HELP!!! Verbrand... Iemand tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

HELP!!! Verbrand... Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 22:12

Ik heb een gigantisch probleem...

Heb vandaag van 9 tot 3 met een camera tussen de koetsen rondgerend in een polo-shirtje... Zonder pet oid, met een camera in mijn gezicht Cheese! Ik zag in de auto dat ik aardig verbrand was... Maar nu het wat heeft kunnen rusten, omdat ik uit de zon ben, is de schade erger dan verwacht.

Mijn onderarmen en handen (bovenkant) branden enorm. Komt een irritante en pijlijke schaafwond bij, maar goed, met dat alles valt nog te leven. De driehoek van de kraag van het polo-shirt Bloos overleef ik ook wel...

Aaleen mijn gezicht en hals... Scheve mond Ik heb een kop (en nek) als een overrijpe tomaat. Is het ergste nog niet eens... Je kunt precies zien hoe ik heb gestaan met de camera: bij mijn mond en kin is het redelijk wit, en ik heb een mooie driehoek van mijn kin in het wit op mijn keel staan.

Mijn hals is morgen wel op te lossen met een colletje. Maar wie heeft tips om mijn gezicht weer enigzins toonbaar te maken? >;) Aftersun heb ik niet meer (dacht van wel), heb wel een hoop verkoelende aloe-vera rommel.

En mijn neus doet zo'n pijn... Verdrietig

*help*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:14

ahhh, arme jij! dat wordt aftersun smeren Haha! Ach gut

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:15

Yoghert werkt ook wel verkoelend geloof ik, misschien is dat een idee?

Het doet inderdaad altijd erg pijn, ik verbrand ook altijd vrij snel. Sterkte Knipoog

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:18

Foto ! Haha!

Komkommer toch ?

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:19

oef! Sorry hoor, moest er stiekum wel een klein beetje om lachen al is t natuurlijk helemaal niet leuk..

Ik weet heel goed hoe t is om verbrand te zijn, heb t zelf erg snel en dan ook erg.. (bleke huid, rood haar) maar idd yoghurt verkoelt.. En morgen meteen after sun kopen en dan lekker je koppie insmeren. Verder weet ik niet wat je aan dat kleurverschil moet doen...
Sterkte!

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:19

met een bak met water met ijsklontjes naast je gaan zitten en met een wasdoekje [klein handdoekje] erin en uitknijpen, dan tegen je gezicht waar het verbrand is tot het doekje warm word, dan weer in de bak koud maken en herhalen, net zolang tot 'de brand' eruit is.
het duurt even, maar dit werkt echt!!!
niets erop smeren!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 22:27

@pmarena: Nee. :p En komkommer hebben we niet ben ik bang...
@Sizzy/Supersmurf: bedankt voor de tip, die heb ik idd vaker gehoord... Zal paps yoghurt op gaan maken Clown
@Luxx: ik heb een soortgelijke techniek al eens geprobeerd, dat helpt vrijwel niet... Dan ben ik de hele nacht bezig en lijd ik nog pijn Bloos

@Anique: Heb geen after-sun... Dat is zo mogelijk nog genanter... Ik had op Tenerife, in september, per ongeluk de aftersun uit de koffer gegrepen ipv van de zonnebrand... Halve dag liggen bakken in de zon. Jullie kunnen je vast wel voorstellen hoe ik er die vakantie bijgelopen heb Bloos! Maar dankzij die blunder is mijn after sun dus op Frusty

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:31

Gewoon deppen met azijn. Haalt de brand eruit. Je stinkt alleen nadien wel als een bunzing..... Maar het werkt super.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 22:33

Volgens mij hebben we geen azijn... Vind ik ook het proberen wel waard, denk dat als ik de yoghurt pak, dat ik dan morgenavond ruzie heb Lachen Maar goed... Liever dat dan pijn lijden en voor schut staan Schijnheilig

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:44

Uhm, jij hebt precies hetzelfde als ik Haha! Ik heb vandaag vlakbij zee, als fotografe gespeeld bij een terreinevenement. Zonnebrandcreme vergeten en geen petje bij. Met als resultaat dat ik heel erg verbrand ben Haha! Oeps Tong uitsteken Heb in 3 uur al 4 keer met aftersun gesmeerd, maar het blijft zeer doen Scheve mond

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 22:44

Peter had een pet in de koets... Maar ik ben zo eigenwijs om daar niet om te vragen Bloos

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:48

Morgen beetje make-up opdoen? Hoewel dat het natuurlijk niet helemaal verbergt, als dat het wel helemaal verbergt heb je waarschijnlijk een pancake-face...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:50

Ben je al druk met yoghurt in de weer? Verder ga ik eerlijk gezegd ook met Pmarena mee Schijnheilig *kijkt heel erg lief Lachen *

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 22:50

Daar ben ik inderdaad bang voor... Heb zelden make-up op, omdat ik van mezelf al hele rode wangen heb en je dat er dus gewoon doorheen blijft zien. Nu heb ik een rood hoofd Lachen

Zodra mijn ouders naar bed zijn ga ik yoghurt uit de koelkast halen... Scheve mond

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 23:08

Sneaky ! Haha!

Heb je erg vervelende collega's (of waar je dan ook heenmoet morgen) ? Schijnheilig

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 23:10

Nou, dat is net een beetje het probleem... Ik denk dat de meesten hun mond wel houden, hoogstens een beetje meeleven... En innerlijk gniffelen. Maar de 2 collega's van de salarisadministratie (zitten op mijn afdeling) gaan me zeker weten heel hard uitlachen... En wsn blijft dit me achtervolgen totdat ze naar Maastricht verhuizen (juli resp. januari). Vandaar ook dit topic Bloos

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 01:17

aloƩ vera smeren , werkt goed over het algemeen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 07:19

Ik heb het wondermiddel ontdekt Haha!

De yoghurt was op Scheve mond Dus in uiterste wanhoop heb ik de fles verkoelende spiergel uit de koelkast gepakt... Ik denk, als dat spul de spieren koelt... Dan koelt ie ook de huid Heb vannacht met mijn armen stevig in de deken gewikkeld geslagen, mijn gezicht brande zo enorm dat ik er een handdoek overheen gelegd had.

En vanochtend... Ipv van een kop en onderarmen als een overrijpe tomaat, heb ik nu een kop en onderarmen als een bijna rijpe tomaat Clown

Dus nu eerst even voorzichtige wassen, daarna een kwak aloe vera erop, asprientje voor de hoofdpijn, coltrui aan, netachtig (dus verhullend en toch koel Knipoog) vest erover aan en dan ben ik ready...

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 07:59

Dat helpt vast wel hoor, die gel! Ach gut
En werk je het witte bij met bruin zonder zon? Clown

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 08:02

Nee, dan zie ik er helemaal Clown uit Haha! Rooie kop (inmiddels donkerroze) met wat wit/rood op mijn gezicht zou dan donkerroze met bruin worden...

Nog een geweldig nieuwtje: mijn neus doet bijna geen pijn meer Haha!

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:08

Dampo opsmeren dit haalt de brand eruit, maar
kijk uit voor je ogen!

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:12

ik heb gisteren een uur les gehad.. Haha! Had een truitje aan zonder mouwtjes. En nu dus een stel knalrode schouders Tong uitsteken

Gelukkig valt bij mij de pijn wel mee.. Lachen