aquariumvissentopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

aquariumvissentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-02 18:03

Hallo allemaal!
Ik ben antuurlijk dol op paarden, maar ook op visjes, en liefst levende Knipoog . Ik heb een warmwater aquarium van 120X50X50 en een hoop gezeldschapsvissen: guppies, zebravisjes, kegelvisjes, modderkruipers, 2 maanvissen, een gourami en nog een paar waar ik de naam niet meer van weet.

Hebben jullie visjes? Welke?
Het zou wel leuk zijn om hier wat verder onder te schrijven, als je een vraag ofzo over visjes hebt *LOL* .


marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 18:05

ik had gupjes maar die zijn dood Verdrietig
ik was er heel voorzichtig mee alleen hield niet van verschonen dus toen gingen ze dood.
sorry maar ja ik had het te druk!
ik heb ze wel even netjes door de wc gespoeld! Haha!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 18:13

Ik heb 2 goudvisjes, eminem (met zwart staartje) en britney (helemaal oranje). Ze houden allebei net als de visjes van marije B, niet van verschonen! Dan gaan ze op de rug liggen en zijn ze helemaal overstuur! *LOL* Een heel groot aquarium met zoet water visjes lijkt met wel heel leuk, maar ik denk dat de kat daar ook zo over denkt maar dan net iets anders... }>

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 18:16

Ooh, das goed dat ik het weet Visje.
Op school zijn we nu uitgebreid bezig met vissen, en ik heb er geen ballenverstand van, dus ik weet gelijk wie ik moet hebben als ik iets niet snap!!

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 18:28

Ik had twee goudvissen en we hebben visjes in de vijver... Haha!

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 18:39

wij hebben een aquiarium met van die zee vissen en lage dieren een zee aquarium dacht ik Haha!

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 19:10

Nee, nooit gehad, maar ik vind het altijd leuk om er bij de tandarts naar te kijken Lachen
Ik heb wel een aquariumvissenscreensaver (leuk galgjewoord) gehad, maar die doet het nou niet meer op mijn computer.

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 20:09

Ik heb zelf een aquarium van 200 liter. Ik heb deze grote aquarium pas sinds vorig jaar. Daarvoor had ik er 1 die de helft was van die ik nu heb. In de grote aquarium heb ik in totaal 15 vissen zitten. 4 gouramies, 4 bleeding heart tetra's, 2 lemon tetra's, 2 cherry barbs, 1 neon tetra en 2 al vrij grote algen-eters. Daarnaast heb ik nog een klein aquariumpje van ongeveer 15 liter en daar heb ik alleen maar een redtail shark inzitten. Ik vind het heerlijk om naar m'n visjes te kijken. Het is rustgevend Dromen

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-02 21:17

Ja, hé, visjes hebben soms meer te vertellen dan paarden Knipoog .
Mijn Gouramie heb ikeigenlijk geadopteerd van mijn nicht. Zij had er 2, een mannetje en een vrouwtje, maar het vrouwtje werd echt geterroriseerd, zo erg dat ze niet uit 'haar' plant meer durfde komen. Anders werd ze aangevallen door het mannetje Scheve mond .
Nu heb ik dus het vrouwtje en voorlopig durf ik er geen mannetje bij te zetten...
Wat denken jullie?? Ik vind het wel mooie vissen, die gouramies *LOL* . Het visje is er nu een kleine maand en het is al serieus gegroeid en heeft veel meer kleur gekregen *LOL* .

Ik heb 2 kardinaalvisjes (dus met rood over de hele onderkant van de buik), van een jaar of 6? Echt oud tus voor z'n neonnetjes *LOL* .

Ik heb ook een algeneter en die is nu een 10 cm lang, best een grote loebas toch *LOL* . Modderkruipers (die gele met zwarte 'driehoeken' op) zijn echt zotte beesten. Die haan altijd tussen de stenen. Eén gaat plat liggen op zijn zij en de andere gaat er gewoon op zitten. Leuk, hé, verdrink-me-nietje spelen Knipoog .
Afbeelding

(dit is zo'n moddekruiper, users.skynet.be/bk231573/ Karperachtigen1.htm )

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 00:48

He lache, ik heb ook een aquarium! Niet zo'n hele grote hoor 80cm, maar toch Haha!
Heb er Tetra's, Bijlzalmpjes (vliegvisjes) en coryodorusjes ( Verward schrijf ik het goed?) en een Indische modderkruiper inzitten. Oja en een garnaal Haha! zwemt er ook in rond. Die is echt leuk!!! Een keer in de zoveel tijd vervelt ie en dan denk je dat er een dooie garnaal in ligt, is niet zo want het is z'n velletje! Ik zou zo graag een panorama of hoek aquarium willen hebben, een grote, lijkt me erg mooi. Maarja, Prima wordt helemaal gek van me met al m'n beestjes ( aquarium, 2 hamsters, een gele parkiet en een paard!) Misschien in ons volgende huisje........en nieuw aquarium. Iemand nog tips hoe ik ongemerkt zo'n aquarium kan neerzetten zonder dat Prima het merkt Clown

Oja, ik heb eens geprobeert Gourami's te houden een mannetje en vrouwtje. Volgens de Aquarium man moest je een goed biologisch evenwicht hebben voordat ze zouden paren en waren het vriendelijke visjes........ Nou na twee dagen zat m'n moeder bij ons op de bank en zei ze: " Goh wat leuk er drijven allemaal belletjes in je bak" Nou leuk hoor Boos! waren ze binnen twee dagen al aan het nestelen, en zaten al m'n andere visjes onder een blok hout omdat het mannetje iedereen weg joeg!!! Ik dus terug met de Gourami's en ze terug gegeven aan de aquarium man, heb er leuke andere vissen voor terug gekregen. Toch jammer, vindt ze namelijk wel errug mooi

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 01:05

heb een aquarium met heeeeel veel guppies.....dus wie er nog guppen wil, gratis af te halen, stuur even een pbtje....
Verder heb ik nog plaatjes, algeneters, tetra's en zwaarddragers (en slakken) erin zitten.
Ik heb trouwens ook nog 2 van dit soort guppen Afbeelding
mooi he??? (die zijn niet af te halen, wel de jongen daarvan)

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 01:07

waarom doet m'n plaatje het niet????
Afbeelding

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 01:10

hij doet t Haha!
vage computer

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 04:01

napoleon schreef:
Iemand nog tips hoe ik ongemerkt zo'n aquarium kan neerzetten zonder dat Prima het merkt Clown




Gewoon een grote aquarium neerzetten Haha! Die grote haal je niet zo 1 2 3 weg *LOL*

Dat neonnetje van mij is ook niet kapot te krijgen... Ik wil er wel meer bij doen, maar als je er 10 koopt zijn er 9 dood binnen een week Boos!
En Visje... Gouramies zijn nog al territoriaal (zo schrijf je dat toch Verward ) Je kan er best een mannetje bijzetten als eerst het vrouwtje al een poos alleen in je aquarium heeft gezeten. En mocht je mannetjesgouramie weer achter haar aan gaan jagen, dan haal je hem er gewoon weer uit Haha!
groetjes

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-02 10:50

Ja, ik ben ook ooit met 10 neonnetjes begonnen, maar nu blijven er 2 over en die zijn wel happy denk ik Lachen

Zeg, maar ik heb een vraagjes:
aangezien je om de maand 40 à 50 % van je water moet vervangen, is dat bij mij 150 liter Misselijk . Nu kan ik het water niet eerst laten staan (om te ontchloren en zo) gewoon omdat ik niet genoeg 'steriele' emmers heb. Ik heb wel een product dat leidingwater geschikt maakt, maar dat moet het nog 45 minuten staan (volgens de handleidng). Hoe doen julliebdat met grote aquaria? Gewoon water erin kappen en hopen dat visjes niet boos zijn? Verward

He, Thirza, een zeewateraquarium is wel speciaal *LOL* . Is dat moeilijk te onderhouden?

Afbeelding

Dit is een gourami, er zijn nog wel een hoop andere soorten van. Ik heb bijvoorbeeld een ander, maar weet de naam er niet meer van.

(met dank aan members.tripod.com/~brianbailey/ gourami.JPG )

Afbeelding

Dit is nu eens een neontetra

(met dank aan student.hivolda.no/johansis/ bilder_av_fisker.htm )

Afbeelding

En dit is een kardinaatje. Deze hebben een rode streep tot aan hun hoofd. Ze zijn moeilijker te onderhouden (schijn zo, maa ik merk er niets aan Knipoog ) maar wel mooier *LOL* , zeker overdag.

(met dank aan www.aquarimere.nl/ homebody2.html )

Afbeelding
Discusvis, mooi maar duur hoor *LOL* .
(met dank aan www.ping.be/~snaky/ new_page_8.htm )

Afbeelding
(badmanstropicalfish.com/ profiles/profile10.html)
Redteil shark. Is het deze die je bedoeld, Caballo ?
Ik heb me ook al vaak zo een villen kopen, zijn die zo agressief dat je ze appart houdt?

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 11:22

Haha, wat grappig... Ik heb die redtailshark een keer als wallpaper gehad. Ook bij Badman's tropical fish site vandaan Haha!
En nog even over je vraag over dat leidingwater... Op zich zouden je vissen daar nu aan gewend moeten zijn. Het gaat meer om de Ph waarde van het water en om de bacterien die in je water zitten. Ik heb vorig jaar mijn aquarium gevuld en sindsdien haal ik er alleen maar iets van 40% uit (of minder) en vul het dan weer op met vers water. De Ph waarde in jouw 'tank' is hetzelfde als het water wat je erbij gooit. Dus ik denk niet dat je met dat 'spul' hoeft te gaan knoeien Haha!
Oja, en die redtailshark is in mijn 'tank' vrij agressief Boos! Hij 'nipt' (weet het nederlandse woord weer eens niet *LOL* ) bij de andere vissen aan hun staart. Maar het schijnt dat als je er 2 hebt dat ze de andere vissen met rust laten. Ik zit eigenlijk te wachten tot ie het loodje legt Extreme duivel En hij zit nu helemaal alleen en dat vind ik ook wel zielig. Ik zit erover te denken om er tigerbarbs bij te doen. Die zijn ook vrij agressief en zullen wel van zich afbijten *LOL*
Leuk dat iemand ook interesse heeft in vissen. Naast de rest van mijn beestenbende is dat ook een hobby van me Pling ....
groetjes.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 11:51

napoleon schreef:
He lache, ik heb ook een aquarium! Niet zo'n hele grote hoor 80cm, maar toch Haha!
Heb er Tetra's, Bijlzalmpjes (vliegvisjes) en coryodorusjes ( Verward schrijf ik het goed?) en een Indische modderkruiper inzitten. Oja en een garnaal Haha! zwemt er ook in rond. Die is echt leuk!!! Een keer in de zoveel tijd vervelt ie en dan denk je dat er een dooie garnaal in ligt, is niet zo want het is z'n velletje!


Ik heb ook een garnaal gehad!!!!! Het was een onwijs gaaf beestje en ik keek er altijd graag naar totdat ik hem ineens dood zag liggen!!! Kijk ik een paar uur later, loopt hij gewoon ergens anders!!! Inderdaad verveld! *LOL* *LOL* *LOL*

Ik heb nu alleen nog maar guppies, maar ga binnenkort weer een garnaal kopen!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-02 13:30

Oh, maar zo fanetiek ben ik niet. Ik ben al blij met visjes die nog geen euro 't stuk kosten *LOL* .
Zo'n een garnaal gaat dat in een warmwater aquarium? Zijn die 'visvriendelijk' ? Lijkt me al een leuk dier *LOL*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 14:45

Ik heb vroeger wel zo'n klein aquariumpje gehad,
nu al een paar jaar alleen maar goudvissen.

Ik ga altijd wel even bij die vissies kijken als ik lekkers voor de poezels en hondjes ga halen.
Ik vind die kikkertjes zo gaaf!
ter grote van een 2 euro muntje en ze leven op de bodem, hebben dus ook geen steen nodig.
Af en toe schieten ze naar boven om nieuwe lucht te happen, alleen al daarom zou ik zowat weer aan een aquarium beginnen!

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 20:48

Ik heb een klein aquarium met guppen, neontetras, dwergrasboras en van die grondvisjes. Alleen loopt het niet zoals ik wil, heb ik geen kroos of slakkenexplosie, dan heb ik binnen een week een groen aquarium van de algen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 13:25

Ik heb zo'n chagrijnige betta splendens en een vrouwtje dat er bij hoort. MAar dat mannetje terroriseert dat vrouwtje. Ze kunnen niet meer bij mijn andere vissen.... Dat zijn guppies (uiteraard), corydorassen en kardinaal tetra's. De betta's zitten nu apart.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-02 17:49

He Miran.
Een slakkenexplosie, daar heb ik ook jaren mee gezeten, maar sinds mijn slakkeneters heb ik er geen meer Lachen ... hoewel een paar slakjes ook wel geod is Scheve mond . Welke slakjes heb je? Ik had posthoornslakjes Lachen Zo van die krulletjes, niet de puntige soort.

En verder. Wat bedoel je precies met die 'kroos'? Zijn dat van die groene drijfplantjes ie je ook in vijvers tegen komt of is het nog iets anders? Want eigenlijk zou ik wel wat drijfplant kunnen gebruiken, alleen zie ik er nooit staan in de winkel. Is die kroos dan zo'n pest of heeft het ook zijn nut? En kan je die zo uit een vijver plukken? Schijnheilig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, Amazonbot, CairnTerrier, Frummel01, IASCrawler, Isab123, journee, Lestria, lillylover, loeslover, Maaaarije, ryukapple, XxLMMxX, XxMariellexX, YandexBot en 169 bezoekers