Dressuurzadel op Fjord?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Dressuurzadel op Fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 14:31

Helaas past mijn oude trouwe dressuurzadeltje niet meer op mn Fjord. Nu ben ik dus op zoek naar een vervangend zadel en ik wil weer een dressuurzadel, alleen is dat een ramp om te vinden, tot nu toe is elke keer de kamer te smal. Nu is mijn vraag dus wie heeft er hier ook een dressuurzadel op zijn of haar Fjord liggen en zo ja wat voor merk? En of je er bij goed geluk tegen aan gelopen bent of dat je hem echt op maat hebt laten maken.

aafje87

Berichten: 4472
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: bij het station aan de overkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 15:01

had een daaleman zadel op mijn fjordje liggen, zadel heb ik jammer genoeg niet meer maar goed. Het zadel is door daaleman iets op maat gemaakt maar er hoefte niet veel aan te veranderen. Heb nu een wintec gekocht die suede look en dat zit en ligt als een huis(ook super makkelijk dat er verschillende boom maten in kunnen!)

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 15:03

Wintec ligt inderdaad snel goed op Fjorden en Haflingers..

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 16:45

Ik heb een Euroriding dressuur op Pjelk liggen. Die vond ik na heeeel lang zoeken. Echt, ik heb twee jaar lang allerhande zadels gepast maar die schoven allemaal Frusty .
Toen ik eenmaal doorhad dat ik echt wel wat meer uit moest geven voor een goed zadel ben ik bij van Triest (in Meppel) terechtgekomen. Zo vond ik dus mijn huidige zadel wat ik daar tweedehands gekocht heb. In eerste instantie paste het niet maar van Triest heeft het breder gemaakt en de vulling aangepast en nu ligt het super OK dan! . Ik ben er heel erg blij mee en zou je van Triest (of een andere goede zadelmaker) dan ook van harte aanbevelen

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 18:22

misschien moet je een stoffen deken nemen, want ik heb gezien en dan kun je er een soort iets in de boom doen zodat hij wijder wordt.. wel duurder, maar had kun je wel hebben voor je paardje Schijnheilig

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 19:10

ik rijd nou met een stubben dressuur.
hij heeft eerst altijd op paarden gelegen. het zadel is ook niet van mezelf, maar ik mag gewoon doen alsof ie van mij is Lachen
ligt prima

Gradus06
Berichten: 286
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: vlagtwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 19:26

BR heeft ook brede tot zeer brede zadels in het assortiment.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 19:26

Heb dan wel geen fjord, maar wel een haf.
Ik heb een wintec en die ligt perfect, ook erg handig dat je de boom kan verwisselen. Dan kan je het zadel veel makkelijker verkopen als je hem ooit kwijt wilt. Ook zijn winteczadels niet duur en ze zitten heerlijk (vindt ik)

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 20:02

[quote="Haffie_Lady"]Heb dan wel geen fjord, maar wel een haf.
quote]

Haha dat maakt op zich niet zoveel uit. Haha! Ik heb inderdaad ook al van mensen gehoord die mij een wintec aanbevelen alleen kan ik daarzelf niet mee overweg. Ik ga daar ontzettend op zweten en rijd mezelf daardoor er dus bijna mee open. Dus wintec is voor mij eigenlijk geen optie.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 21:30

lewa 2e hands bij vroegop gekocht eerst probeerde hij me een 2e hands kiefer aan te smeren daar kunnen ze de boom van op maat maken ofzo.

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 22:03

Je kan een zadel ook speciaal op maat laten maken maar dat kost wat:S...

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 22:19

Throwgood heeft speciale zadels voor bredere paarden. Misschien heeft de ruitersport zaak in jouw buurt een foldertje erover.

aafje87

Berichten: 4472
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: bij het station aan de overkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:49

uhh dan wordt het moeilijk als je niet tegen wintec kan(heb het trouwens wel vaker gehoordt!) Tja een zadle op maat is een hele grote uitgaven en die moet je willen maken! Als je een op maat gemaakt zadel wilt zit je zeer zeker op een 1000 tot 2000 euro. Maar anders moet je een keer naar een JC zadel gaan kijken heb je ook een zadel van waar je verschillendde boommaten kan instellen(zelfde systeem als ainsley!) Ainsley is niet aan te raden! Ainsley heeft nl een hoge boom en dat gaat schuiven op een fjord!

aafje87

Berichten: 4472
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: bij het station aan de overkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:51

ps als je niet tegen wintec kan kan je ook niet tegen de rest van de kunstofzadels!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:05

Site van Thorowgood is: www.thorowgood.com
Tekst bij dressuurzadel voor paarden met brede rug:

Griffin Breed Dressuur
Speciaal gemaakt voor het paard met de bredere rug. Met een diepere zit voor een goed balans en evenwichtige houding.

*Het nieuwe singelstoten systeem zorgt ervoor dat het zadel niet schuift
*Close-contact kussens zorgen ervoor dat je paard alle steun heeft.

Kleur: zwart
Zadelmaten: 17, 17½ of 18 inch
Boomwijdte: wijd, extra-wijd of xx-wijd
adv. VK-prijs: €498

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:47

Bij ons gebruiken ze een Wintec dressuur en een Kieffer Wien voor de Fjorden, en die liggen allebei erg goed.

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:01

ik heb ook een dressuurzadel op mijn fjord... echt een superfijn zadel (klimke miller). Maar nou is mijn fjord best wel slank gebouwd... in mn profiel en op mn site staan wel foto's.

chocogirl

Berichten: 216
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:23

ik heb op mijn haflinger een euroriding jade dressuurzadel liggen. Het lag gelijk goed op haar.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 23:09

Ik heb geen fjord, maar wel een tinker, qua rug denk ik wel vergelijkbaar.
Ik heb een Euroriding dressuurzadel, Euroriding gaat ook tot flink brede boommaten, die van mij is een breedte 35. Ik had ook nog eens het probleem dat vrijwel alle zadels op de schouders drukten, ook geen last van met dit zadel.
De Euroriding Jade is ook nog goed betaalbaar.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 23:31

PinoLover schreef:
Haha dat maakt op zich niet zoveel uit. Haha! Ik heb inderdaad ook al van mensen gehoord die mij een wintec aanbevelen alleen kan ik daarzelf niet mee overweg. Ik ga daar ontzettend op zweten en rijd mezelf daardoor er dus bijna mee open. Dus wintec is voor mij eigenlijk geen optie.

Welke Wintec heb je geprobeerd?
Je hebt echt stoffen, nepleer en equisuede. Alledrie niet vergelijkbaar, dus als je niet tegen de een kan, is de kans groot dat een andere wel fijn zit.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 06:02

Ken 2 fjorden en die hebben allebei een Stubben zadel. Was eenvoudig passend te maken via opvullen (dus net als bij een gewoon paard...). Sowieso belangrijk dat je je door een goede zadelmaker laat adviseren, zodat je precies de goede maat hebt. Suc6!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 06:18

mijn schoonmoeder heeft een fjord en die heeft er lekker een zadelmarktzadel opliggen. ding ligt perfect.. we hebben al een wintec, br, imperialriding, kadett op geprobeerd en paste niet.. ook de kiefer wien van mijn merrie paste niet..
en het zadel zit nog lekker ook Haha! (vergeleken bij hun vorige dan)

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:23

mijn fjord had een KN dressuurzadel, 2e hands maar perfecte staat, goed geluk tegenaan gelopen, nadat ik eerst n wintec had (vreselijk vind ik ze) was dit een hele verademing, dus gewoon beetje bellen en neuzen.
Ik had m wel via een ruitersportzaak die eerst de wintec op haar hadden aangemeten dus ze kenden haar bouw en konden mij goed helpen.
succes

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:29

Ik heb een Wintec Isabelle Werth op mijn fjord liggen. Die heeft een bijzonder diepe zit met equisuede Lachen Ik rij me op alle soorten leren zadels helemaal kapot na een uur. Met dit zadel heb ik er dus totaal geen last van.. Lachen

Ik kan hem dus iedereen aanraden!

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 10:29

Ik wist dat er in wintec ook nog verschillende soorten zijn, maar niet dat dat kwa zitten dus ook nog verschilt. Zal ik dus onthouden. En verder ga ik ook alles wat jullie zeggen onthouden. Ik heb altijd met een dressuurzadel gereden dat is er op gegaan toen hij 4 was en nog erg smal, onbespierd en aan de dunne kant, maar ondertussen is hij 8, bespierd en een flink uit de kluiten gewassen massieve Fjord geworden.