weet je hoe verdrietig ik ben

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

weet je hoe verdrietig ik ben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 16:17

ik kwam op de manege en er werd tegen me gezegd dat mijn pony een ongeluk had gehad. ik schrok me dood. ze was blijkbaar met de andere ponies mee los gelaten, iets dat ze normaal nooit doen en dan moeten ze vanuit de stal tussen van die hekken door naar de bak. Ze vertelden mij dat karlanda al naar buiten kwam stormen en iedereen inhaalde in de gang maar niemand kon haar tegenhouden. toen sprong ze over dat hek van 1.40 m heen maar dat was nog niet het ergste. ze sprong boven op de stro kar. daarna heeft ze nog gewoon losgestaan en de hele tijd rondgerend. niks aan de hand zou je zeggen. ik heb haar beentjes afgespoten er zaten een paar wondjes en een snee precies op de kroonrand dus tussen haar hoef en been. 's avonds ging ik ook gewoon rijden rustig aan voor zover dat kon. ze was wat stijf maar verder niks aan de hand. wel gingen de wondjes weer bloeden maar dat was het. ik weer afgespoten enzo nou en toen kwam ik gisteren op de manege en ik wilde gaan rijden. ze was al wat rustiger dan normaal en toen ik erop zat voelde ik dat ze niet goed liep. toch moest ik nog ff een kwartiertje doorrijden om te kijken of het overging misschien was het spierpijn maar ja ik vond nog steeds dat ze niet helemaal rad liep. toen heb ik haar weggezet en ik hoop echt dat ze straks wat beter loopt. weet iemand trouwens wat ik aan dat wondje op de kroonrand kan doen. elke keer als ze loopt gaat dat open.

Orchidee
Berichten: 40
Geregistreerd: 16-12-01
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 16:21

zo schrok nogal jeetje wat erg joh!!!
veel sterkte ermee.
ook voor je pony!

liefs orchid

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:21

ik zou als ik jou was heel veel gaan wandelen lekker soepel maken maar er niet op gaan zitten
ik heb bij de aldie (of hoe je dat ook schrijft) een zalfje gekocht dat heet wundzalbe iets duits dus en daar zit ook iets desinfecterend middel in helpt bij mij altijd erg goed

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 18:18

Welke manege sta je?

Inderdaad, wat Thirza zegt niet erop gaan zitten. Kijk het eens een paar dagen aan gaat het dan nog niet goed laat er dan eens een DA naar kijken.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 18:27

he dat is zeker schrikken, idd niet gaan rijden maar wel beetje wandelen enzo.
succes he
en als je geen vooruitgang ziet, de DA om hulp vragen

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 19:38

jeetje wat lijkt me dat erg als je komt en er wordt je verteld dat je paard een ongeluk heeft gehad... Ik zou meteen het ergste denken....
maar even iets wat me opviel, wil je misschien niet horen, maar 1 m 40. Vink best hoog.....voor een pony? Leuk springpaardje...
maar owkee dat was ff iets heel anders...
Ik hoop dat het weer snel beter gaat met je paardje. Heel veel suc6 en sterkte!!!!!!
en op dat wondje... WIj gebruiken daar altijd een spuitbus voor met een of ander paars goedje. Desinfecterend. Dus ik denk dat je gewoon zoiets moet proberen....
(kan het mis hebben hoor ben ook maar een amatuertje..)

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 19:45

zo dat is schrikken. gelukkig heeft je pony niets gebroken. ik zou het goed schoonhouden met betadine en zorg dat ze niet in een al te vuile stal staat. mest of zand of bagger erin kan zorgen voor een ontsteking. word het dik of komt er pus uit waarschuw dan een v.a. Verder is het enige wat je kunt doen echt goed schoonhouden, niet in de blubber of nattigheid en een schone stal. ik zou een paar dagen niet lopen of rijden zodat er eerst eens een goede korst op de wond kan komen. als je gaat lopen trekt de huid open en kan er vuil inkomen. sterkte. betadine ontsmet goed. verder heb je ook spuitbussen met wondspray. daar zit een soort paars spul in. die werkt ook heel goed en gaat ontsteking enigszins tegen.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 19:56

zo dat is eg wel schrikken..
als ik jou was zou ik idd niet gaan rijden maar ook niet lopen. laat hem 2/ 3 dagen op stal staan dat de wond goed kan helen ( wel een schone stal zodat het niet kan gaan infecteren). wond 2 x per dag goed schoonmaken met betadine en daarna blauwspray erop spuiten.
succes ermee enik hoop voor je dat die snel beter is

N@tHa$¥a

Berichten: 57
Geregistreerd: 01-12-01
Woonplaats: ALmeRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 20:01

jsuss wat erg, maar ik geef hun allemaal gelijk schone stal 2x per dag schoonmaken, en dr vooral niet op rijden.
word het erger dan de DA dr bij halen.

Heel veel suc-6.

nathasya

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 20:38

Jezus je heb echt geluk dat je pony niets gebroken heeft man!
Ze had makkelijk de benen kunnen breken!!
Gelukkig had het niet zo ver hoeven komen!
Ik zou de DA erbij halen die heeft er verstand van
suc6

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 20:45

Ik zou geen blauwspray spuiten alleen betadine spray erop doen! Let op zwellingen dat soort plaatsen zijn gevoeilig voor wildvleesgroei mocht je twijfelen een da bellen. Blauwspray schroeit de wond dicht en dan duurt het langer voordat er weer huid overheen groeit, waardoor je dadelijk kale plekken kunt blijven zien! Veel succes ermee. gr gabrycha Knipoog

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 00:45

eej ik ben weer wat blijer
ik weet het ik ben eigenwijs maar ik ben er toch ff op gaan zitten. geen nood van het weekend laat ik haar 2 dagen stilstaan.
ze liep vandaag weer goed. ja in het begin niet helemaal maar moest toch maar ff doorrijden daarna ging ze super. weer lekker de veels te actieve karlanda onder me. ik moet het elke keer goed afspuiten zodat het niet dik word en goed schoon blijft. ik had vandaag eigenlijk ook springles maar dat heb ik maar niet gedaan. volgende week weer. waarschijnlijk had ze gisteren gewoon wat spierpijn en wat last van haar beentjes. ze heeft echt geluk gehad ja en bedankt voor al jullie adviesen want het is vervelend dat dat steeds gaat bloeden en wildvlees wil ik er ook niet op krijgen. ze zag er ook al een stuk beter uit. keek weer fris uit haar oogjes en hinnikte weer toen ik aankwam. o ja en 1.40 is wel hoog maar het is een heeeele goede springpony(ze zette zelfs af in de sneeuw). ze zeggen dat ze zo het zz van de paarden zou halen. meisje waarvan ie hiervoor was sprong z/zz bij de ponies maar voor de paarden was ze te druk voor al dat meten enzo daarom ging ze weg. ik heb gehoord dat iemand haar toen het gebeurde nog wilde tegenhouden maar dat ze er gewoon doorheen liep. ja springen is haar leven maar nou snap ik nog steeds niet waarom ze in een strokar springt. in ieder geval ben ik heel blij dat ze niks ernstigs heeft, domme doos dat het ook is.