n.a.v. wie beurt anoukie op...mijn gedachtens..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

n.a.v. wie beurt anoukie op...mijn gedachtens..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 01:49

Twee dagen geleden opende ik dit topic:
[VvdD] Wie beurt Anoukie weer een beetje op..?
Voor de gene die het topic begrijpen, staat daar in feite een wat minder leuk verhaal in.
Het zette mij aan het denken. Ik heb ook twee hele lieve paardjes waarvan er een op een nieuw baasje wacht. Ook ik wil natuurlijk het allerbeste voor hem. Nu mankeerd mijn paardje voor zover ik weet helemaal niks, maar het zou mij ook pijn doen als hij het bij zijn nieuwe eigenaar anders heeft dan wat ik me voorgesteld had. Scheve mond

Wat ik me voorstel bij Anoukie haar gevoelens op dit moment, is misschien het droevige en het niet weten wat er gebeuren gaat voor haar oude paard. Het idee dat je zo machteloos staat terwijl je het liefst iets zou willen ondernemen voor het paard. Het idee dat je hoopt dat er op een dag toch nog iemand verschijnt die het paard een perfect huis bied en van haar zal houden als je zelf deed.
Noem me raar, maar ik leef helemaal mee.

Is er dan niemand die een leuk gezelschapspaard zoekt en het gewoon ontzettend leuk vind om te tuttelen met een paard? Iemand die het niet uitmaakt dat er geen toekomst in de sport is, omdat genieten van elkaar al meer dan genoeg is? Het paard is nog zo jong.

We zitten hier met zoveel paardengekken bij elkaar en ieder heeft zijn eigen ideeen van wat hij/zij van een paard verwacht, of wat hij/zij er graag mee doet. De een kiest voor een sportpaard, de ander voor het fijne gezelschap.

De gedachten die ik zojuist onder de douche kreeg was, misschien is er wel een bokker die op zoek is naar een leuk paardje. Iemand die graag bezig is met een paard, maar er geen serieuze ambities aanvast heeft hangen. Of iemand die zegt, ik ken wel iemand die op zoek is.
Is dat zo'n rare gedachten van mij? Maak ik me altijd meer zorgen om een ander dan om mezelf? Is het raar dat ik aan een ander zijn verdriet denk? Is het raar dat ik altijd wil helpen, maar dat niet altijd kan en daarom eens kijk of een andere bokker het wel kan? Waarschijnlijk wel, maar ach zo ben ik nu eenmaal.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 08:53

Het is helemaal niet raar!
Ik zou ook niet weten wat ik daar mee zou doen!
Mischien zal er binnenkort wel iemand aan komen huppelen, en is de pony toch nog gelukkig, mischien dat sommige mensen het paard wel willen hebben, maar mag/kan het wel helemaal niet.
Ik zelf zou het wel aan durven, maar ik mag het niet van m`n ouders(ivm school) Ik hoop wel dat deze merrie een goed tehuis zal krijgen

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:03

Het nadeel in dit ferhaal is echter dat jij of een bokker niet kan beslissen wat er uiteindelijk met het paard gaat gebeuren. Je hebt immers gen enkele zeggenschap over een paard wat niet van jou is.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 10:43

Ik zou wel willen...als het eens mocht van mijn moeder...
Wel fijn dat je zo met anoukie meeleeft joh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 10:46

Als ik dat verhaal zo lees zou ik het paard het lieft komen halen..
maar ik ben 15, blut, en heb al mn handen vol aan mn haffie..
hoop echt dat het paard een goed tehuis krijgt !!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 13:31

Holly, ik vind het erg om te lezen dat ik jou met mijn verdriet ook weer verdriet doe,... Het gevaar van het verkopen van een paard is nu eenmaal dat je nooit kunt garanderen dat hij/zij een goed leven na jou krijgt. Zo dus ook Roxanne.

Ik was er toen zo van overtuigd dat het de juiste keuze was, dat de mensen goed waren en dat ze daar "oud" zou worden. Maar achteraf is dat dus niet zo. Als ik de tijd terug kon draaien, zou ik het doen en had ik een andere oplossing gezocht. Dan had ik een bokker gezocht die haar gratis en voor niks zou mogen meenemen en zou kunnen vertroetelen.

Maar met de huidige prijs die ze voor Roxanne vragen, kunnen ze zoiets echt vergeten,... Daarom vrees ik ook voor haar toekomst.

Maar Holly, vaak zat gaat het goed (zo bijv. wel met mijn eerste paard, Kyvaso) alleen is het nu anders gelopen. Ik hoop dat jij het ook een beetje van je af kunt zetten, net zoals ik probeer te doen,...

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 15:06

Je zadelt me nergens mee op hoor Anoukie. Ik ben nou eenmaal iemand die meeleeft met een ander.
Ik hoop misschien wel ergens dat andere bokkers dat ook zo hebben en ook denken, ik wou dat ik kon helpen.
Je weet nooit of er iemand tussen zit die denkt, ik PB eens naar anouk, misschien dat ik wel een plekje heb voor Roxanne.
Klinkt misschien naief, maar wie weet.

Daarbij is er verteld over een vraagprijs, maar wie zegt dat ze dit ook werkelijk vragen. Om over ervoor krijgen maar niks te zeggen.
Proberen kan geen kwaad toch.