AMC of VU

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

AMC of VU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 16:32

Is het AMC een leuk ziekenhuis om te werken? Ik hoor veel positieve verhalen. Mij leek de VU altijd leuk, maar daar hoor ik van 'insiders' nu juist wat meer negatieve verhalen.
Ik wil graag van iedereen horen hoe je de ziekenhuize vindt of je nou werkt of er gewerkt hebt, patient geweest bent of op bezoek geweest bent. Haha!


spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 16:36

Ik ben bij het AMC geweest (als patient) en vond het net een groot winkelcentrum, of station.
Het was er zo druk en met het bloedprikken ging het ook nog eens fout ineens zat mijn hele arm onder het bloed.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 07:35

haha volgens mij is VU ook een soort winkelcentrum, hoor.

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 08:32

Mijn vriend heeft bij beiden gewerkt.
Het VU is beter voor de medewerkers. Het AMC is slechter. Het AMC lijkt logger te zijn. Verder ben je bij het AMC particulier verzekerd en bij het VU ziekenfonds.
Ik moet navragen waar hij met meer plezier heeft gewerkt en waar de verschillen zitten Bij het VU moet je wel rekening houden met fileproblematiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 10:22

Bij het AMC ben je ook ziekenfonds hoor. Ik heb er bijna gewerkt, maar heb op het laatste moment een andere functie aangenomen. Maar ik zou gewoon in het ziekenfonds komen. Een vriendin van mij werkt in het AMC en is ook netjes ziekenfondsverzekerd.
Het schijnt een erg goede werkgever te zijn. En aan het contract te zien wat ik toen der tijd kreeg hebben mensen daar niets te klagen. Ook een helehoop goede arbeidsvoorzieningen. OK dan!
Als patient heb ik in het AMC hele goede ervaringen.

Over werken in het VU kan ik niets zeggen. Ik heb alleen als patient vreselijk slechte ervaringen met het VU. Mij zal je daar ook nooit meer tegen komen.

Over de files. In beide gevallen sta je vast in de ochtendspits. Om bij het VU te komen moet je over de A10 en dat is een ramp in de ochtend. Dat gedeelte staat muurvast.
Om bij het AMC te komen kun je de A10, A9 en A2 nemen. En alle drie zijn in de ochtend regelrechte ellende. Dus wat dat betreft maakt het niet uit.
Wat openbaarvervoer betreft zijn ze beide erg goed te bereiken.

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 11:53

Van werken in de ziekenhuizen weet ik niks.
Als patient wel, heb in alle 2 de ziekenhuizen gelopen en loop nu nog in het VU. Het AMC vond ik dus weer 3x niks. Het zal er ook wel aan liggen op welke afdeling je loopt denk ik.
Succes

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 12:01

ik dacht dat mijn broer daar stage heeft gelopen en een tijdje heeft gewerkt als medisch laborant. voor zover ik weet beviel het hem wel goed, leuke collega's en zo. Maar om dat echt zeker te weten zou ik het eens moeten navragen..

edit: sorry bij het amc bedoel ik dus, vu weet ik niets van

Onderschriftloos :Y)

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 12:01

Ik heb 2 stages gelopen in het AMC; in het kader van mijn HBO verpleegkunde opleiding. Ik vond het een leuk ziekenhuis, wel heel groot, maar er gebeurd vanalles. Het is een wereldje apart. Een vriendin van mij werkt er inmiddels alweer 4 jaar en het bevalt haar supergoed. Van de VU weet ik niets.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 14:46

Franca schreef:
Ik heb 2 stages gelopen in het AMC; in het kader van mijn HBO verpleegkunde opleiding. Ik vond het een leuk ziekenhuis, wel heel groot, maar er gebeurd vanalles. Het is een wereldje apart. Een vriendin van mij werkt er inmiddels alweer 4 jaar en het bevalt haar supergoed. Van de VU weet ik niets.

welke afdeling heb je stage gelopen?

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 16:36

Het AMC heeft een soort van ziekenfonds, het IZZ. Ze zitten nu in de overgangsfase van particulier naar ziekenfonds. je betaald een sub premie. Net zoals met de WW/WAo en andere premies. je valt onder het ABP en niet onder het PGGM.
Mijn vriend betaald dus een premie, maar krijgt niet maandelijks een rekening van het IZZ. Dit wordt door het AMC betaald.

Qua reistijd geldt voor hem dat hij nu neit de A10 over moet. ie staat namelijk vanaf 15.30 uur al vast. Dat stuk file heb je met het VU dus nog extra. Vanaf het AMC rijdt hij binnendoor redelijk snel naar huis. Ik zal eens aan hem vragen waar hij he beter vond.

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 16:47

Kort wat verschillen:
VU, meer open cultuur, meer bezig met onderzoek, werkt meer met organisatiegrammen.
AMC, hierarchisch, wetenschap en onderwijs.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 18:24

he bedankt. ik ga gewoon bij beiden eens kijken!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:28

Mmh ik heb daar nooit gezeten maar me vriendinnen wel. en VU is volgens hun beter dan AMC..maar verder weet ik ook niks van Knipoog

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:38

Mijn vader heeft een tijdje in het AMC gelegen en werd er echt super verzorgd. Het personeel was goed voor hem EN voor ons. Petje af. Dat heb ik in andere ziekenhuizen wel anders meegemaakt (Amstelveen, Sloterdijk)

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl


Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 23:07

Kinta"]
[quote="Franca schreef:
Ik heb 2 stages gelopen in het AMC; in het kader van mijn HBO verpleegkunde opleiding. Ik vond het een leuk ziekenhuis, wel heel groot, maar er gebeurd vanalles. Het is een wereldje apart. Een vriendin van mij werkt er inmiddels alweer 4 jaar en het bevalt haar supergoed. Van de VU weet ik niets.

welke afdeling heb je stage gelopen?
[/quote]

Een stage op de Tienerafdeling en mijn eindstage op neurochirurgie. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 00:53

Belker schreef:
Mijn vriend heeft bij beiden gewerkt.
Het VU is beter voor de medewerkers. Het AMC is slechter. Het AMC lijkt logger te zijn. Verder ben je bij het AMC particulier verzekerd en bij het VU ziekenfonds.
Ik moet navragen waar hij met meer plezier heeft gewerkt en waar de verschillen zitten Bij het VU moet je wel rekening houden met fileproblematiek.



Ziekenfonds of particulier verzekerd zijn heeft meer te maken met de hoogte van je salaris. Boven een bep. bedrag ben je verplicht om particulier verzekerd te worden.

AnneliesB

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 11:05

Pipo"]
[quote="Belker schreef:
Mijn vriend heeft bij beiden gewerkt.
Het VU is beter voor de medewerkers. Het AMC is slechter. Het AMC lijkt logger te zijn. Verder ben je bij het AMC particulier verzekerd en bij het VU ziekenfonds.
Ik moet navragen waar hij met meer plezier heeft gewerkt en waar de verschillen zitten Bij het VU moet je wel rekening houden met fileproblematiek.



Ziekenfonds of particulier verzekerd zijn heeft meer te maken met de hoogte van je salaris. Boven een bep. bedrag ben je verplicht om particulier verzekerd te worden.
[/quote]
in academische ziekenhuizen ben je in dienst van de overheid, dus een ambtenaar dus moet je particulier verzerekert worden.

AnneliesB

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 11:06

Jennygirl schreef:
Mijn vader heeft een tijdje in het AMC gelegen en werd er echt super verzorgd. Het personeel was goed voor hem EN voor ons. Petje af. Dat heb ik in andere ziekenhuizen wel anders meegemaakt (Amstelveen, Sloterdijk)

Ohh Amstelveen ziekenhuis vreselijk!!! Heb ik vroeger jaren gewerkt. Welke afdeling lag je vader?

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:00

AnneliesB"]
[quote="Jennygirl schreef:
Mijn vader heeft een tijdje in het AMC gelegen en werd er echt super verzorgd. Het personeel was goed voor hem EN voor ons. Petje af. Dat heb ik in andere ziekenhuizen wel anders meegemaakt (Amstelveen, Sloterdijk)

Ohh Amstelveen ziekenhuis vreselijk!!! Heb ik vroeger jaren gewerkt. Welke afdeling lag je vader?
[/quote]Helaas op de joodse afdeling, weet niet meer precies welke. Hij lag er met een bloedpropje in zijn long, in de hal de trap op, links de klapdeuren door en dan de eerste kamer rechts.
Ten eerste is mijn vader helemaal niet joods, maar hadden ze elders geen plaats. Hij lag dus op een kamer met hele oude mensen, de een na de ander stierf. Het was er snikheet, meer dan 30 graden, en de lakens werden niet eens elke dag verschoond (lekker als het zo warm is).

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: corinec, desi92, GrapeshotBot, ievie, MaiMai, Patriesje, PLK, Sjokki, Varekaj, xPearl, xxxmh en 60 bezoekers