Gezocht: Nakomelingen Kroonjuweel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dappie
Berichten: 23
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: amsterdam

Gezocht: Nakomelingen Kroonjuweel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 22:20

Wie heeft er meer informatie over de nakomelingen van Kroonjuweel? Weet iemand nakomelingen van Kroonjuweel, wat zijn de eigenschappen en karakters en zijn er foto's van de nakomelingen?


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:28

Je bedoelt de belisar x roemer x eros x wachtmeester? Die heeft niet zoveel nakomelingen.

Citaat:
Voortschrijdend totaal tot en met 2002
dekkingen 35
veulens 31


Citaat:
Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1998 (veulens)
Uniforme collectie amper voldoende tot voldoende ontwikkelde veulens. Ze staan voldoende in het rechthoeksmodel, maar zijn weinig rijtypisch. Het hoofd is sprekend. De nek zou meer lengte moeten hebben. Soms zou ook de hals meer lengte moeten hebben. De hals komt diep uit de borst en zou in de bovenlijn meer bespierd moeten zijn. De schoft is voldoende ontwikkeld en kort, de schouder is goed van lengte en ligging. De veulens vallen weg achter de schoft en hebben een weke lendenpartij. De bespiering van de rug-lendenpartij is voldoende. De voldoende lange croupe zou hellender moeten zijn en de staartinplant is hoog. De broekspier is ruim voldoende ontwikkeld, maar zou langer moeten doorlopen. Het doorgaans correct gestelde voorbeen zou meer lengte moeten hebben. Het achterbeen is lang en staat achter de massa. Het fundament is fors ontwikkeld.
De voldoende ruime stap zou meer souplesse moeten hebben. De veulens draven met voldoende schoudervrijheid. Het achterbeen wordt ruim voldoende opgenomen, maar het wordt weinig ondergebracht, waardoor de veulens weinig tot dragen komen. In draf houden de veulens zich vast in de rug. De veulens komen moeilijk tot galopperen. De galop zou meer souplesse moeten hebben.
De veulens gingen vergezeld van doorgaans matige merries. In de groep geselecteerde veulens liepen enkele zeer goede moeders.
Getoond: 14 veulens uit 22 dekkingen.

Afstammelingen 2002 (januari; 3-jarigen)
De beoordeling van de 3-jarige nakomelingen van Kroonjuweel één jaar uitgesteld (vanwege minder dan 10 nakomelingen op de keuringen).

Afstammelingen 2003 (januari; 3/4-jarigen)
Naar aanleiding van de (uitgestelde) beoordeling/rapportage van zijn 3/4-jarige nakomelingen blijft Kroonjuweel voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.
Kroonjuweel, die uit een sterke dressuurstam komt, kende een moeizame start in de fokkerij en heeft maar weinig merries gedekt. Zeker gezien dit gegeven scoort de hengst met zijn exterieurindex ver bovengemiddeld.

- Offline -


dappie
Berichten: 23
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 22:48

Bedankt voor je reactie. Die bedoel ik inderdaad. Hij heeft inderdaad niet veel nakomelingen. Maar misschien kent iemand op Bokt een nakomeling.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:51

Jura hier op Bokt heeft een merrie van Kroonjuweel, Razinda.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

belinnie
Berichten: 839
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:30

Ik reageer een beetje laat,maar ik las de oude topics terug.Op stal Arielle in Schelluinen (www.stalarielle.nl) staan er bij mijn weten 2 nakomelingen van Kroonjuweel.Volgens mij een van 2 jaar en een pasgeboren veulen.Hopelijk heb je hier wat aan!

op de rug van een paard is de hemel op aard!

Toedeledoki
Berichten: 435
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 23:07

Dappie is op vakantie, dus ook dat antwoord laat nog even op zich wachten.Verder geen Kroonjuweel nakomelingen?Heeft iemand Kroonjuweel weleens zien lopen in de sport?Hij loopt inmiddels lichte tour, dacht ik. Verward

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 00:47

Ik heb hem gezien op stage, toen Sjoukje van Kooten hem nog had...
Is hij nog van haar?
Ik vind het een prachtpaard!!!

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:17

Ik heb op de stal gereden waar Kroonjuweel staat. Hij heeft een braaf karakter, stond op stal regelmatig naast merries. Het laatste dat ik gehoord heb is dat hij op het moment ZZ-Zwaar loopt, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:21


Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 10:29

Ik heb er vorig jaar (of het jaar daarvoor Verward ) een op de keuring gezien. Ik vond het niet zo'n heel verkeerd beestje, een beetje propperig vosje. Mooi koppie, leuke uitstraling, maar zou veel meer lengte in alles moeten hebben.
Het beestje werd door de keuringscommissie met de grond gelijk gemaakt en kreeg iets van 56-59-57.

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:58

Missouri schreef:
Ik heb er vorig jaar (of het jaar daarvoor Verward ) een op de keuring gezien. Ik vond het niet zo'n heel verkeerd beestje, een beetje propperig vosje. Mooi koppie, leuke uitstraling, maar zou veel meer lengte in alles moeten hebben.
Het beestje werd door de keuringscommissie met de grond gelijk gemaakt en kreeg iets van 56-59-57.



Het beestje werd door de keuringscommissie met de grond gelijk gemaakt en kreeg iets van 56-59-57

En daar zit het verschil van denken, zo ook toepassing op de fokwaarden.
Het hedendaagse KWPN onderscheidt zich duidelijk in typevoorkeur.
Zo ook vroeger en dat kan nooit klikken binnen één fokwaarden..

[FA] Fokwaarden

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yv81 en 157 bezoekers