Sunny Boy) VERKOCHT 06-2006/19-10-2005 aankomst Dreamcatcher (Diamond Hit x Skorpio), 07-2006 aankomst Sunbeam (Sunny Boy x Stuyvesant).

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 16:58

ik ga eens goed kijken als ie het doet....ik heb er niet zo heel erg opgelet, ik wist dat ie het deed toen ik hem kocht...

over veel ruwvoer gesproken, dit ruintje krijgt heel veel ruwvoer en biks voor het werken, als hij niet werkt krijgt hij minder biks,maar hooi zat, hij is ook wel een beetje te dik, maar dat staat hem wel...hij is het bij zijn vorige eigenaren gaan doen toen hij wegens ziekte van zijn eigenaresse niet meer buiten werd gezet en weken in een box stond, ik denk dat ie toen verslaafd is geraakt...

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:51


Depny

Berichten: 768
Geregistreerd: 27-04-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 20:17

De pony van mijn vriendin WAS een luchtzuiger... Ik had thuis nog een oude skippy-bal liggen en die hadden we bij de pony in de stal gelegd. Zijzelf had de randen van de box met carboleum ingesmeerd zodat het vies smaakt als hij daar z'n tanden inzet.. Dit waren mijn tips... De pony is nu wel gestopt en doet het nu ook niet meer op de wei. Dus probeer het met een skippy- of horse- bal. Luchtzuigen doen ze namelijk meestal bij verveling. Als je paard een speeltje heeft misschien niet meer!

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 22:31

Ik heb ook een luchtzuiger. Hij doet dat al zolang als ik hem ken. Hij is al elf jaar bij mij en is 22 en verder nog steeds goed gezond. Ik doe er helemaal niets aan.
Zijn dieet bestaat voornamelijk uit ruwvoer, ook al elf jaar lang en toch blijft hij luchtzuigen. Ik vind het wel goed, ga er nu niets meer aan doen.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:47

Ik heb ook een luchtzuiger gehad voor Jildau. Dat was eens maar nooit weer! Niet dat ik er direct last van had, maar je paard is ineens een stuk minder waard en je krijgt hem moeilijk verkocht met zo'n gebrek.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:53

peeky schreef:
Ik heb ook een luchtzuiger gehad voor Jildau. Dat was eens maar nooit weer! Niet dat ik er direct last van had, maar je paard is ineens een stuk minder waard en je krijgt hem moeilijk verkocht met zo'n gebrek.


Indd. Denk hierbij meteen weer aan Ewald Scheve mond Had hem net een week en toen dachten de stalhouders dat hij luchtzoog (zelf nooit iets opgevallen). Maar gelukkig was dat gewoon zijn nieuwsgierigheid & jongigheid dat hij alles wilde vastpakken. Anders was hij nl. linarecta weer terug gegaan Verdrietig

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:08

Ik heb een luchtzuiger. Een heel gezonde, die prima meeloopt in de wedstrijdsport (daar ken ik er meer van trouwens).

Ik heb haar pronutrin gegeven tegen de maagproblemen en sinds kort geef ik haar maagcompositum als onderhoudsmiddel. Haar luchtzuigen is drastisch verminderd.

Verder krijgt ze heel veel hooi, staat de hele dag in de wei en ze heeft geen band om (de band heeft een beschadiging aan haar strottenhoofd veroorzaakt). Omdat ze haar tanden als gevolg van het luchtzuigen iets sneller slijt heb ik nu haar luchtzuigplek bekleed met rubber. Dat gaat prima.

Verder erger ik mij er niet aan. Het is een fantastisch paard!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:09

Anna-Jelly"]
[quote="peeky schreef:
Ik heb ook een luchtzuiger gehad voor Jildau. Dat was eens maar nooit weer! Niet dat ik er direct last van had, maar je paard is ineens een stuk minder waard en je krijgt hem moeilijk verkocht met zo'n gebrek.


Indd. Denk hierbij meteen weer aan Ewald Scheve mond Had hem net een week en toen dachten de stalhouders dat hij luchtzoog (zelf nooit iets opgevallen). Maar gelukkig was dat gewoon zijn nieuwsgierigheid & jongigheid dat hij alles wilde vastpakken. Anders was hij nl. linarecta weer terug gegaan Verdrietig
[/quote]

Tja het is maar aan wie je hem verkopen wil en hoe goed het paard is. Voor mijn B'elanna zijn heel behoorlijke bedragen geboden ondanks dat ze luchtzuigt. En ik denk dat potentiele kopers van pakweg Bonfire (ook een luchtzuiger) zich daardoor ook niet lieten afschrikken.

Amadeo

Berichten: 894
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:41

mijn paard was (ze leeft niet meer) ook een luchtzuiger maar daar heb ik nooit iets aan gedaan. Ze deed het eigenlijk alleen als ze brok gegeten had, dan pakte ze de bakrand een paar keer vast! Ik heb er nooit wat van gemerkt, ze had een goede conditie en was niet dik of dun daardoor.

Die Skala der Ausbildung blijft de basis van de opleiding van ruiter en paard.
Takt, Losheid, Aanleuning, Schwung, Recht richten, Verzameling
https:www.equisabella.nl

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:17

Wij hebben een pony bij ons op stal met een band om maar die zuigt gewoon door... Hardnekkige luchtzuiger! Knipoog

:D M2 + 8 :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evilou, Vagabondo en 44 bezoekers