Eerste echte buitenrit!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Eerste echte buitenrit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 22:47

Ik werd vandaag wakker, en de eerste vraag die ik van Iloon kreeg: "Wil je met mij een buitenritje gaan maken?"

"Ja is goed hoor!"

Normaliter gingen we wel eens met Jurga en dan iemand op de fiets en iemand op Jurga, halvewege wisselen. Dit had ik ook in gedachten in eerste instantie. Echter Ilona had hele andere plannen.

Nog geen half uur nadat we wakker waren stonden we op stal en waren we Jurga en Nimondro op aan het zadelen. Ik zou op Jurga gaan en Ilona op Nimondro.

Even later zijn we vertrokken en we hebben heerlijk buiten gereden. We hebben ons nog even beperkt tot draf en stap, maar die galop gaat ook nog wel een keer komen.
Het was echt perfect weer, het zonnetje scheen en de wind was er bijna niet.

Jurga was af en toe alleen een beetje dwars, iedere keer haar kop naar beneden trekken zo van: Hallooooooooooooo mag ik ook zonder teugel?? Clown Terwijl ik haar helemaal niet strak op de teugel had lopen. Ze trok dan echt de kop helemaal tot de grond zowat, waardoor ik af en toe half op haar hals hing Tong uitsteken.
Na anderhalf uur gereden te hebben begon ze het steeds vaker te doen, waardoor ik ongeveer 300 meter voordat we thuis waren maar heb gezegd dat ik af stapt omdat ik er niet meer fatsoenlijk op kon blijven zitten en nog niet genoeg ervaring had om haar fatsoenlijk te kunnen corrigeren in dit geval (naar mijn mening). Dat laatste stukje hebben we dus gelopen.
Maar het was zeker een hele geslaagde buitenrit.

Heel erg bedankt Iloon! Lovers

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:48

Graag gedaan lief, ben hartstikke trots op jou en de gekke merrie!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 23:09

Wat fijn dat het zo goed is gegaan!

Ooit kunnen jullie samen boscrossen Knipoog Ik denk zo dat Iloon het ook niet zo erg vond om niet te galopperen met Mondro Schijnheilig

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 23:10

Nimondro die wou wel *LOL*.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 23:12

Dat geloof ik zo Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 23:12

En Jurga is wel een keer in galop gegaan, een klein stukje tot ik haar weer tegenhield. Ik was net aan het wegduiken voor een tak (mevrouw houdt geen rekening met degene die op haar zit, als zij onder die tak doorpast is het goed), dus ik hong een stuk op haar nek, en daardoor had ik mijn benen iets naar achteren, Mondro liep inmiddels iets verder naar voren, dus mevrouw dacht: "Ohhhhhhhh galopje vroeg je??? ja? JA?! JAAAAAAAAAA!" Tot ik op de rem drukte Tong uitsteken

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 23:14

Gaaf zeg! Doe je dit keer te paard mee aan de lunterenrit? Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 23:15

Nope, dit keer nog niet, denk de volgende editie ook nog niet, misschien volgend jaar! Ik hoop het wel iig Lachen.
Vind mezelf nog te onervaren om tussen een grote groep paarden te rijden. Dan breng ik niet alleen mezelf en het betreffende paard in gevaar, maar ook de groep en dat wil ik niet op mijn geweten hebben Scheve mond .

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:00

Wat gaaf zeg. Super dat het zo goed ging!!!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:03

Super Roy!
En wie had een half jaartje geleden gedacht dat je nog eens op deze manier met mondro naar buiten zou kunnen! Lachen

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 11:24

hey wat leuk voor, joh!!
maar ff een raadgeving; als je door je paard op de hals getrokken word is er vaak iets aan je houding niet goed. Probeer echt op je zitbeenbotjes te zitten en de teugels voor jezelf te houden. Als je paard trekt trek dan niet terug, drijf hem gewoon goed voorwaarts. Vaak doen ze dat echt om je in de maling te nemen, namelijk...
veel buitenrij-plezier verder!!

_Sas_

Berichten: 3313
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 11:30

ja het was zeker lekker weer gister om buiten te rijden! Fijn dat het zo goed ging, ik heb gister ook lekkere buitenrit gemaakt, zie topic "speurtocht"!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 16:00

Heb niet het idee gehad dat ik scheef zat, ik zat naar mijn idee juist kaarsrecht en heel relaxed. Normaal als ik les heb met haar of Nimondro, stuiter ik nog wel eens tijdens het lichtrijden, dat had ik nu juist helemaal niet zo lekker ging het! Lachen