ik ben heel boos

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-01 12:01

nou wat Iwan nu heeft gedaan ik ben heeeeeel Boos! Boos! Boos! hij had zo pest bui dat hij er geen zin me te dressuuren hij vond het nodig om te stijgeren ja niet 1,2,3,4, maar wel 5 keer en de 5de keer ging hij zo hoog dat ik er BIJNA achter over ben afgevallen nou je snapt wel ik was Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel ik had zo iest als je me dat nog is vlikt dat krijg je een bordje tekoop.
en wat denk je de volggendag iwan was supper braaf ja er waaren wedstrijden bij nos en een vriedin van me dochter heeft iwan gereden het was een caprilli nou daar vind hij niks aan en toch was hij braaf .
nou ik ga om 4 uur weer rijden en ik kijk hoe het gaat maar als hij weer gaat steigeren nou dat kan het zo het bordje worden te koop


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 12:12

is dat niet vreemd? als je paard ff een keertje wat vervelend is 'm maar meteen willen verkopen ?
Ik vinbd het nogal raar het is geen auto die als ie ff haperd maar meteen wegbrengt of inruild

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-01 12:22

ho ho
zo is niet van het gaat even niet en verkoop hem maar .
het niet de eerst keer dat hij het doet .
ik heb iwan nu 3 jaar en het is een heel gevecht met hem geweest om hem normaal te laten lopen toe ik hem kocht was er geen land me te begingen ik heb hem best wel braaf gekregen maar hij heeft keuren dan heeft hij geen zit en brenkt me in gevaar en dat is waar ik niet op zit te wachten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 12:33

Wat wil het paard duidelijk maken??

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-01 12:37

ja wist ik het maar een ding weet ik wel hij vind dressuur niet zo leuk en springen wel .
ik kan hem niet alleen maar laten springen er moet ook gedressuurt worden ik wil ook veder en niet met springen .
hij is niet ziek of zo wand er is al een dierenarts bij geweest

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 12:47

als het paard onhaldelbaar was toen je hem kocht, kon je zoiets verwachten lijkt me

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-01 12:53

dat ben ik niet met je eens hij was gewend dat hij niks hoefde te doe
het is steets beter gegaan maar er zit een KOP op .maar ik was heel boos op hem ik viel bij met paard en al en ik kan je zeggen dat het GEEN pretje is om 600 kilo op je te krijgen hij kwam HEEEEELLL hoog.
iwan is een praad dat je als je gaat rijden eerst een uur los moet rijden anders doet hij het niet . is hij los dan kan je alles met hem doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 12:56

Waarom kocht je hem?? Was het ondanks alles toch liefde op het eerste gezicht??

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-01 13:04

ja en nee
ik vind het wel leuk om te stoeien met een paard .
ik zou geen paard willen hebben die gelijk alles voor je doen ik heb zo iest je moet er wel wat voor doen .
en dat is me ook gelukt toen ik hem net had ging ik het bos in met een slof nu rij ik hem met eem los teugeltje kijk ik ben niet bang voor iwan wand als dat zo was kon ik ook niet mijn dochter van 10 jaar er op laten maar hij kwam ZO HOOG

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 13:09

Het is een reactie van jou Francien van schrik denk ik Lachen ......ik heb een tijdje op een grote E-pony gereden die begon op een gegeven moment ook te stijgeren....vond ik niet leuk.
Maar soms zeg je iets, wat je waarschijnlijk helemaal niet meent......wij moesten een keer onze veulen uit de wei halen en echt we zijn meer dan een uur bezig geweest en helemaal kapot, toen riep de buurvrouw ook nu ga je haar zeker verkopen (als grapje)

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 13:10

hmm je schrijft dat je vnaf begin af aan al problemen met hem hebt en steeds het gevecht aangaat. toch laat je je dochter van 10 erop. vind je dat dan niet gevaarlijk? wat als hij nou eens zon bui heeft al nu en zij donderd eraf??? misschien mist hij wat afwisseling in het programma? kun je het wat aantrekkelijker maken voor hem door wat leuke oefeningen ertussen door te doen. het is moeilijk om een paard dat niets voelt voor dressuur toch zo te krijgen dat het voor jullie allebei leuk blijft. daarom is afwiiswling juist bij zon paard erg belangrijk

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-01 13:14

nou dat is ook zo maar dat komt ook als je wat ouder bent teon ik zo rond de 20 zat ja leuk het kan niet gek genoeg.
maar nu ben ik moeder van twee kinderen en ja stel dat ik wel met iwan om war gevallen ja ik in het ziekehuis nou nee
kijk ik vind het leuk om van NIKS wat te maaken en dat is met iwan ook gelukt en daar ben ik best trots op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 13:16

Ik zeg het maar ff heel kort door de bocht maar wat ik in jou verhaal mis is dat je alles vanuit je eigen invalshoek beschrijft, een gebrek aan inlevingsvermogen in de belevingswereld van het paard. Vraag je zelf eerst eens af waarom je paard gaat steigeren.
Je zegt dat hij 100% gezond is dus een lichamelijke oorzaak kunnen we uitsluiten. Begrijpt hij wel wat je van hem verlangt, of verlang je iets van hem dat hij geestelijk of lichamelijk [nog] niet aan kan? Paarden denken heel eenvoudig in termen van oorzaak en gevolg. Ze houden er geen ingewikkelde complot-theorieen op na om ons zo maar dwars te zitten.
Dergelijke problemen komen bijna altijd voort uit een gebrek aan ruiterkunde, veroordeel daarom niet je paard maar ga eerst na wat je eigen gebreken en tekortkomingen zijn en werk daar aan. Aan jou als ruiter is nu de taak uit te vinden waarom je paard steigerd en vervolgens een manier te vinden dit te voorkomen.

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-01 13:24

hoi lonneke
ja dat klopt ik laat me dochter er op waar om
nou dat zit zo zo lang je niks vraagt dan vind iwan het wel best maar bij mijn moet wel werken en ja dat vind hij niet zo leuk.
en over of hij wel afwisseling heeft nou ik denk het wel .
op maandag gaat hij in de les mee
op dinsdag dressuur ik met hem
op woensdag in een springles wel prive
donderdag lekker vrij rennen met norma-jean (de pony van ons )in de groote buiten tuin zo 2 a 3 uur
vrijdag in de les
zaterdag weer dressur
en zondag het bos in kan dat niet dat gaan we wat dollen

dus ik vind dat iwan wel afwisseling heeft

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 13:49

het kan zijn dat het paard ergens last van heeft, maar als hij wel goed kan springen en zo, lijkt me dat sterk. Steigeren is heel gemeen en dat heeft hij gewoon niet te doen. Ik snap jouw reactie dus heel goed. Maar als je het paard nu eens even 2 weken lang voro het rijden loswerkt d.m.v. longeren met de slof? Dat hij echt met de kin naar de borst moet lopen? Zorg wel dat hij zijn hals niet optrekt maar dat hij met zijn neus wil gaan zakken zodat hij langer wordt in de hals.(dat zal wel even duren). Zet hem in het begin ook nog niet te strak want als hij dat niet gewend is, komt hij flink in verzet. Het longeren op zich hoeft maar 10 minuten te duren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 14:33

Mijn vraag blijft eigenlijk hetzelfde, namelijk wat je paard je duidelijk wil maken.
Als er geen lichamelijke oorzaak is voor dit probleem, dan is het een gedragsprobleem. Het ligt aan de reactie van je paard of het dominantie en werkweigering of angst is. het ene paard is het andere niet.
Dit soort gedrag hoef je niet te tolereren, maar met een paard wat bijvoorbeeld al een dominantieprobleem heeft is het heel moeilijk om een vertrouwensband te bouwen.
Ik zit op het zelfde spoor als Jippie over dit probleem.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 16:10

ik ga helemaal mee met Jippie en Lov.
Geen enkel paard wordt gemeen geboren zo van nou ga ik eens lekker steigeren om jou dwars te zitten.
Waarom ik misschien te fel reageer is omdat ik zo'n pony heb gekocht beest was gek blabla.
deed inderdaad niets anders dan steigeren en is ook met iemand achterover door een bakrand geknald.
ruim een jaar ben ik bezig geweest voor ik alles eruit had.
Het paard snapte het niet en raakte gewoon helemaal in paniek.
geduld,rust en vooral kijken en luisteren naar je paard zorgde er voor dat die rotzak in een onwijs lief paard veranderde dat alles voor je zou doen.
Ik heb een fijne baas voor haar gevonden die zelf zegt dat ze noooooooooooooit meer weg gaat Lachen
Kijk en luister naar je paard gemenigheid = een slechte gewoonte die er langzaam is ingeslopen door onduidelijkheid van de mens of door jou of door vorige eigenaren..

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 18:34

Ik mopper ook wel eens op mijn paard, als ze erg vervelend is. Ik zeg dan: pas maar op of je gaat naar de slager, of op de BBQ. En of het dan ligt op de manier waarop ik het zeg (kan me haast niet voorstellen, want mijn vriendin ligt dan in een deuk) meestal gedraagt ze zich daarna wel beter! Tsja tussen dreigen en werkelijk doen ligt ook een hoop.
't Zou wel jammer zijn als je om zo'n reden je paardje weg zou moeten doen. Zou het ook aan het zadel kunnen liggen, of dat je hem overvraagt ofzo? Heb je ook les? Want dan zou je kunnen overleggen met je instructeur...

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 18:54

sluit me ook aan bij Jippie, Lov en Nimber. Steigeren uit pure valsheid is heel zeldzaam, alhoewel niet minder gevaarlijk. Vraag eens aan je instructeur wat hij/zij denkt dat er aan de hand is.

Josje
Berichten: 51
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 20:13

Het kan natuurlijk ook heel goed zijn, dat je paard in de gaten heeft dat je misschien angstig wordt als hij/zij gaat stijgeren, of dat als hij/zij dat doet dat je dan uit onmacht hem/haar weer op stal zet, dus dat hij/zij als het ware in de gaten heeft dat ie dan niet hoeft te werken. zo gaat mijn manegepaard bokken als ie in galop moet. ( is nog een jong paard) bij velen hoeft ie dan niet te galoperen en dat weet ze heel goed!!. Nog een kleinigheid, want schrijf je met een T en niet met een D. *LOL*
Groetjes en succes José.

Als je van Paarden houd, ken je de mens ook beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 23:14

ja en steigeren dus met ei.
galopperen dus met dubbel p.

Iedereen schrijft hier zoals hij of zij zelf wil, we zijn hier niet om elkaar op de vingers te tikken. Niet iedereen is een schrijftalent en sommigen van ons zijn zelfs lees- of woordblind, daar kun je op zijn minst rekening mee houden.

Josje
Berichten: 51
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 20:48

ho ho, het is niet uit kwaadheid bedoeld hoor!! er staat toch een lachebekje achter! en ik heb inderdaad galloperen en steigeren fout geschreven,( bewust) en ik heb ervaring met taal problemen, want mijn oudste zoon heeft een vorm van dislectie, dus ik zal heus niet iemand er mee afzeiken hoor, en zo was het ook niet zo bedoeld. Dus als ik er iemand mee heb gekwetst mijn verontschuldiging hiervoor!!

Als je van Paarden houd, ken je de mens ook beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 22:41

Oke, maar zoals je weet komen dingen soms ietsjes anders over.
Maarruh, ben ik geslaacht voor de taaltest??
Het was ook niet echt mijn bedoeling om bot te doen en wij zien natuurlijk ook van alles passeren qua taal, maar het is gewoon zo. Je merkt trouwens ook dat er door het informele geschrijf er hier en daar toch wel wat fout gaat. Als zinsbouw en spelling er toch niet toe doen, maak je er gauw een rommeltje van.

Josje
Berichten: 51
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 13:15

Ja hoor Lovely je bent geslaagd *LOL* *LOL* je gaat door voor de magnetron haha,

Als je van Paarden houd, ken je de mens ook beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 13:37

mweeeh ik had nog zo gehoopt op een vaatwasser.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duhelo, FCSA, Maanon_, QueenBeeBee en 33 bezoekers