[verhaal] graag jullie mening...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

[verhaal] graag jullie mening...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 22:50

Deze tekst heb ik geschreven voor het vak nederlands. De opdracht was om een ontstaan verlies van begin tot eind te omschrijven. Hoe het begon, het gebeurde en de gevolgen van het gebeurde. Belangrijkste woorden daarin moesten zijn: "scheiden laat knopen achter in strengen van bestaan"

Graag ontvang ik jullie mening




Gescheiden van een liefde

Tranen gelaten, pijn en verdriet ervaren. Ik heb geleerd om het te accepteren, maar vergeten doe ik het nooit. Sommige gebeurtenissen blijven je langer bij dan andere ervaringen. Het laat een stempel met opdruk achter op je gevoel. Eraan terug denken doen herinneringen en gevoel herleven. Ik heb afscheid moeten nemen van dierbaren, idealen heb ik moeten laten gaan en vriendschappen zijn verwaterd. Scheiden laat knopen achter in strengen van bestaan. Geen van al die gebeurtenissen blijft me zo goed bij als deze;

Hij en ik, we zijn een twee-éénheid. We hebben elkaar door en door leren kennen. Hij won mijn vertrouwen. Wist mij te doorbreken op een manier zoals niemand dat deed. Het werd een liefde op het eerste gezicht. Een liefde gebaseerd op vertrouwen. Delen, geven en nemen en samen zijn. Zonder daarbij onze vrijheid te verliezen. Wederzijds respect. Ondanks dat is onze liefde toch in de loop der tijd verwaterd.

We hebben beiden verloren in een gevecht om een liefde die (uiteindelijk) niet te leven viel. Geen sprankeltje hoop dat enkel nog eens op zou lichten, geen tweede kansen, alleen tranen en verdriet. Het ontstaan van een groot gemis.

Ik mis de keren dat hij mij glimlachend en met een kus begroette. De momenten waarop ik in zijn armen lag, zo veilig en vertrouwd. De lieve woorden die hij in mijn oor fluisterde en mij van binnen deden verwarmen. Ik mis de twinkeling in zijn ogen als onze blikken elkaar kruisten. De manier waarop hij geduldig, soms keer op keer, liefdevol de tranen van mijn wangen veegde, mij troostte en altijd weer een lach op mijn gezicht wist te toveren.

Nog steeds staat hij voor me klaar. Het eind van onze liefde betekende in dit geval het begin van een goede vriendschap. Één die niemand ons meer kan ontnemen. Die band is veel te strek om daar iemand of iets tussen te laten komen. Ik ben hem dankbaar voor zijn vriendschap en hij zit voor altijd in mijn hart.

Ik weet nu dat na elk afscheid een mooie herinnering word geboren. Zo ook na een liefde waar een punt achter is gezet. De momenten van samen zijn gekoesterd. Het mooie aan een persoon ontdekt om het vervolgens nooit meer te vergeten. De liefde van toen nu gestopt in een vriendschap die voor mij zoveel waarde heeft.

[edit ellende: [verhaal] toegevoegd in titel.]


paardjuhsz

Berichten: 3136
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Barneveld (:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 08:25

mooi verhaal krijg je zeker wel een hoog cijfer voor (als je een cijfer krijgt)

#hoi Vork

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 14:33

het is ook non-fictie he... een echte gebeurtenis uit mijn leven

Dank u


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers