op rust staan....?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

op rust staan....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 23:49

De laatste tijd heeft Charel heel erg snel de neiging om op rust te gaan staan, zodra je stilstaat.
Als ik wel eens met haar aan het wandelen ben en even stil sta, dan staat zij weer op rust. Zo ook vandaag, Marina van bokt was met me mee. We waren aan het loswerken en laat haar stil staan en hop charel stond weer op rust. Even doorstappen en opnieuw proberen en ja hoor weer op rust. Nu ging Marina er even op, zij stond 2 keer stil en hup daar stond Charel alweer op rust. Zo ook als ik haar uit stal haal om haar te poetsen staat ze ook gelijk op rust. Ze maakt geen slaperig indruk, geen gestresst indruk en ook geen indruk dat ze pijn heeft ergens aan.. Ze is gewoon ontspannen bezig. Nu is mijn vraag:

Waar kan dit aan liggen en is dit erg?
Scheve mond



Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 23:58

Het kan ontspanning zijn, ontlasting van dat been oid.

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 03:15

tja kan veel zijn, een gewennig, een tik, rust geven aan dat been, maar kan ook duiden op iets wat ernstigers....loopt ze verder zuiver? geen extreem warm been? als dat niet zo is tja dan zou ik het houden op een gewenning...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:11

Ze doet het met beide achterbenen, niet specefiek met 1 been. Ze loopt verder 100% zuiver (zo met de blote oog dan) Haar benen zijn ook niet extreem warm, maar gewoon warm, van het 'inspannen'. Vind het wel een erg rare gewenning dan..... heb het nog nooit een paard zien doen..

Frances

Berichten: 4749
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:34

Heeft ze dit altijd gedaan of is het ineens op komen zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:39

Nou de laatste tijd (lees zeker de laatste 2 maanden) is het me echt gaan opvallen. Daarvoor had ik er eigenlijk nooit zo echt op gelet..

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:25

Volgens mij wisselt ze tussen beide benen. Ze doet het ook niet altijd als ze stilstaat, het is wel een beetje vreemd ja Verward

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 23:18

Gewoon een relaxed paardje!
Dat doen die van mij ook hoor Lachen
Maar tussen het rijden door en dan halthouden, dan mogen ze dat absoluut niet. Maar lijkt me dat dat ook niet gebeurd als je je paard actief aan het been hebt.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:03

die van mij doet het ook heel makkelijk.. vind het wel fijn... weet je tenminste dat ie lekker in zijn vel zit en ontspannen is.. tijdens rijden mag tie het trouwens niet.. dan moet ie gewoon opletten..

euhm.. Scheve mond

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:37

Wij hadden vroeger ook een paard die dat deed.
Alleen deed hij ook nog eens zijn ogen dicht.
Zag er erg slaapverwekkend uit en je schaamde je rot in een (aangespannen) dressuurproef Bloos!
Het was dan ook regelmatig *flats* wakker blijven jij...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Eliana, idion, Pony2024 en 71 bezoekers